Gå til innhold

Ikke et offer, men medskyldig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet for øvrig at jeg er full av feil, men jeg prøver å endre det og ta ansvar for det. Jeg har  også følt at jeg fortjente å bli straffet fordi jeg sa noe galt eller oppførte meg galt eller på en måte de ikke likte, både som barn og voksen bortsett fra de seksuelle overgrepene. Her husker jeg tydelg at pappa spurte meg om det var godt og at jeg ikke turte å si at det gjorde vomdt (selv om jeg var bare 5-7 år husker jeg det så godt). Men jeg er rimeleg sikker på at jeg ble utestengt og slått osv fordi jeg trigget dem til å gjøre det, i det minste var jeg medskyldig. 

Anonymkode: 2c9ed...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det har du rett i. Men hva når mannen min ville kaste en dyr tv i bakken fordi jeg ikke greier å koble under stress? Jeg blir dum når det skjer, jeg greier ikke å forstå. Hjernen kobler ut. Jeg greide ikke å forstå hvordan han ville at jeg skulle holde den. Hvem sitt ansvar er det? 

Anonymkode: 2c9ed...896

Hva mener du selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for alle svarene. Jeg tror det er følelsene mine som er på bærtur. Må bare ta meg sammen. 

Anonymkode: 2c9ed...896

Det er sjelden det hjelper å bare "ta seg sammen". Men det kan være nyttig å bli bevisst egne mønstre og egen rolle slik at man kan bryte det og komme videre.

Anonymkode: b43cb...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (12 timer siden):

Nei, du tror ikke det. Du forstår at det ikke er sånn og at du ikke er dum og at du ikke fortjener dritt. Men sykdommen din som bryter gjennom iblant prøver å overbevise deg om noe annet, særlig når du opplever noe negativt eller er veldig sliten.

Du har rett. Det er de dumme følelsene mine som spiller meg et puss. Jeg er ikke sliten, men  jeg er syk (omgangssyken) og da tåler jeg mindre. Jeg skal prøve å endre meg.  
Takk til deg og alle andre som har svart ❤️

Anonymkode: 2c9ed...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...