Gå til innhold

En naturlig reaksjon?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

I ettermiddag har jeg ikke følt meg i form og det prikker i kroppen, i går var jeg på besøk hos foreldrene mine og i dag var jeg på cafe med sykepleieren fra kommunen. Kan dette være en reaksjon på at jeg har gjort for mye? Ser bare frem til jeg kan legge meg, utsetter vivalen til da. Sykepleieren er opptatt av at jeg ikke må slutte å gjøre ting om jeg blir dårlig i etterkant, men det frister jo ikke når jeg blir som dette. Blir så nervøs av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cathlin skrev (18 minutter siden):

Kanskje du er litt overveldet av inntrykk og ikke helt på plass i deg selv? 

Du har ikke gjort noe som vanligvis er spesielt farlig. 

Ja det er mulig, prøver jo å komme meg mer ut for tiden. Har nok vært inne for lenge, kanskje jeg blir vant til det etterhvert?

Nei farlig er det vel ikke men utfordrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble for mye å gå til legen i dag, bare det å sitte på venterommet er nok for meg og han ville bli kjent med meg. Visste ikke hva jeg skulle si jeg da, sa bare at jeg har det bra. Som om? Kjenner det er migrene på gang. Og i morgen tidlig skal jeg ned å ta blodprøver, sitte på venterommet igjen. Gruer meg sånn for det blir for mye, og jeg må gå ned og hjem igjen selv. Og sykepleieren kommer i morgen og så skal jeg ut å spise med to venner, hvordan skal jeg klare alt det? Råd? Er redd jeg må avlyse den middagen og det er jo dumt sånn i siste liten, men jeg vet jo hvordan jeg blir av mindre. Burde jeg avlyse nå? Er ikke det bedre enn å vente til siste liten? Eller skal jeg prøve å bli med dem? Er så usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (41 minutter siden):

Det ble for mye å gå til legen i dag, bare det å sitte på venterommet er nok for meg og han ville bli kjent med meg. Visste ikke hva jeg skulle si jeg da, sa bare at jeg har det bra. Som om? Kjenner det er migrene på gang. Og i morgen tidlig skal jeg ned å ta blodprøver, sitte på venterommet igjen. Gruer meg sånn for det blir for mye, og jeg må gå ned og hjem igjen selv. Og sykepleieren kommer i morgen og så skal jeg ut å spise med to venner, hvordan skal jeg klare alt det? Råd? Er redd jeg må avlyse den middagen og det er jo dumt sånn i siste liten, men jeg vet jo hvordan jeg blir av mindre. Burde jeg avlyse nå? Er ikke det bedre enn å vente til siste liten? Eller skal jeg prøve å bli med dem? Er så usikker. 

Synes du skal øve deg opp jeg. Jo oftere du gjør ting som er ubehagelig og vanskelig for deg jo lettere blir det etter hvert. Og det er normalt sett ikke noe uvanlig i de "oppgavene" du har hatt og har. Det er helt normale ting som alle gjør uten at de blir spesielt slitne. Så hvis du går ut og gjør sånne ting så vil du nok komme over kneika og det vil bli lettere for deg. Ikke avlyse og utsette, men gjøre. Sånn blir du sterkere og tøffere. 

Anonymkode: df508...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes du skal øve deg opp jeg. Jo oftere du gjør ting som er ubehagelig og vanskelig for deg jo lettere blir det etter hvert. Og det er normalt sett ikke noe uvanlig i de "oppgavene" du har hatt og har. Det er helt normale ting som alle gjør uten at de blir spesielt slitne. Så hvis du går ut og gjør sånne ting så vil du nok komme over kneika og det vil bli lettere for deg. Ikke avlyse og utsette, men gjøre. Sånn blir du sterkere og tøffere. 

Anonymkode: df508...971

Prøver jo å øve meg opp til å gjøre ting, det blir bare litt mye på en gang. Men skal prøve å gjøre alle de tingene i morgen og se hvordan det går, tror ikke det blir en bra ettermiddag og kveld da. Jeg kommer til å bli dårlig av det, men du har jo rett. Håper jeg vil komme over kneika og tåle mer etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (48 minutter siden):

Det ble for mye å gå til legen i dag, bare det å sitte på venterommet er nok for meg og han ville bli kjent med meg. Visste ikke hva jeg skulle si jeg da, sa bare at jeg har det bra. Som om? Kjenner det er migrene på gang. Og i morgen tidlig skal jeg ned å ta blodprøver, sitte på venterommet igjen. Gruer meg sånn for det blir for mye, og jeg må gå ned og hjem igjen selv. Og sykepleieren kommer i morgen og så skal jeg ut å spise med to venner, hvordan skal jeg klare alt det? Råd? Er redd jeg må avlyse den middagen og det er jo dumt sånn i siste liten, men jeg vet jo hvordan jeg blir av mindre. Burde jeg avlyse nå? Er ikke det bedre enn å vente til siste liten? Eller skal jeg prøve å bli med dem? Er så usikker. 

