Gå til innhold

Dere som har vært her i en årrekke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

@frosken @laban @Lillemus @Grendel @påskelilje dette spørsmålet er til dere. Det er en stor andel her som har psykisk sykdom men dere virker ikke som dere sliter med det. Men dere er trofaste til forumet. Spørsmålet er liker dere å hjelpe andre eller synes dere at psykisk sykdom er gøy? Spør kun fordi jeg er nysgjerrig og syns dere er koselig alle sammen . 

Anonymkode: cf592...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke bare et forum for psykisk sykdom.

Jeg ble med for å få hjelp med en annen type problem som vi lar ligge.

Jeg synes det har vært interessant å lære så mye om psykisk sykdom selv om det ikke angår meg. Det har vært fint å bli kjent med folk med angst, autisme, traumer spiseforstyrrelser etc.

Jeg liker å hjelpe folk, men har ikke så mye å bidra med der.

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke psykisk sykdom er "gøy" og leser absolutt ikke alt på Psykiatri. Men jeg tror nok jeg lærer en del av de trådene jeg leser om dette og andre tema jeg har liten personlig erfaring med. 

Jeg har svart ganske utførlig på hvorfor jeg fortsatt er her, i denne tråden: https://forum.doktoronline.no/topic/464909-er-du-interessert-i-mennesker/?tab=comments#comment-4076337 Det svaret står jeg for fortsatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si omtrent det samme som Grendel. Jeg ble med her da jeg var gravid med førstemann, og syntes det var veldig fint med et forum der andre var i samme situasjon. Den gangen var det overvekt av tråder om graviditet, fødsel og småbarnsfamilier (det var i alle fall der jeg var aktiv), og vi lærte mye av hverandre. Det har også vært et fint sted å lufte frustrasjoner omkring samliv og relasjoner generelt, samt hverdagslige ting, som mat, logistikk, trening, friluftsliv mm. Først de siste 5-10 årene har det blitt et forum med hovedvekt på psykiatri.

Jeg har lært mye om psykiatri her. Det jeg kan bidra med på underforum psykiatri er livserfaring, samt litt egenerfaring på noen få temaer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

@frosken @laban @Lillemus @Grendel @påskelilje dette spørsmålet er til dere. Det er en stor andel her som har psykisk sykdom men dere virker ikke som dere sliter med det. Men dere er trofaste til forumet. Spørsmålet er liker dere å hjelpe andre eller synes dere at psykisk sykdom er gøy? Spør kun fordi jeg er nysgjerrig og syns dere er koselig alle sammen . 

Anonymkode: cf592...5ed

Dette er jo ikke primært et forum for psykisk syke. :) Jeg havnet her høsten 1997 da DOL var ett år gammelt og dette er som i sangen om Hotel California - "You can check out any time you like, but you can never leave"... ;) Psykisk sykdom er ikke gøy.

Jeg synes det er koselig å henge her inne, har jo blitt kjent med de faste her inne gjennom mange år og det er jo trivelig. Er ikke så mye på psykiatriforumet, men det hender jeg stikker nesa innom der også, men er veldig forsiktig med hva jeg ev. svarer der inne. Jeg liker godt den ukentlige treningstråden f.eks. og kan jeg hjelpe noen med noe så er det veldig hyggelig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (51 minutter siden):

Dette er ikke bare et forum for psykisk sykdom.

Jeg ble med for å få hjelp med en annen type problem som vi lar ligge.

Jeg synes det har vært interessant å lære så mye om psykisk sykdom selv om det ikke angår meg. Det har vært fint å bli kjent med folk med angst, autisme, traumer spiseforstyrrelser etc.

Jeg liker å hjelpe folk, men har ikke så mye å bidra med der.

 

Synes faktisk du har mye å bidra med når du svarer.  Innimellom er det godt å få høre fra en frisk om hvordan ting er/kan være. Trenger ikke alltid å være en fagmann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (38 minutter siden):

Kan si omtrent det samme som Grendel. Jeg ble med her da jeg var gravid med førstemann, og syntes det var veldig fint med et forum der andre var i samme situasjon. Den gangen var det overvekt av tråder om graviditet, fødsel og småbarnsfamilier (det var i alle fall der jeg var aktiv), og vi lærte mye av hverandre. Det har også vært et fint sted å lufte frustrasjoner omkring samliv og relasjoner generelt, samt hverdagslige ting, som mat, logistikk, trening, friluftsliv mm. Først de siste 5-10 årene har det blitt et forum med hovedvekt på psykiatri.

Jeg har lært mye om psykiatri her. Det jeg kan bidra med på underforum psykiatri er livserfaring, samt litt egenerfaring på noen få temaer 

Synes dere har mye å bidra med. Av og til er det nok å bli sett eller å få litt støtte på ting og tang.  Det kan faktisk gjøre dagen litt bedre. Nå mener jeg ikke at en skal få støtte i ett og alt, for motstand kan være vel så hjelpsomt. Det kan iallefall få meg til å tenke annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nå er ikke jeg nevnt her, men svarer likevel. Jeg synes jeg har lært mye om psykisk sykdom her på forumet . Det har vært nyttig og har hatt bruk for det til å kunne hjelpe. Jeg leser ikke så mye på psykiatri lenger nå. Og på dagbok leser jeg ingen ting. Hvis jeg skulle få bruk for det igjen, vil jeg nok søke etter informasjon. 

Jeg synes det for mitt vedkommende blir feil og si at jeg liker å hjelpe . Det blir mer riktig å si at jeg ikke liker å se noen av de jeg er glad i lide. Derfor blir jeg veldig fokusert, handlekraftig og målrettet i slike situasjoner. Fordi jeg må. 

Når alt går bra, liker jeg best å ta fri fra det. Psykiatri er ikke min store interesse. Det må jeg kunne si :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (8 timer siden):

Jeg synes ikke psykisk sykdom er "gøy" og leser absolutt ikke alt på Psykiatri. Men jeg tror nok jeg lærer en del av de trådene jeg leser om dette og andre tema jeg har liten personlig erfaring med. 

Jeg har svart ganske utførlig på hvorfor jeg fortsatt er her, i denne tråden: https://forum.doktoronline.no/topic/464909-er-du-interessert-i-mennesker/?tab=comments#comment-4076337 Det svaret står jeg for fortsatt.

 

Jeg har alltid likt svarene dine. Du er så saklig og nøytral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...