Gå til innhold

Hva gjør dere når søvntoget deres går? Insomni.


girlinyellow

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av det her.

Tingen er at jeg sliter med å sovne. Alt må stemme når søvntoget mitt er her, hvis ikke går toget, og jeg er helt lys våken igjen. I timesvis utover natta. Sånn som i natt.

Jeg sto opp tidlig. La meg klokka halv ni fordi jeg var trøtt. Hold akkurat på å sovne, da noen lo høylytt ute (åpent vindu). Da begynte jeg å tenke, og ble bare våken og rastløs. Sto opp rundt 24:00 fordi det var umulig å sovne. Nå er klokka 01:20. Typisk når dette skjer, er at jeg er våken til 5-6 på morgenen fordi jeg føler meg rett og slett kjempevåken hele natta. Jeg sover enten ingenting den dagen, eller så kan jeg sove frem til 10-11-tiden på morgenen. 

Om nettene gjør jeg husarbeid, baker til dagen etter, eller andre ting. Og påfølgende dag kjenner jeg lite til at jeg har sovet lite. Heldigvis er det ikke sånn hver natt, men sikkert halvparten av nettene i uka. 

Jeg har bipolar lidelse, men vet ikke om det har noe med dette å gjøre. Hadde det vært helt stille i omgivelsene når jeg skal sove, hadde jeg nok faktisk sovet. Og jeg bruker ofte ørepropper, men jeg blir stadig forstyrret av lyder selv med de inne - jeg er EKSTREMT lydvar. 

Hva gjør dere andre som har det på liknende måte? Hvordan bli trøtt igjen, liksom? Hvordan roe hjernen? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

girlinyellow skrev (4 timer siden):

Jeg er så lei av det her.

Tingen er at jeg sliter med å sovne. Alt må stemme når søvntoget mitt er her, hvis ikke går toget, og jeg er helt lys våken igjen. I timesvis utover natta. Sånn som i natt.

Jeg sto opp tidlig. La meg klokka halv ni fordi jeg var trøtt. Hold akkurat på å sovne, da noen lo høylytt ute (åpent vindu). Da begynte jeg å tenke, og ble bare våken og rastløs. Sto opp rundt 24:00 fordi det var umulig å sovne. Nå er klokka 01:20. Typisk når dette skjer, er at jeg er våken til 5-6 på morgenen fordi jeg føler meg rett og slett kjempevåken hele natta. Jeg sover enten ingenting den dagen, eller så kan jeg sove frem til 10-11-tiden på morgenen. 

Om nettene gjør jeg husarbeid, baker til dagen etter, eller andre ting. Og påfølgende dag kjenner jeg lite til at jeg har sovet lite. Heldigvis er det ikke sånn hver natt, men sikkert halvparten av nettene i uka. 

Jeg har bipolar lidelse, men vet ikke om det har noe med dette å gjøre. Hadde det vært helt stille i omgivelsene når jeg skal sove, hadde jeg nok faktisk sovet. Og jeg bruker ofte ørepropper, men jeg blir stadig forstyrret av lyder selv med de inne - jeg er EKSTREMT lydvar. 

Hva gjør dere andre som har det på liknende måte? Hvordan bli trøtt igjen, liksom? Hvordan roe hjernen? 🤷‍♀️

Når jeg først er lys våken må jeg bare stå opp for da er det umulig å roe hjernen igjen, enten det er midt på natten eller tidlig morgen. Er også veldig var for lyder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg har ett rotete og helt spinnvilt søvnmønster. Greien er at det hele tiden flytter seg. Så det blir mue søvn på uortodxe tider i går sov jeg 18-23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow skrev (10 timer siden):

Jeg er så lei av det her.

Tingen er at jeg sliter med å sovne. Alt må stemme når søvntoget mitt er her, hvis ikke går toget, og jeg er helt lys våken igjen. I timesvis utover natta. Sånn som i natt.

Jeg sto opp tidlig. La meg klokka halv ni fordi jeg var trøtt. Hold akkurat på å sovne, da noen lo høylytt ute (åpent vindu). Da begynte jeg å tenke, og ble bare våken og rastløs. Sto opp rundt 24:00 fordi det var umulig å sovne. Nå er klokka 01:20. Typisk når dette skjer, er at jeg er våken til 5-6 på morgenen fordi jeg føler meg rett og slett kjempevåken hele natta. Jeg sover enten ingenting den dagen, eller så kan jeg sove frem til 10-11-tiden på morgenen. 

Om nettene gjør jeg husarbeid, baker til dagen etter, eller andre ting. Og påfølgende dag kjenner jeg lite til at jeg har sovet lite. Heldigvis er det ikke sånn hver natt, men sikkert halvparten av nettene i uka. 

Jeg har bipolar lidelse, men vet ikke om det har noe med dette å gjøre. Hadde det vært helt stille i omgivelsene når jeg skal sove, hadde jeg nok faktisk sovet. Og jeg bruker ofte ørepropper, men jeg blir stadig forstyrret av lyder selv med de inne - jeg er EKSTREMT lydvar. 

Hva gjør dere andre som har det på liknende måte? Hvordan bli trøtt igjen, liksom? Hvordan roe hjernen? 🤷‍♀️

Jeg står opp og så gjør jeg ingenting (noe som er kjedelig)     Hvis jeg er aktiv så får jeg iallefall ikke sove igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...