Gå til innhold

Lithionit og nsaid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan disse kombineres? Med en prolaps ble jeg anbefalt større doser nsaid. Men ble usikker på om det var fornuftig å kombinere med lithionit. Det er vanskelig å finne ut hvor mye jeg eventuelt må redusere lithionit i forhold til hvor stor bruken av nsaid er. 

Anonymkode: 76ec4...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (11 timer siden):

Bruk av Nsaid øker konsentrasjonen av litium med 20-60%. Her må du samarbeide med legen din. 

Takk for svar. Jeg fikk til svar at det var greit å ta pause fra lithionit. Ble ustabil og valgte å starte opp igjen. Jeg vil tro mengden på nsaid har litt betydning på hvor mye konsentrasjonen av lithium øker. Så da tenker jeg som ligger på et speil på 0,5 med 3x42 mg i døgnet, at jeg kan redusere til 2x42 mg når jeg trenger nsaid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 23.08):

Kan disse kombineres? Med en prolaps ble jeg anbefalt større doser nsaid. Men ble usikker på om det var fornuftig å kombinere med lithionit. Det er vanskelig å finne ut hvor mye jeg eventuelt må redusere lithionit i forhold til hvor stor bruken av nsaid er. 

På siden av det du spør om, men det kan være greit å vite at det er omdiskutert hvorvidt nsaids bør brukes i behandling av ischias eller ikke. Dersom du ikke har tydelig effekt, kan det være at du like gjerne kan droppe nsaids. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar. Jeg fikk til svar at det var greit å ta pause fra lithionit. Ble ustabil og valgte å starte opp igjen. Jeg vil tro mengden på nsaid har litt betydning på hvor mye konsentrasjonen av lithium øker. Så da tenker jeg som ligger på et speil på 0,5 med 3x42 mg i døgnet, at jeg kan redusere til 2x42 mg når jeg trenger nsaid.

Jeg vil på det sterkeste advare mot å seponere/ta pause fra litium.

Ditt forslag høres meget fornuftig ut.

Det er i denne sammenheng noe forskjell på ulike Nsaid, så det vil være nyttig å sjekke interaksjonen for nøyaktig den du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (12 timer siden):

Jeg vil på det sterkeste advare mot å seponere/ta pause fra litium.

Ditt forslag høres meget fornuftig ut.

Det er i denne sammenheng noe forskjell på ulike Nsaid, så det vil være nyttig å sjekke interaksjonen for nøyaktig den du bruker.

Takk for svar. Mengden har vel også betydning? Jeg fikk anbefalt større mengder ibux, voltaron og en til. Jeg har prøvd å holde meg mest til voltaron forte krem, da den blir påført huden, og jeg vil tro at det går mindre mengder i blodet. Men jeg vet for lite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (22 timer siden):

På siden av det du spør om, men det kan være greit å vite at det er omdiskutert hvorvidt nsaids bør brukes i behandling av ischias eller ikke. Dersom du ikke har tydelig effekt, kan det være at du like gjerne kan droppe nsaids. 

På grunn av hevelser/ betennelse, ble disse anbefalt frem for andre smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...