Gå til innhold

Høyt stoffskifte - sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått konstatert for høyt stoffskifte. Hva verdiene ligger på vet jeg ikke, men legen min har henvist meg videre til en spesialist, dit skal jeg så fort jeg bare får en time.

Det jeg lurer på er, hvor vanlig er det med sykemelding i perioden før du begynner på medisiner. Jeg har aldri vært sykemeldt - så dette vet jeg lite om. Jeg vet bare at jeg akkurat nå er dødstrøtt, blir kjempe fort sliten, orker nesten ingen ting - og gjør jeg noe så jager pulsen i 100. Når jeg så slapper av så skjelver/dirrer jeg i hele kroppen.

Jeg har vært hjemme fra jobben i to dager nå, og har ikke kontaktet fastlegen min, men lurer altså på om jeg skla gjøre det i morgen å be om en sykemelding. Kan du som lege svare meg på om dette virker fornuftig, eller er det rett og slett litt "pinglete" og noe som sjeldent kvalifiserer til sykemelding, noe en rett og slett bare bør klare?

Kan legge til at jeg er 36 år, enslig forsørger (trenger med andre ord overskudd) og i full kontor jobb - altså ikke fysisk krevende arbeid.

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob
Skrevet

Dette er helt umulig å gi noen kategorisk svar på. For det første er det ikke mulig å vurdere objektivt din tistand bare på grunnlag av den korte beskrivelsen. Det høres som du er relativt nedkjøjrt og hvis du har problemer med å gjøre jobben skikkelig på grunn av det er det god grunn til å bli hjemme. Det er heller ikke mulig å si om det er vanlig å sykmelde folk i påvente av undersøkelse hos spesialist. Noen ganger ja, andre ganger ikke. Jeg støtter absolutt din tanke om å oppsøke din fastlege.

Skrevet

Dette er helt umulig å gi noen kategorisk svar på. For det første er det ikke mulig å vurdere objektivt din tistand bare på grunnlag av den korte beskrivelsen. Det høres som du er relativt nedkjøjrt og hvis du har problemer med å gjøre jobben skikkelig på grunn av det er det god grunn til å bli hjemme. Det er heller ikke mulig å si om det er vanlig å sykmelde folk i påvente av undersøkelse hos spesialist. Noen ganger ja, andre ganger ikke. Jeg støtter absolutt din tanke om å oppsøke din fastlege.

Jeg ble sykemeldt, med en hvilepuls på 118 så mente han også jeg trengte ekstra hvile.....jeg driver jo å løper et helt lite maraton uten en gang å lee på meg;-)

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...