Har du tid til å hvile deg mellom sykepleier og middagen? 
 

Tenker det er litt hipp som happ om du avlyser i dag eller i morgen. Du kan jo foreslå en ny tid dere kan møtes på å spise middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Prøver jo å øve meg opp til å gjøre ting, det blir bare litt mye på en gang. Men skal prøve å gjøre alle de tingene i morgen og se hvordan det går, tror ikke det blir en bra ettermiddag og kveld da. Jeg kommer til å bli dårlig av det, men du har jo rett. Håper jeg vil komme over kneika og tåle mer etter hvert. 

Ja, jo mer du øver deg opp jo bedre vil det gå etter hvert :) Man blir ihvertfall dårlig av å ikke gjøre noen ting. 

Anonymkode: df508...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (2 minutter siden):

Har du tid til å hvile deg mellom sykepleier og middagen? 
 

Tenker det er litt hipp som happ om du avlyser i dag eller i morgen. Du kan jo foreslå en ny tid dere kan møtes på å spise middag. 

Det er direkte etter han har vært her, vi pleier å gå ut å spise tidlig. Men kan jo prøve, ser jo det om jeg ikke orker i morgen. Hun ene har jo avlyst i siste liten før, sånn blir det noen ganger. De to kan jo gå ut sammen om ikke jeg blir med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jo mer du øver deg opp jo bedre vil det gå etter hvert :) Man blir ihvertfall dårlig av å ikke gjøre noen ting. 

Anonymkode: df508...971

Håper det :) Jeg føler meg bedre når jeg ikke gjør noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bedre enn forventet å ta blodprøver, nå gjenstår bare resten. Håper det går bra, ble litt styr med meg å gå ute. Måtte ringe broren min så jeg hadde noen å snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren var med og i dag og det ble en kort vissit, jeg hadde ikke så mye å si i dag bortsett fra at jeg hadde vært til legen. Psykiateren sa jeg kunne redusere risperdal til 2 mg hvis jeg begynte på mysimba, får si det til legen da og legen kunne ta kontakt med han. Nå føler jeg meg rar og skal snart ut å spise, må jo gå ned selv så lurer på hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så prikker det i hele kroppen, tok vival nå for at jeg skal klare å gå ut. Har ikke de beste forutsetningene, uff. Håper min mann kan hente meg når jeg er ferdig for nå er det nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Så prikker det i hele kroppen, tok vival nå for at jeg skal klare å gå ut. Har ikke de beste forutsetningene, uff. Håper min mann kan hente meg når jeg er ferdig for nå er det nok. 

Du har vært veldig tøff! :) Håper du får god hjelp i mysimba.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Du har vært veldig tøff! :) Håper du får god hjelp i mysimba.

Takk :) Han hentet meg og nå er jeg helt på felgen, bra han kunne hente meg. Håper det er mysimba jeg får, psykiateren sa at de sprøytene var mer effektive. Men jeg vil nå prøve mysimba å se hvordan det går, han trodde ikke jeg fikk angst av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Takk :) Han hentet meg og nå er jeg helt på felgen, bra han kunne hente meg. Håper det er mysimba jeg får, psykiateren sa at de sprøytene var mer effektive. Men jeg vil nå prøve mysimba å se hvordan det går, han trodde ikke jeg fikk angst av dem. 

Jeg ville DEFINITIVT gått for en av de nyere slankemedisinene, enten som sprøyte eller tabletter.

Jeg er alvorlig bekymret for hvordan det vil gå med deg når du både reduserer Risperdal og legger til et stimulerende preparat (Mysimba). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (11 minutter siden):

Jeg ville DEFINITIVT gått for en av de nyere slankemedisinene, enten som sprøyte eller tabletter.

Jeg er alvorlig bekymret for hvordan det vil gå med deg når du både reduserer Risperdal og legger til et stimulerende preparat (Mysimba). 

Men finnes det andre i pilleform utenom mysimba?

Psykiateren virket ikke bekymret? Hva kan skje da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (28 minutter siden):

Jeg ville DEFINITIVT gått for en av de nyere slankemedisinene, enten som sprøyte eller tabletter.

Jeg er alvorlig bekymret for hvordan det vil gå med deg når du både reduserer Risperdal og legger til et stimulerende preparat (Mysimba). 

Nå ble jeg skeptisk til alt, kanskje jeg bare burde klare det på egenhånd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Jeg ville DEFINITIVT gått for en av de nyere slankemedisinene, enten som sprøyte eller tabletter.

Jeg er alvorlig bekymret for hvordan det vil gå med deg når du både reduserer Risperdal og legger til et stimulerende preparat (Mysimba). 

Hva kan hende? Jeg leste på bivirkninger nå og er enda mer skeptisk, det beste er vel at jeg gjør dette på en naturlig måte uten medisinhjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...