AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Nærmere bestemt flyskrekk. Slik livet mitt er nå, flyr jeg i høyden et par ganger i året. Med andre ord blir det nok ikke tilstrekkelig eksponering for situasjonen til at det har effekt på angsten. Å bruke beroligende er uaktuelt, for jeg vil absolutt ikke være sløvet ned om det skulle oppstå noe. I en periode var jeg ikke så plaget, men det er av en eller annen grunn blitt verre igjen. Jeg var på reise i helga, som innebar 737 MAX8 fly. I tillegg var det veldig urolig luft ene veien. Alt tilsier jo at denne angsten er uberettiget. Statistisk er jo sjansen for å miste livet i en flyulykke ekstremt liten, og jeg vet at det som forårsaket de to ulykkene med nevnte flytype er tatt tak i. Jeg er så lei av at det skal være sånn, og jeg kunne virkelig tenke meg å gjøre en innsats for å bli kvitt flyskrekken en gang for alle. Det er ikke så ille at jeg ikke reiser, men det er alltid med mye ubehag. Fobier behandler man jo med eksponeringsterapi, men flybilletter er ikke billige. Slik økonomien min er, kan jeg ikke reise så mye. Så hvordan kan man bli varig kvitt angst for noe man ikke gjør så ofte? Anonymkode: 2ed41...6e2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Interessant spørsmål, og kult at du visste at du fløy MAX8. Jeg fløy faktisk mye med MAX før feilen ble utbedret også og det er litt kjipt å tenke på nå. Min beste tilnærming til flyskrekk er egentlig at når du er ombord på flyet er det egentlig ingenting du kan gjøre fra eller til. Du har i bunn og grunn to valg: 1. Jeg kan bekymre meg og ha en jævlig flight. 2. Jeg kan gi faen og prøve og nyte turen. Det som er litt interessant, er at med absolutt matematisk sikkerhet, er det ingen forskjell i utfallet av flyturen for andre enn meg selv, med disse ulike tankemåtene. Har du uflaks og havner i en ulykke, gjør du det uansett uavhengig av hva du tenker. Det eneste du kan gjøre på flyet for å bedre egen sikkerhet er å ha beltet fastspent når du sitter i setet. Akkurat som du ville gjort i en bil. Så øv deg på å ikke grave deg ned i bekymringer. Slapp av og nyt reisen. For du kommer akkurat like bra fram da. Og langt behageligere. (For ordens skyld, jeg fokuserer her på tankemåten og ikke på hvor trygt det er å fly). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Last ned appen Flightradar24 så ser du hvor mange fly som er i lufta 24/7. Da ser du hvor ekstrem liten sjansen for en flyulykke er. Er det ofte vi hører om flyulykker? Jeg tror du har større sjanser for å vinne i Lotto 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.