Gå til innhold

Kupton Hjelp med oppstart av SSRI

Angstlei

Anbefalte innlegg

@kupton Jeg er blitt rådet av lege og psykolog til å start med SSRI da jeg er for deprimert til å klare det på egenhånd.
Jeg har har tidligere prøvd p.g.a angst, men alltid sluttet før de har oppnådd terapeutisk effekt grunnet søvnproblemer.

Har den siste tiden prøvd litt forskjellige, men Fontex og Wellbutrin har gitt meg uholdbar angst etter bare en tablett så jeg har ikke orket mer.

Har nå startet på Cipralex og i samråd med legen skulle jeg trappe sakte opp, fikk ikke noe helt konkret plan, men jeg startet på 1.25mg i 5 dager så nå på 2.5mg i 5 dager. Merker heldigvis ingen innvirkning på søvnen, men merker økt angst og kvalme ca. 3-4 timer etter inntak, dette var heldigvis ikke i mange timer og er til å holde ut. Lurte derfor på om det vil være lurt å stå litt lengre på bare 2.5mg slik at hjernen får vent seg til dosen? Vil så gjerne lykkes med oppstart uten bivirkninger som gjør at jeg slutter med de. 

Råd mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har aldri hørt om noen som starter på så lave doser, skal du opp til 10mg?

Anonymkode: be0c0...a6f

Ja, har tidligere prøvd 2.5mg i fire dager før så å gå opp til 5mg, men da er det null søvn. 
Håper derfor denne sakte opptrappingen vil hjelpe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 timer siden):

Regner med at du tar det om morgenen. 

Ja. Øker til 3.75mg i morgen og deretter til 5mg 5 dager senere. 

Stemmer min tankegang at dette vil minimere bivirkningene i begynner stadiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...