Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har din reaksjon her noe å gjøre med hvem som er far til barnet?

Har ikke fulgt med her inne på en stund nå; så har ikke lest din forhistorie....

Uansett - trøst oversendes i store mengder

Nei det har ikke med faren å gjøre.. jeg føler meg bare mest hjemme her.

Jeg trodde at jeg ikke kunne bli gravid.. at jeg var ødelagt liksom.. Jeg føler meg så ødelagt!!

Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg KAN IKKE ha noe barn. Jeg kanikke passe på meg selv en gang. Og jeg tør ikke gå gjennom en GU.. da dør jeg..

*hamrehjerte*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46856-gravid/#findComment-178082
Del på andre sider

Nei det har ikke med faren å gjøre.. jeg føler meg bare mest hjemme her.

Jeg trodde at jeg ikke kunne bli gravid.. at jeg var ødelagt liksom.. Jeg føler meg så ødelagt!!

Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg KAN IKKE ha noe barn. Jeg kanikke passe på meg selv en gang. Og jeg tør ikke gå gjennom en GU.. da dør jeg..

*hamrehjerte*

Vanskelig situasjon det der ja...valget mellom pest og kolera - for å si det veldig rett frem.

Du må velge en av delene, dessverre...enten GU og evt. å avslutte graviditet, eller å bære frem barnet.

Med mindre noen her vet om noe jeg ikke kjenner til da - i og med at jeg er mann er det noen ting jeg ikke kjenner særlig godt.

Håper det ordner seg ihvertfall - lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46856-gravid/#findComment-178086
Del på andre sider

Kjære Frika,

Det hjelper ikke å falle ned en trapp.

Hvis du vil ha en abort, må du gå til fastlegen din for å få en rekvisisjon.

Vanligvis vil du nok måtte bli gå gjennom en GU, men snakk med legen. Eller skriv et brev til legen (som du tar med deg, slik at du slipper å forklare alt der) hvor du sier at du ikke orker en GU nå.

Det finnes to typer abort i Norge: medisinsk abort (som du kan få frem til 8 uker og 6 dager) og består av tabletter. Alternativt finnes tradisjonell kirurgisk abort, hvor du får narkose (kanskje det er lettere for deg?)

Men snakk med legen din (eller få psykologen til å snakke med legen).

===

Frika - din kropp er ikke "skitten". Du har ikke gjort noe galt. Du er ikke skyldig i noe som helst. Du fremstår som et FLOTT menneske, som burde være stolt av deg selv - selv om du kanskje ikke føler det slik. Men vi andre kan se at Frika hverken er "skitten" eller "stygg" - vi ser et fint menneske!

*klem hvis du vil ha*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46856-gravid/#findComment-178119
Del på andre sider

Hei vennen min!

Verden din har blitt snudd på hodet nå. Det skjønner jeg. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre.

Jeg ville bare fortelle deg at en abort også fører til mange vonde følelser. I dag ser du kanskje det ikke slik, men du vil alltid minnes barnet ditt som du ikke fikk. Følge med på bursdagen, tenke på hvor gammel han skulle ha vært nå. og så videre. Å gjennomføre en abort kan gjerne virke som et overgrep i seg selv - etterpå.

Jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde klart en abort.

Om du velger å bære fram barnet eller ikke - uansett må du ta en GU. Dersom du vil ha barnet må de sette en termindato, kjenne at alt er i orden etc.

Helsevesentet er i dag flink til å ta hensyn. Du må bare være veldig klar på hvordan du vil ha det - eller ikke ha det. Du kan ta med deg hvem som helst.

Tenk - inni deg er det et lite barn, med snart ti fingre og tær. Små, skjønne øyne og dunete hår. Du kan gi barnet ditt en sjanse. Det er utrolig hva man kan greie bare man har viljen. Du vil få veldig god oppfølging av både jordmor og hjelpetjenesten. Du kan få det du ønsker av støtte - bare du vil.

Du er ikke alene i situasjonen, vet du. Det er mange incest- overgrepsutsatte som har fått barn. Dersom du frykter for fødselen, kan du få keisersnitt.

Lykke til med valget - uansett hva det måtte bli.

Skriv til meg om du trenger noen å snakke med - [email protected]

Mange klemmer fra Solvelv (selv mor til to gutter på 2 og 4 år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46856-gravid/#findComment-179719
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...