Gå til innhold

Ny greie fra USA - "My Truth", hopp på nå så du er tidlig ute før trenden tar av i Norge !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at folk som slippes fri fra prestigeuniversiteter i USA nå har begynt å bruke den frasen, så da er det bare et spørsmål om tid før en vri kommer til Norge, så folk som vil være trendy kan bare begynne allerede nå. "Min sannhet" er at politiet i Norge er rasister, f.eks kan du si.

Det er en ny vri på ordmanipulering som venstresiden elsker, ved å legge inn ordet sannhet og kombinere det med min, så får du et argument som du ikke kan si imot, siden det er "hans" sannhet, samtidig som ordet sannhet indikerer jo at noe faktisk er sant og ikke bare subjektivt, så du får din objektive erfaring til å bli objektivt rett. Kult.

Jeg tror ikke dette er veldig gjennomtenkt, for dette kan jo bare "onde folk" herme etter også, min sannhet er at disse gruppene er mindreverdige el.l, og siden det er min sannhet så kan du ikke si noe imot det, så venstresiden må da akseptere de onde folkene sin sannhet 🤣

Hva tenker dere om dette. er "min sannhet" en god frase å begynne å bruke for ting og tang ? Gjør det verden til et bedre sted, er elite forskerne fra USA inne på noe ? 

Kjør debatt :) 

Anonymkode: e1e10...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Folk har jo hatt ,sin, religion og sin ‘gud’i tiår. Når man konfronterer religiøse med alle likene den guden har på sin samvittighet er svaret ‘slik er ikke MIN gud’.

‘min sannhet’ er nok bare for narsissister.

Jeg kaster opp litt i munnen av folk som skryter av sine ‘brilliante’ meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 timer siden):

Klarte ikke helt å henge med her. Sluppet fri, altså har de vært fanget på universitetene? xD

Ferdig på universitetet etter endt utdanning, vel.

Anonymkode: c2d9b...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ferdig på universitetet etter endt utdanning, vel.

Anonymkode: c2d9b...822

Da er man ferdig, ikke sluppet fri. De har aldri vært fanget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Da er man ferdig, ikke sluppet fri. De har aldri vært fanget

Du må ikke ta alt på bokstavelig vel.

Anonymkode: c2d9b...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ikke ta alt på bokstavelig vel.

Anonymkode: c2d9b...822

Nei men måten det ble skrevet på fikk det hele til å se ut som noe som ikke hadde helt rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 timer siden):

Da er man ferdig, ikke sluppet fri. De har aldri vært fanget

De er slippet fri fra indoktrineringscampen. Også snakker De slik.

Mentalt er de definitivt fanget, prøv å google noen intervjuer på gata med asiatere på Harvard etc, hvor de spør asiaterne hva de synes om at Harvard Rasediskriminerer asiatere, og at Harvard systematisk vurdere at asiatere har "dårlig perosnlighet" 

Du kan se det i ansiktet deres, de vet hva de vil si og hav de egentlig mener, men de vet at de mister studieplassen og/eller fremtidige jobber dersom de sier hva de mener, så de svarer "ingen kommentar" eller "jeg er for", omtrent alle

Ekstra skrev (15 timer siden):

Ikke lett å få fatt i hva man forsøker å få frem her.

Hvis jeg sier, "Min sannhet er at Extra er en fæl person" synes du det er grei måte å snakke på. Det er spørsmålet. Problemet er, det er min sannhet så dermed kan du ikke si at det er feil. Samtidig er konklusjonen at du er en fæl person så du har ikke lyst til å si deg enig. Men jeg er en utsatt gruppe (autistisk funksjonshemmet lgbtq innvandrer) så om du motsier min sannhet blir du canceled. Så du er fanget og må egentlig bare gå med på det, og da blir sannheten at Extra er en fæl person. Bare pga språket og fryktkultur for kanselleringer.

Om du faktisk er en fæl person er helt irrelevant, fakta er borte, det er kun følelser som teller, og kun følelsene til de utvalgte.

Ser du problemet med å snakke sånn? Det er en slags sosiopatisk måte å snakke på, som venstreradikale professorer pusher på elevene (i USA), for å pushe sin agenda, språket har blitt forandret til å ikke skulle gi mening men for å pushe venstreradikal agenda.

Og dette kommer garantert hit også, vi så det med "kritisk raseteori" greia selv uten slaveri var norske skoler rasistiske og matematikk er rasistisk... Min sannhet er en ny strategi, som sikkert blir veldig effektiv, i å oppnå noe, men om det fører til en bedre verden er nok tvilsomt.

Hva mener du ?

Anonymkode: e1e10...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er slippet fri fra indoktrineringscampen. Også snakker De slik.

Mentalt er de definitivt fanget, prøv å google noen intervjuer på gata med asiatere på Harvard etc, hvor de spør asiaterne hva de synes om at Harvard Rasediskriminerer asiatere, og at Harvard systematisk vurdere at asiatere har "dårlig perosnlighet" 

Du kan se det i ansiktet deres, de vet hva de vil si og hav de egentlig mener, men de vet at de mister studieplassen og/eller fremtidige jobber dersom de sier hva de mener, så de svarer "ingen kommentar" eller "jeg er for", omtrent alle

Anonymkode: e1e10...19a

Sånn apropo er denne ganske morsom:

 

Anonymkode: c2d9b...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis jeg sier, "Min sannhet er at Extra er en fæl person" synes du det er grei måte å snakke på. Det er spørsmålet. 

Aldri hørt noen ordlegge seg på den måten, verken på norsk eller engelsk. Selv syns jeg det bare  høres rart og konstruert ut, og jeg ville tenkt at dette var en rar måte å uttale «jeg syns ditt-og-datt og ditt-og-datt» på.

For noen år siden møtte jeg en som snakket litt som Hamsun skrev, og den gangen tenkte jeg at  vedkommende kanskje hadde en diagnose eller et syndrom som kunne forklare valg av formulering. Det er liksom noe arkaisk eller kunstig over begge de variantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...