Gå til innhold

Hvis man går med alvorlig depresjon i 10 år


Everybody

Anbefalte innlegg

Uten å ruse seg, presser seg gjennom jobb og skole, helt til man går til legen fordi man er så deprimert og får medisiner. Er ikke denne personen da utrolig sterk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody skrev (13 minutter siden):

Uten å ruse seg, presser seg gjennom jobb og skole, helt til man går til legen fordi man er så deprimert og får medisiner. Er ikke denne personen da utrolig sterk?

Ja

Anonymkode: d9e06...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (7 minutter siden):

Jeg var alvorlig deprimert i minst 5 år i strekk og presset meg gjennom jobb uten rusmidler. Vet ikke om jeg var så sterk, egentlig.. 

jo du var sterk 

Anonymkode: d9e06...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (8 timer siden):

Uten å ruse seg, presser seg gjennom jobb og skole, helt til man går til legen fordi man er så deprimert og får medisiner. Er ikke denne personen da utrolig sterk?

Det er faktisk et kriterie at du skal ha alvorlig svekket funksjon i forhold til jobb og sosiale relasjoner for å ha alvorlig depresjon. 

@kupton

Anonymkode: 5bc4c...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er faktisk et kriterie at du skal ha alvorlig svekket funksjon i forhold til jobb og sosiale relasjoner for å ha alvorlig depresjon. 

@kupton

Anonymkode: 5bc4c...933

Da kunne ikke jeg ha vært alvorlig deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er faktisk et kriterie at du skal ha alvorlig svekket funksjon i forhold til jobb og sosiale relasjoner for å ha alvorlig depresjon. 

@kupton

Anonymkode: 5bc4c...933

Det er ikke et kriterium. Det står " Under en alvorlig depressiv episode er det svært sjelden at pasienten er i stand til å fortsette sine aktiviteter sosialt, på arbeidsplassen eller hjemme, eventuelt bare i meget begrenset grad".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (11 timer siden):

Det er ikke et kriterium. Det står " Under en alvorlig depressiv episode er det svært sjelden at pasienten er i stand til å fortsette sine aktiviteter sosialt, på arbeidsplassen eller hjemme, eventuelt bare i meget begrenset grad".

Da må jeg ha vært sterk, som en annen sier. For jeg presset meg hardt til både å være sosial og gå på jobb tross for alvorlig depresjon, mener å huske at madrs-scoren var på over 50 testet av psykiater. Jeg startet t o m i ny jobb da jeg var på det dårligste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (5 minutter siden):

Da må jeg ha vært sterk, som en annen sier. For jeg presset meg hardt til både å være sosial og gå på jobb tross for alvorlig depresjon, mener å huske at madrs-scoren var på over 50 testet av psykiater. Jeg startet t o m i ny jobb da jeg var på det dårligste. 

Du var sterk og er en sterk viljesterk person som holdt ut å klarte å gå! Ingen tvil om det. Rammes du senere i livet vet du at du kommer deg igjennom det, da også❤️

Anonymkode: d9e06...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du var sterk og er en sterk viljesterk person som holdt ut å klarte å gå! Ingen tvil om det. Rammes du senere i livet vet du at du kommer deg igjennom det, da også❤️

Anonymkode: d9e06...8b2

Takk for det, det skal jeg ta med meg videre 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er feilslutning å koble dyp depresjon mot spørsmålet om man klarer å gå på jobb. Mange "krabber" seg på jobb, selv om man både er ukonsentrert, helt fraværende og har det forferdelig vond inni i seg. Andre i samme situasjon vil her kanskje velge å holde seg hjemme. Skam, skyldfølelse, selvforakt kan også heve terskelen for å holde seg hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...