Gå til innhold

Selvmordstanker


Fru2020

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med ingenting mener jeg når noen blir det de selv kaller suicidal etter småting som f. Eks etter en krangel med en venninne.. 

Anonymkode: f14f4...d79

Ja det er jo tåpelig bruk av ordet.

Og jeg tror mange forveksler suicidaliet med å være deprimert eller å ha vonde intense følelser. Jeg har vært suicidal, men når jeg ser tilbake på meg selv i tidligere behandling så innser jeg at ofte i de periodene hvor jeg kunne få selvmordstanker så var det mer en reaksjon på at jeg ikke hadde lært å håndtere ting som var vanskelig enn at jeg reelt ville dø.

Jeg har også asperger syndrom, så jeg kan lett bli overveldet, redd og forvirret og da sendte det meg i et meltdown som jeg ofte identifiserte som suicidale, men som egentlig bare var angst og overstimuli som et resultat av stress og det at jeg mistet kontrollen over situasjonen.

Nå klarer jeg å skille reel suicidalitet fra det jeg tidligere trodde var det, som egentlig var mer en reaksjon på at ting ble vondt, vanskelig og uoverkommelig.

Anonymkode: 5d037...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (16 timer siden):

Hva gjør at du ikke "bare" kan akseptere at akkurat nå har du noen sånne dager? Som du du nettopp hadde blitt skadet i en ulykke og bare måtte tåle smerter, eller som om du måtte gjennomgå smertefull behandling for en sykdom?

Du trenger ikke tenke en eneste god tanke, slik jeg ser det, men kun fortelle deg selv at du overlever dette, akkurat som mennesker over hele verden overlever sin smerte. 

Jeg prøver

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du hjerte til å forlate sønnen din da?

Anonymkode: fafa0...30c

Jeg vet ikke

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du hjerte til å forlate sønnen din da? Greier du virkelig å gjøre ditt eget barn så vondt? Har du det så fælt at du ofrer også hans liv i form av smerte og mye annet? Er du i stand til å se at dette barnet trenger deg og blir knust om du gjør dette mot ham? Eller har du det så forferdelig at du ikke er i stand til å ikke se andre enn deg selv, ikke en gang ditt eget barn? Hvordan hadde du reagert om din mor valgte å forlate deg på den måten? Hvordan hadde du taklet det?

Anonymkode: fafa0...30c

Jeg er ikke alltid blind for den smerten jeg ville oppført både sønnen min og mine nærmeste om jeg skulle velge å dø.

Men av og til blir jeg blendet av det vonde. 

Jeg beveger meg mellom å ønske hjelp for sønnen min sin skyld og å ikke ønske hjelp for min skyld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

😡😡!!!!!!!! Tenk på sønnen din!!!!! Det er INGEN SOM KAN ERSTATTE DEG for han!!!!!! Du er MAMMAEN HANS!!! 

Anonymkode: 5fd44...2de

Tenk også på hvordan det er å leve kun for andres del…

Anonymkode: 6bab3...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (56 minutter siden):

Jeg prøver

Jeg vet ikke

Jeg er ikke alltid blind for den smerten jeg ville oppført både sønnen min og mine nærmeste om jeg skulle velge å dø.

Men av og til blir jeg blendet av det vonde. 

Jeg beveger meg mellom å ønske hjelp for sønnen min sin skyld og å ikke ønske hjelp for min skyld.

 

Er du glad i sønnen din?

Anonymkode: fafa0...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Det er vel et spørsmål med et åpenbart svar.

Men har lurt på om den nye jobben din i Mental Helse har vært med på å trigge selvmordstankene?

Anonymkode: 33a98...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men har lurt på om den nye jobben din i Mental Helse har vært med på å trigge selvmordstankene?

Anonymkode: 33a98...d7f

Jeg har hatt det veldig travelt den siste måneden med svært mange møter. Det kan godt være at dette har vært med å gi meg en nedtur nå. 

Det kombinert med gruppeterapien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (47 minutter siden):

Det er vel et spørsmål med et åpenbart svar.

Ok, da sier det seg selv at du ønsker å leve for sønnen din ❤️

Anonymkode: fafa0...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok, da sier det seg selv at du ønsker å leve for sønnen din ❤️

Anonymkode: fafa0...30c

Jeg ønsker å leve for sønnen min. Men jeg ønsker ikke å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker å leve for sønnen min. Men jeg ønsker ikke å leve.

Syns du går for langt i hva du uttrykker på forum. 

Ellers må du ha riktig god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok, da sier det seg selv at du ønsker å leve for sønnen din ❤️

Anonymkode: fafa0...30c

Dette blir for enkelt!

Anonymkode: 6bab3...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du glad i sønnen din?

Anonymkode: fafa0...30c

Tror du at de som dessverre har valgt å forlate oss ikke var glad i noen??

Anonymkode: 6bab3...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenk også på hvordan det er å leve kun for andres del…

Anonymkode: 6bab3...a99

Når man har barn har man påtatt seg et livslangt ansvar. Når jeg leser svarene til Fru2020 klarer jeg ikke å synes synd i vedkommende lenger, jeg synes det er enormt egoistisk! Stakkars gutten! Hadde set bare vært et engangstilfelle, alle kan komme i kriser, alle kan bli mørk til sinns, men når det skjer igjen og igjen… og det er barn involvert er det så egoistisk! Barnet er den som blir skadelidende, og dersom han i tillegg mister mammaen sin som han helt sikkert elsker høyere enn noen andre så synes jeg OPPRIKRIG synd i barnet! Der går all min sympati! 

