Gå til innhold

Personal som tenker det kanskje kunne ha skjedd meg noe jeg ikke husker


dagdrømmer

Anbefalte innlegg

Ene kontaktpersonen min sa i dag at: "Kanskje kunne det ha skjedd deg noe langt tilbake du ikke husker fordi det var så vondt at du har fortrengt det". Jeg ble litt overrasket fordi jeg tenkte at dette er noe en ser bort i fra i psykiatrien? Og hvor sannsynlig kan det være at noe slikt er tilfelle for meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (Akkurat nå):

Slikt personal skal du være meget skeptisk til. 

Hvorfor? Fordi det med stor sannsynlighet ikke stemmer, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oger skrev (2 timer siden):

Sånne er farlige. Falske minner kan føre til mye dritt.

Ja, det kan jeg tenke meg. Jeg tenker ikke å fokusere på det, har det skjedd noe er det vel best å fortsette å ikke huske tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dagdrømmer skrev (6 minutter siden):

Ja, det kan jeg tenke meg. Jeg tenker ikke å fokusere på det, har det skjedd noe er det vel best å fortsette å ikke huske tenker jeg.

Det har ikke noe for seg å grave etter dritt i fortiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagdrømmer skrev (7 timer siden):

Hvorfor? Fordi det med stor sannsynlighet ikke stemmer, eller?

Fordi det er en myte at man fortrenger traumatiske opplevelser.

Jeg er ikke noen fagperson, men jeg har fått med meg debatten om Bethania blant annet. Inntrykket mitt er at oppdaterte forskere ikke tror på fortrengte minner i det hele tatt.

Det er derimot deminstrert i eksperimenter at man lett kan plante falske minner hos folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortrengt eller ei, om du ikke husker det så er det lite hensiktsmessig å grave det frem og ofte en rot til at det skapes falske minner. 

Anonymkode: 23679...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fortrengt eller ei, om du ikke husker det så er det lite hensiktsmessig å grave det frem og ofte en rot til at det skapes falske minner. 

Anonymkode: 23679...0ad

 

Oger skrev (21 timer siden):

Sånne er farlige. Falske minner kan føre til mye dritt.

 

Anonymkode: 6e430...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...