Gå til innhold

Pride har gått for langt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær så snill og si at dette ikke er bare meg som synes det har gått altfor langt. I takt pride føler jeg at ytringsfriheten forsvinner. Man kan ikke lenger ha egne synspunkt uten og bli lynsjet for det. Jeg føler de går i mot seg selv med og kreve toleranse når de ikke tolerer andre.  Synspunkter? 

Anonymkode: fdd17...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ytringsfrihet betyr ikke at du kan ytre hva du vil uten å få gjensvar for det. Det er en misforstått oppfattelse av hva ytringsfrihet er.

Hvem er "de"?

Anonymkode: f6211...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ytringsfrihet betyr ikke at du kan ytre hva du vil uten å få gjensvar for det. Det er en misforstått oppfattelse av hva ytringsfrihet er.

Hvem er "de"?

Anonymkode: f6211...eec

Når det blir vurdert at folk kan miste jobb eller andre engasjement fordi de er i mot pride, eller trusler fordi de er i mot pride da handler det ikke lenger om ytringsfrihet og en sunn diskusjon. Jeg ville egentlig bare høre om andre har samme tanker som meg eller om jeg er alene om dette. 

Anonymkode: fdd17...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når det blir vurdert at folk kan miste jobb eller andre engasjement fordi de er i mot pride, eller trusler fordi de er i mot pride da handler det ikke lenger om ytringsfrihet og en sunn diskusjon. Jeg ville egentlig bare høre om andre har samme tanker som meg eller om jeg er alene om dette. 

Anonymkode: fdd17...c62

Tror nok det er flere som er enige i at det ikke er riktig at man mister jobben om man er mot Pride. Trusler er aldri greit og kan anmeldes.

Men hva vil det si å være "mot Pride"? Mot paraden? Mot homofili? Mot at homofile skal ha samme rettigheter og synlighet som heterefile? 

Anonymkode: f6211...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror nok det er flere som er enige i at det ikke er riktig at man mister jobben om man er mot Pride. Trusler er aldri greit og kan anmeldes.

Men hva vil det si å være "mot Pride"? Mot paraden? Mot homofili? Mot at homofile skal ha samme rettigheter og synlighet som heterefile? 

Anonymkode: f6211...eec

Jeg opplever at hvis man har motforestillinger til enkelte ting pride bevegelsen står for, og stille spørsmålstegn ved dette, så blir man automatisk kalt homofob og et dårlig menneske. Noe jeg synes er ufattelig urettferdig. 

Anonymkode: fdd17...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg opplever at hvis man har motforestillinger til enkelte ting pride bevegelsen står for, og stille spørsmålstegn ved dette, så blir man automatisk kalt homofob og et dårlig menneske. Noe jeg synes er ufattelig urettferdig. 

Anonymkode: fdd17...c62

Ja, sånn har det dessverre blitt. Og svaret på absolutt alle innvendinger er «hold kjeft, din trans/homofob!» enda flere flagg, enda mer regnbuefarger, enda en uke med tog. Du må pent finne deg i å få stappa regnbuen ned i halsen enten du vil eller ei. Er du en av dem som synes flaggstanga skal være reservert kun for nasjonalflagget, så er det klinkende klart at du er en LGBTIQWERTI-fob. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg opplever at hvis man har motforestillinger til enkelte ting pride bevegelsen står for, og stille spørsmålstegn ved dette, så blir man automatisk kalt homofob og et dårlig menneske. Noe jeg synes er ufattelig urettferdig. 

Anonymkode: fdd17...c62

Hvilke ting er det du har motforestillinger for når det gjelder Pride?

Anonymkode: 88c8f...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke ting er det du har motforestillinger for når det gjelder Pride?

Anonymkode: 88c8f...e49

Nå skrev jeg på generell basis. FKS som over nevnte, er man imot at pride flagget blir brukt isteden for det norske på diverse rådhus osv, så får man høre at man er homofob osv. Det er liksom ingen mellomting. Jeg er stiller spørsmålstegn ved mye av pride(FRI organisasjonen) sin ideologi. Og er uenig i en del av den. Men det har ingenting med homofile/transpersoners verdi eller rettigheter. Tror de færreste som hyler og flagger med regnbueflagget vet hva de egentig fronter. Det er en ideologi bak som folk burde sette seg inn, det handler dessvere ikke bare om kjærleik. 

Anonymkode: fdd17...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke deler av deres ideologi er du uenig i?

Anonymkode: f6211...eec

Det blir veldig mye for meg å skrive men om du leser på foreningenfri.no så stiller jeg spørsmålstegn ved enkelte punkter i 1.1.4 seksualitetsmangfold samt 3. barn, ungdom og oppvekst. Spørsmålet her angår ikke hva jeg personlig stiller meg kritisk til, men om andre reagerer på hvor lite rom det er for å stille kritiske spørsmål eller i det hele tatt stille spørsmål som angår pride. 

Anonymkode: fdd17...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ytringsfrihet betyr ikke at du kan ytre hva du vil uten å få gjensvar for det. Det er en misforstått oppfattelse av hva ytringsfrihet er.

