Gå til innhold

Sliter med å ha meninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser alltid saker fra flere synspunkt. Jeg kan godt argumentere like godt både for og mot det aller meste. Dette fører ofte til at jeg blir en slags mekler i konflikter mellom andre. 

Men jeg tror kanskje jeg er litt "utenfor" meg selv, altså jeg sliter med å gå inn i meg selv å finne ut hva min mening er.

Hvis jeg uttrykker noe jeg ser på som min mening, så har jo folk ofte gode argumenter mot min mening. Da lytter jeg til argumentene, skjønner hva de sier og må revurdere meningen min. Når jeg forstår andre sitt synspunkt, så er det umulig å tviholde på at jeg har rett.

Men det virker som andre klarer å tviholde på meningene sine, uansett hva slags argumenter andre kommer med. 
 

Man bør jo ha egne meninger, så hvordan kan man få det til og komme ut av denne meklerrollen? Tror kanskje andre ser på meg som om jeg mangler personlighet

 

Anonymkode: 69de4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurja skrev (Akkurat nå):

Tror du må øve på å stå for meningene dine :) 

Problemet er ikke egentlig å stå for meningene mine, men heller å "velge" en mening i utgangspunktet når alle sider har gode argumenter.

Anonymkode: 69de4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er ikke egentlig å stå for meningene mine, men heller å "velge" en mening i utgangspunktet når alle sider har gode argumenter.

Anonymkode: 69de4...02c

Trenger vi å ha en mening om alt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (1 minutt siden):

Trenger vi å ha en mening om alt da?

Virker som om folk synes jeg er kjedelig og "svak" hvis jeg ikke har meninger om ting 

Anonymkode: 69de4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er ikke egentlig å stå for meningene mine, men heller å "velge" en mening i utgangspunktet når alle sider har gode argumenter.

Anonymkode: 69de4...02c

Jeg vil si du har en meget god egenskap som evner å se ting fra flere sider. Det er det ikke mange som gjør. 

Anonymkode: c79ff...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker som om folk synes jeg er kjedelig og "svak" hvis jeg ikke har meninger om ting 

Anonymkode: 69de4...02c

Hvis noen synes det, går de glipp av mye. Hvis du merker en reaksjon kan det jo like gjerne være at de blir overrasket over noe de ikke har tenkt selv!?

Anonymkode: c79ff...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil si du har en meget god egenskap som evner å se ting fra flere sider. Det er det ikke mange som gjør. 

Anonymkode: c79ff...190

Enig. Men det er viktig å ikke glemme seg selv og sin egen mening også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (1 time siden):

Enig. Men det er viktig å ikke glemme seg selv og sin egen mening også. 

Det er meget viktig. 

Anonymkode: c79ff...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ser alltid saker fra flere synspunkt. Jeg kan godt argumentere like godt både for og mot det aller meste. Dette fører ofte til at jeg blir en slags mekler i konflikter mellom andre. 

Men jeg tror kanskje jeg er litt "utenfor" meg selv, altså jeg sliter med å gå inn i meg selv å finne ut hva min mening er.

Hvis jeg uttrykker noe jeg ser på som min mening, så har jo folk ofte gode argumenter mot min mening. Da lytter jeg til argumentene, skjønner hva de sier og må revurdere meningen min. Når jeg forstår andre sitt synspunkt, så er det umulig å tviholde på at jeg har rett.

Men det virker som andre klarer å tviholde på meningene sine, uansett hva slags argumenter andre kommer med. 
 

Man bør jo ha egne meninger, så hvordan kan man få det til og komme ut av denne meklerrollen? Tror kanskje andre ser på meg som om jeg mangler personlighet

 

Anonymkode: 69de4...02c

Det er en god egenskap å kunne se en sak fra flere sider. 

Man må da ikke ha en mening om alt. Fint å lytte til flere synspunker og helt ok å være usikker på hva en skal mene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...