Anonymkode: 5fd44...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man har barn har man påtatt seg et livslangt ansvar. Når jeg leser svarene til Fru2020 klarer jeg ikke å synes synd i vedkommende lenger, jeg synes det er enormt egoistisk! Stakkars gutten! Hadde set bare vært et engangstilfelle, alle kan komme i kriser, alle kan bli mørk til sinns, men når det skjer igjen og igjen… og det er barn involvert er det så egoistisk! Barnet er den som blir skadelidende, og dersom han i tillegg mister mammaen sin som han helt sikkert elsker høyere enn noen andre så synes jeg OPPRIKRIG synd i barnet! Der går all min sympati! 

Anonymkode: 5fd44...2de

Det er derfor viktig at noen som har barn og er så syke som TS får hjelpen de trenger til å holde seg i livet for barnas skyld. 

Anonymkode: 5d037...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når man har barn har man påtatt seg et livslangt ansvar. Når jeg leser svarene til Fru2020 klarer jeg ikke å synes synd i vedkommende lenger, jeg synes det er enormt egoistisk! Stakkars gutten! Hadde set bare vært et engangstilfelle, alle kan komme i kriser, alle kan bli mørk til sinns, men når det skjer igjen og igjen… og det er barn involvert er det så egoistisk! Barnet er den som blir skadelidende, og dersom han i tillegg mister mammaen sin som han helt sikkert elsker høyere enn noen andre så synes jeg OPPRIKRIG synd i barnet! Der går all min sympati! 

Anonymkode: 5fd44...2de

Tenkte overhodet ikke på din plassering av sympati!!…

Anonymkode: 6bab3...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Når man har barn har man påtatt seg et livslangt ansvar. Når jeg leser svarene til Fru2020 klarer jeg ikke å synes synd i vedkommende lenger, jeg synes det er enormt egoistisk! Stakkars gutten! Hadde set bare vært et engangstilfelle, alle kan komme i kriser, alle kan bli mørk til sinns, men når det skjer igjen og igjen… og det er barn involvert er det så egoistisk! Barnet er den som blir skadelidende, og dersom han i tillegg mister mammaen sin som han helt sikkert elsker høyere enn noen andre så synes jeg OPPRIKRIG synd i barnet! Der går all min sympati! 

Anonymkode: 5fd44...2de

Hadde alt bare vært enkelt!… 

Trådstarter kan for alt vi vet være en langt bedre mor enn mange mødre uten psykiske lidelser!!! Når det er sagt så forsvarer jeg ikke noe eller noen og jeg sympatiserer ikke mer for den ene eller andre, og jeg håper for trådstarters og hennes barns del at det vil ordne seg for dem❤️ 

Det er lov til å tenke flere tanker!..

Anonymkode: 6bab3...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Når man har barn har man påtatt seg et livslangt ansvar. Når jeg leser svarene til Fru2020 klarer jeg ikke å synes synd i vedkommende lenger, jeg synes det er enormt egoistisk! Stakkars gutten! Hadde set bare vært et engangstilfelle, alle kan komme i kriser, alle kan bli mørk til sinns, men når det skjer igjen og igjen… og det er barn involvert er det så egoistisk! Barnet er den som blir skadelidende, og dersom han i tillegg mister mammaen sin som han helt sikkert elsker høyere enn noen andre så synes jeg OPPRIKRIG synd i barnet! Der går all min sympati! 

Anonymkode: 5fd44...2de

Det er spesielt en til med samme problematikk her og jeg er helt enig med deg. Jeg forstår det bare ikke. Man kan faktisk velge å ta gode valg for barna sine sin skyld. Og det sier jeg ikke for å være slem. Det må være lov til å si at man ikke forstår. 

Anonymkode: 33a98...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 time siden):

Syns du går for langt i hva du uttrykker på forum. 

Ellers må du ha riktig god bedring! 

Det har du nok rett i. Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er spesielt en til med samme problematikk her og jeg er helt enig med deg. Jeg forstår det bare ikke. Man kan faktisk velge å ta gode valg for barna sine sin skyld. Og det sier jeg ikke for å være slem. Det må være lov til å si at man ikke forstår. 

Anonymkode: 33a98...d7f

Det er lov å si at en ikke forstår. Jeg forstår ikke min verden jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si til en som er suicidal at man må leve for barnas skyld er ikke så veldig hjelpsomt. Det påfører bare mer skam over å være utilstrekkelig og kan gi en enda større følelse av håpløshet. Når man er suicidal så er livet så mørkt og man ser ingen utvei annet enn døden.  Mange suicidale tenker at familie og de rundt har det bedre hvis de dør. Som mor er det fryktelig å føle/tenke at man ikke strekker til som man ønsker. 
At folk på forum og ellers i livet skal skamme en til å føle enda mer skyldfølelse vitner bare om deres uvitenhet om hva depresjon/suicidalitet innebærer. 
 

Anonymkode: e748b...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...