Hvem er "de"?

Anonymkode: f6211...eec

Lurt det da, ha ikke-statlige aktører som straffer gale ytringer, dermed slipper du uønskede ytringer uten at folk kan klage på at de mangler ytringsfrihet. Nordkorea bør lære av Norge, mange sutrer over at de mangler ytringsfrihet der, men de kan bare seksjonere ut ansvaret for å straffe de som sier feil ting til en privat aktør isteden for staten så plutselig har de ytringsfrihet i nordkorea, uten at noen kan klage på at de mangler ytringsfrihet og uten at noen sier noe staten misliker :) 

Vinn Vinn. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilke deler av deres ideologi er du uenig i?

Anonymkode: f6211...eec

For at et samfunn skal lykkes må du promotere/oppfordre til ting som sikrer samfunnets fremtid ikke individuelle borgeres nytelse på kort sikt. Individuell nytelse vil folk pushe for på egen hånd du trenger ikke samfunnet som pusher for det på deres vegne også.

Et problem relatert til pride er at mange mennesker er biseksuelle, mens hvem du ender opp med som partner er tilfeldig basert på hvem du møter i livet (samme som for hetro folk). Ta en biseksuell kvinne og introduser henne for 100 biseksuelle kvinner, VS Ta en biseksuell kvinne og introduser henne for 100 hetro menn. I snitt vil den første kvinnen ende opp med et homofilt partnerskap som med mindre andre ting skjer vil medføre barnløshet for 2 kvinner, i snitt vil den andre kvinnen ende opp med en mannlig partner som har økt risko for å gjøre henne gravid. Etnisk norske kvinner føder 1.4 barn i snitt, jo mer vi pusher biseksuelle inn i lesbiske forhold jo lavere vil vi gå, vi er allerede alt for lavt

Biseksuelle bør derfor oppfordres til å dra på hetro barer og date hetro menn, ikke til homofile barer og homofile kvinner, slik at tilfeldighetene jobber på samfunnets side. Men PRIDE kjemper ikke for det, de vil at de skal dra på homobar, de bryr seg ikke om effekten på samfunnet

Samme problem har vi med kvinner generelt, de oppfordres til å søke nytelse og ligge rundt, "seksuell frigjøring" kaller de det, men hva gjør det med samfunnet som helhet ? Ingen som bryr seg, og derfor vil alt gå i dass.

Anonymkode: fd15d...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etnisk norske kvinner føder 1.4 barn i snitt, jo mer vi pusher biseksuelle inn i lesbiske forhold jo lavere vil vi gå, vi er allerede alt for lavt

Biseksuelle bør derfor oppfordres til å dra på hetro barer og date hetro menn, ikke til homofile barer og homofile kvinner, slik at tilfeldighetene jobber på samfunnets side. Men PRIDE kjemper ikke for det, de vil at de skal dra på homobar, de bryr seg ikke om effekten på samfunnet

Samme problem har vi med kvinner generelt, de oppfordres til å søke nytelse og ligge rundt, "seksuell frigjøring" kaller de det, men hva gjør det med samfunnet som helhet ? Ingen som bryr seg, og derfor vil alt gå i dass.

Anonymkode: fd15d...f43

Ja. Alt vil gå i dass og det er damers skyld.

Anonymkode: 52891...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme problem har vi med kvinner generelt, de oppfordres til å søke nytelse og ligge rundt, "seksuell frigjøring" kaller de det, men hva gjør det med samfunnet som helhet ? Ingen som bryr seg, og derfor vil alt gå i dass.

Du verden, det er akkurat den samme argumentasjonen som da kvinnene ville ut i arbeidslivet på 70-tallet: Samfunnet blir ødelagt, og alt går i dass. 

Jeg synes for øvrig det er en artig formulering at "vi" har et problem med "kvinner generelt" 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Håper dere er unge nok til å oppleve Norge om 20 år når eldrebølgen virkelig slår inn. Hundretusener av nordmenn vil sove i bæsj uten tilsyn (Kanksje dere to ? :o)

Hva tror dere disse folkene vil tenker. Hey jeg ligger her i bæsj, og har ingen barn til å ta vare på meg, og staten har ikke kapasitet til hjemmehjelp eller sykehjem for meg, og boligblokker utsettes for granatangrep rundt meg som i Sverige etter at kriminelle bander som jeg slapp inn i landet tok over MEN jeg fikk jobbe da, så FREMSKRITT! Så lykkelig jeg er her liggende i bæsj.

Virkelig ? Jeg tror alle, inklusiv kvinnfolket, vil innse at vi tok feil. Arbeid i seg selv er ikke noe problem men det bidrar til andre problemer som mangel på barn og mangel på menn som får barn. 

Jeg nekter å tro at dere faktisk er uenige, ting har fungert midlertidig pga pyramiden og oljeinntekter, men pyramidespill varer ikke evig og plutselig er pyramiden opp ned og oljeinntekene skranker, hva da.

