Gå til innhold

opphold i medisineringen mot schizofreni


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis symptomene ikke har kommet tilbake etter noen ukers opphold med medisiner kan det da tyde på at diagnosen er feil?

Anonymkode: 8b61f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis symptomene ikke har kommet tilbake etter noen ukers opphold med medisiner kan det da tyde på at diagnosen er feil?

Anonymkode: 8b61f...99b

Nei, det betyr bare at sykdommen kommer tilbake igjen. 

Anonymkode: 260b9...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det betyr bare at sykdommen kommer tilbake igjen. 

Anonymkode: 260b9...f8a

Hvordan kan det bety det?

Anonymkode: 8b61f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Vanligvis skjer tilbakefall innen 10 mnd om pas var stabilisert før seponering. 

Takk Kupton!

Anonymkode: 8b61f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (2 minutter siden):

Vanligvis skjer tilbakefall innen 10 mnd om pas var stabilisert før seponering. 

Så da beviser noen ukers opphold ingenting hvis symptomene ikke kommer tilbake i den tiden?

Anonymkode: 8b61f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så da beviser noen ukers opphold ingenting hvis symptomene ikke kommer tilbake i den tiden?

Anonymkode: 8b61f...99b

Nei. 

Anonymkode: 260b9...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: 260b9...f8a

Okei. Det var psykologen som sa jeg burde prøve meg uten en stund. 

Anonymkode: 8b61f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Okei. Det var psykologen som sa jeg burde prøve meg uten en stund. 

Anonymkode: 8b61f...99b

Da vet han kanskje ikke at ved tilbakefall tar det i snitt to år for å komme tilbake til samme funksjonsnivå - hvis en i det hele tatt gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (14 minutter siden):

Da vet han kanskje ikke at ved tilbakefall tar det i snitt to år for å komme tilbake til samme funksjonsnivå - hvis en i det hele tatt gjør det. 

Han vil at jeg skal bli mer åpen og mottagelig for behandling av traumene. 

Anonymkode: 8b61f...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (4 timer siden):

Vanligvis skjer tilbakefall innen 10 mnd om pas var stabilisert før seponering. 

Det kan da ikke være rett? Er ikke f. Eks zyprexa ute av kroppen innen 1 uke? 

Anonymkode: e5e3f...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 timer siden):

Da vet han kanskje ikke at ved tilbakefall tar det i snitt to år for å komme tilbake til samme funksjonsnivå - hvis en i det hele tatt gjør det. 

Jeg er ikke TS, men har et spørsmål til deg @kupton. Jeg gikk lenge på lav dose quetiapine som stemningstabiliserende (300mg) men sluttet med medisiner i BET-behandling. Etter at jeg sluttet begynte jeg å høre stemmer og sakte men sikkert utvikle psykose. Kan det være fordi jeg sluttet på quetiapine og at den medisinen maskerte psykosesymptomer? 

Det er 5 år siden og jeg har nå diagnose på psykoselidelse, men har aldri før tenkt på sammentreffet med at jeg sluttet på quetiapine rett før symptomene oppstod 

Anonymkode: ea050...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er ikke TS, men har et spørsmål til deg @kupton. Jeg gikk lenge på lav dose quetiapine som stemningstabiliserende (300mg) men sluttet med medisiner i BET-behandling. Etter at jeg sluttet begynte jeg å høre stemmer og sakte men sikkert utvikle psykose. Kan det være fordi jeg sluttet på quetiapine og at den medisinen maskerte psykosesymptomer? 

Det er 5 år siden og jeg har nå diagnose på psykoselidelse, men har aldri før tenkt på sammentreffet med at jeg sluttet på quetiapine rett før symptomene oppstod 

Anonymkode: ea050...9ff

Huff. De på BET forstår ikke helt konsekvensene det kan ha å kutte ut medisiner. De presset meg også til å slutte på medikamenter. 

Jeg håper du har det greit nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

Huff. De på BET forstår ikke helt konsekvensene det kan ha å kutte ut medisiner. De presset meg også til å slutte på medikamenter. 

Jeg håper du har det greit nå. 

Ja, jeg tror BET i prinsippet kan være en æ god behandling, men føler at de ikke alltid vet helt hva de gjør. Det går greit nå, jeg får god hjelp så har vært stabil i flere måneder. Takk :) 

Anonymkode: ea050...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg tror BET i prinsippet kan være en æ god behandling, men føler at de ikke alltid vet helt hva de gjør. Det går greit nå, jeg får god hjelp så har vært stabil i flere måneder. Takk :) 

Anonymkode: ea050...9ff

Så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være de tar feil av og til? Min datter stusset veldig,  da jeg fikk en psykosediagnose etter 72 timer. Legen hadde sagt at jeg kanskje måtte gå på medisiner resten av livet Jeg hadde riktignok en stemme I hodet den gangen,  som fikk meg til å si og gjøre mye rart. Den stemmen hadde jeg dag og natt i 2 år, til tross for medisiner. Da stemmen forsvant,  forstod jeg at jeg hadde vært syk. Jeg forstod ingenting av meg selv, som hadde trodd på det stemmen sa. Da stemmen forsvant, begynte jeg å samarbeide med behandleren, da forsvant tvangen jeg var under. Etter at tvangen forsvant,  fikk jeg beskjed at jeg var helt fin. Så det skulle bli sagt I fra til legen at jeg kunne trappe ned og avslutte medisinen. I dag er jeg helt frisk og medisinfri. Jeg er skrevet ut av psykiatrien. Jeg fikk beskjed at 25% ble helt frisk igjen. I dag lurer jeg på om de kanskje tok feil den gangen. Jeg tror det er ganske få som bare trapper ned og avslutter all behandling? 

Anonymkode: fdc25...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...