Angstlei Skrevet 14. september 2022 Del Skrevet 14. september 2022 @kupton Jeg er blitt rådet av lege og psykolog til å start med SSRI da jeg er for deprimert til å klare det på egenhånd. Jeg har har tidligere prøvd p.g.a angst, men alltid sluttet før de har oppnådd terapeutisk effekt grunnet søvnproblemer. Har den siste tiden prøvd litt forskjellige, men Fontex og Wellbutrin har gitt meg uholdbar angst etter bare en tablett så jeg har ikke orket mer. Har nå startet på Cipralex og i samråd med legen skulle jeg trappe sakte opp, fikk ikke noe helt konkret plan, men jeg startet på 1.25mg i 5 dager så nå på 2.5mg i 5 dager. Merker heldigvis ingen innvirkning på søvnen, men merker økt angst og kvalme ca. 3-4 timer etter inntak, dette var heldigvis ikke i mange timer og er til å holde ut. Lurte derfor på om det vil være lurt å stå litt lengre på bare 2.5mg slik at hjernen får vent seg til dosen? Vil så gjerne lykkes med oppstart uten bivirkninger som gjør at jeg slutter med de. Råd mottas med takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Har aldri hørt om noen som starter på så lave doser, skal du opp til 10mg? Anonymkode: be0c0...a6f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 15. september 2022 Forfatter Del Skrevet 15. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har aldri hørt om noen som starter på så lave doser, skal du opp til 10mg? Anonymkode: be0c0...a6f Ja, har tidligere prøvd 2.5mg i fire dager før så å gå opp til 5mg, men da er det null søvn. Håper derfor denne sakte opptrappingen vil hjelpe med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Regner med at du tar det om morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstlei Skrevet 15. september 2022 Forfatter Del Skrevet 15. september 2022 kupton skrev (3 timer siden): Regner med at du tar det om morgenen. Ja. Øker til 3.75mg i morgen og deretter til 5mg 5 dager senere. Stemmer min tankegang at dette vil minimere bivirkningene i begynner stadiet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.