Gå til innhold

Noen her som har prøvd ADHD-medisin?


Everybody

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg snakket litt med legen om dette og hun sa at ADHD egentlig ikke er en tilstand som krever behandling. Mange går umedisinerte fordi det er mye bivirkinger, noen får nesten ingen effekt av medisiner, mens andre opplever god effekt. Og de som får medisiner mot ADHD gjør det fordi de skal fungere i jobb, skole osv. 🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (6 minutter siden):

Jeg snakket litt med legen om dette og hun sa at ADHD egentlig ikke er en tilstand som krever behandling. Mange går umedisinerte fordi det er mye bivirkinger, noen får nesten ingen effekt av medisiner, mens andre opplever god effekt. Og de som får medisiner mot ADHD gjør det fordi de skal fungere i jobb, skole osv. 🤔🤔

Så tullete. Dette kan gjelde noen, men jeg ser med én gang hvis min sønn ikke har fått medisin. Han trenger den virkelig. Han blir snart 11. Hadde en til en oppfølging på skole før medisiner. Nå kun ordinær. Lillebror får gjennomgå ekstra hvis bror ikke har tatt concerta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (2 timer siden):

Jeg snakket litt med legen om dette og hun sa at ADHD egentlig ikke er en tilstand som krever behandling. Mange går umedisinerte fordi det er mye bivirkinger, noen får nesten ingen effekt av medisiner, mens andre opplever god effekt. Og de som får medisiner mot ADHD gjør det fordi de skal fungere i jobb, skole osv. 🤔🤔

Det stemmer ikke. Jeg bruker medisiner mot ADHD også når jeg ikke skal på skole/jobb. Hadde en periode hvor jeg verken gikk på skole eller jobb, men brukte likevel medisiner. Bruker en litt lavere dose i ferier, men livet mitt er mye bedre med medisiner. Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten. Livskvaliteten bedres veldig for mange. 

Anonymkode: 05502...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...