Vel hvem er det du mener er skyld i eldrebølgen, 1.4 barn per etnisk norsk kvinne, hvem eksakt er det dere kvinner mener skal ta vare på dere når dere blir eldre? Er planen å importere slaver eller noe? Skulle faktisk ikke overraske meg for folk er faktisk utrolig rasistiske selv om alle later som at de ikke er det på fasaden, men som vi vet er slavehandel ikke helt problemfritt og vil medføre nye problemer også som du ser i USA. Gjerne forklar, eller bare le. Men alle ser hvilken vei vi går mot og ingen gjør noe med saken, og det er dere kvinner som har fått styre reproduksjonen så det er nesten dere som må ta ansvar for mangelen på produksjon av barn, med mindre dere vil overgi den makten til mannfolket da 🤣

Anonymkode: fd15d...f43

Jeg er steril (fra naturens side) og kan ikke få barn. Ikke får jeg lov å adoptere heller pga økonomien.

 Er ikke så mye å gjøre med det, jeg kan ikke trylle.

Anonymkode: 88c8f...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er steril (fra naturens side) og kan ikke få barn. Ikke får jeg lov å adoptere heller pga økonomien.

 Er ikke så mye å gjøre med det, jeg kan ikke trylle.

Anonymkode: 88c8f...e49

Enda større grunn til å være imot denne samfunnsutviklingen. Men virker ikke være like "trendy" å være realistisk og se at denne veien vi er på leder til elendighet, for alle vil være "fri".

Noen ting er lettere å selge enn andre. Kommunismen har samme greia. Lett å selge, elendig å leve med. 

Anonymkode: fd15d...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Vel hvem er det du mener er skyld i eldrebølgen, 1.4 barn per etnisk norsk kvinne, hvem eksakt er det dere kvinner mener skal ta vare på dere når dere blir eldre? Er planen å importere slaver eller noe? Skulle faktisk ikke overraske meg for folk er faktisk utrolig rasistiske selv om alle later som at de ikke er det på fasaden, men som vi vet er slavehandel ikke helt problemfritt og vil medføre nye problemer også som du ser i USA. Gjerne forklar, eller bare le. Men alle ser hvilken vei vi går mot og ingen gjør noe med saken, og det er dere kvinner som har fått styre reproduksjonen så det er nesten dere som må ta ansvar for mangelen på produksjon av barn, med mindre dere vil overgi den makten til mannfolket da 🤣

Anonymkode: fd15d...f43

Jepp. Løsningen er at kvinner føder mange flere barn.

Anonymkode: 52891...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etnisk norske kvinner føder 1.4 barn i snitt, jo mer vi pusher biseksuelle inn i lesbiske forhold jo lavere vil vi gå, vi er allerede alt for lavt

Kvinner i lesbiske forhold får barn også.  Foruten at såkalte etnisk norske er ikke de eneste norske.  Jeg har ingen tall om barn i lesbiske forhold, men har inntrykk av at det fødes omtrent like mange barn der som i heterofile forhold.  Menn i homofile forhold får derimot sjeldnere barn, men det er økende i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vel hvem er det du mener er skyld i eldrebølgen

Den skyldes i stor grad framtidsoptimismen i etterkrigstiden, kombinert med at prevensjon var vanskeligere på den tiden. Jeg er selv en del av den bølgen, jeg blir pensjonist før 2030. Det er ikke noe hyggelig å bli framstilt som en forferdelig tsunami som vil ødelegge økonomien til dere som er yngre, men jeg har ikke valgt fødselsåret mitt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror alle, inklusiv kvinnfolket, vil innse at vi tok feil. Arbeid i seg selv er ikke noe problem men det bidrar til andre problemer som mangel på barn og mangel på menn som får barn. 

Jeg har født to barn og betalt en formue i skatt, så jeg har ikke dårlig samvittighet for mitt bidrag til samfunnet. Hvis det blir et problem for samfunnet at folk arbeider for mye, foreslår jeg at begge kjønn bidrar med å jobbe mindre og være mer hjemme. Historien har lært oss at det fører til misnøye dersom bare det ene kjønnet skal ta seg av hjem og barn. 

Verden er dessuten overbefolket, så jeg ser det som en fordel at folk får det antall barn de ønsker seg og stopper der. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er planen å importere slaver eller noe?

Evnen til å utøve et omsorgsyrke sitter ikke i hudfargen. Hvis det er viktig å ha etnisk norske i eldreomsorgen, kan det være en god start å bemanne og betale anstendig. Mange slutter i slike jobber fordi de misliker følelsen av å ikke ha mulighet til å strekke til, uansett hvor fort de løper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (16 minutter siden):

Kvinner i lesbiske forhold får barn også.  Foruten at såkalte etnisk norske er ikke de eneste norske.  Jeg har ingen tall om barn i lesbiske forhold, men har inntrykk av at det fødes omtrent like mange barn der som i heterofile forhold.  Menn i homofile forhold får derimot sjeldnere barn, men det er økende i dag.

Det er min erfaring med lesbiske par også. Det er også et kjent influenserpar som planlegger å få flere barn via en sæddonor.

Anonymkode: 88c8f...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...