Gå til innhold

Behandler gjentar hver samtale at jeg er vanskelig å hjelpe


Gjest dagsvermer

Anbefalte innlegg

Gjest dagsvermer

Jeg ble innlagt på DPS for 2 uker siden og skal skrives ut nå på fredag. Jeg har vært innlagt en del tidligere og det har alltid hjulpet. Selvfølgelig har det hjulpet i varierende grad så ikke alltid jeg har følt meg like bra når jeg har blitt skrevet ut, men alltid har jeg blitt bedre enn jeg var. Men denne gangen føler jeg meg egentlig verre enn når jeg kom inn. Jeg har fått en ny behandler jeg synes er vanskelig å åpne meg for. Jeg har snakket litt med personalet om det og personalet sier at de forstår det.

Men behandler på sin side bare gjentar og gjentar hver samtale at jeg er vanskelig å hjelpe. Ja, hun har rett og jeg føler det samme. Men det hjelper meg ingenting å høre det hver gang. Jeg har forsøkt så godt jeg har klart å åpne opp, men det bare stopper opp. Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Og nå skal jeg jo hjem snart uansett. Det har bare fått meg til å føle at jeg er håpløs, og at ingen noen gang kommer til å klare å hjelpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er uansett ikke på en døgnpost man skal gå i behandling, det gjør man ute i poliklinisk. Har du ikke poliklinisk behandler? 

Selvsagt vil det være vanskelig å åpne seg for en lege på en døgnpost der man kanskje bare er innlagt i 1 eller 2 uker en  sjelden gang. Det forstår jeg ikke at noen klarer. 

Anonymkode: f42cf...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagsvermer
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er uansett ikke på en døgnpost man skal gå i behandling, det gjør man ute i poliklinisk. Har du ikke poliklinisk behandler? 

Selvsagt vil det være vanskelig å åpne seg for en lege på en døgnpost der man kanskje bare er innlagt i 1 eller 2 uker en  sjelden gang. Det forstår jeg ikke at noen klarer. 

Anonymkode: f42cf...6e0

Nei, jeg har dessverre ingen poliklinisk behandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er uansett ikke på en døgnpost man skal gå i behandling, det gjør man ute i poliklinisk. Har du ikke poliklinisk behandler? 

Selvsagt vil det være vanskelig å åpne seg for en lege på en døgnpost der man kanskje bare er innlagt i 1 eller 2 uker en  sjelden gang. Det forstår jeg ikke at noen klarer. 

Anonymkode: f42cf...6e0

Tror det har mer med om man passer med sin behandler. Jeg har vært tre ganger de siste to år på DPS døgn og følte raskt at jeg kunne åpne meg til behandler jeg har der. Skal tilbake i januar og håper hun ennå jobber der. 

 

TS; Kanskje denne behandleren bare ikke passer til deg. Eller kanskje sykdomsbildet ditt er annerledes denne gangen. Det er ikke alltid at man blir bedre i løpet av behandling dessverre. Jeg som deg blir vanligvis gradvis bedre, men noen ganger ikke fordi jeg feks er så dårlig når jeg kommer inn at tildelt tid ikke blir nok. Det skjedde nå sist innleggelse. Ble skrevet ut etter en uke slik avtalen vanligvis er, men måtte legges inn igjen en eller så var det to dager etter. Da var jeg i ni dager og da hadde jeg blitt betraktelig bedre. I hvert fall bra nok til at tettere kommunal oppfølging kan være tilstrekkelig.

Så kanskje du bare er dårlig på en annen måte. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagsvermer
Glitter skrev (38 minutter siden):

Tror det har mer med om man passer med sin behandler. Jeg har vært tre ganger de siste to år på DPS døgn og følte raskt at jeg kunne åpne meg til behandler jeg har der. Skal tilbake i januar og håper hun ennå jobber der. 

 

TS; Kanskje denne behandleren bare ikke passer til deg. Eller kanskje sykdomsbildet ditt er annerledes denne gangen. Det er ikke alltid at man blir bedre i løpet av behandling dessverre. Jeg som deg blir vanligvis gradvis bedre, men noen ganger ikke fordi jeg feks er så dårlig når jeg kommer inn at tildelt tid ikke blir nok. Det skjedde nå sist innleggelse. Ble skrevet ut etter en uke slik avtalen vanligvis er, men måtte legges inn igjen en eller så var det to dager etter. Da var jeg i ni dager og da hadde jeg blitt betraktelig bedre. I hvert fall bra nok til at tettere kommunal oppfølging kan være tilstrekkelig.

Så kanskje du bare er dårlig på en annen måte. 

Ja, jeg følte det egentlig allerede helt i starten at hun ikke helt passet til meg, men det er jo lite man får gjort med det. Du har jo rett i at det ikke er alltid man blir bedre, men er veldig uvandt for meg å oppleve det. Har aldri skjedd før nå. Jeg er litt redd for at det samme vil skje meg, bare noen dager ute før jeg må legges inn igjen. Men får se, jeg skal gjøre mitt beste for å holde ut hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagsvermer skrev (1 time siden):

Nei, jeg har dessverre ingen poliklinisk behandler. 

Hvorfor har du ikke det? 

For sånn jeg ihvertfall tenker så er innleggelser fint for akutte og alvorlige problemer, men dersom man har langvarige problemer så burde man heller få hjelp poliklinisk eller i kommunen. 

Anonymkode: f42cf...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dagsvermer
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor har du ikke det? 

For sånn jeg ihvertfall tenker så er innleggelser fint for akutte og alvorlige problemer, men dersom man har langvarige problemer så burde man heller få hjelp poliklinisk eller i kommunen. 

Anonymkode: f42cf...6e0

Det er vel tenkt at problemene jeg har ikke er alvorlige nok til å få plass på poliklinikken, så fastlegen skulle heller sende henvisning til kommunen da så håper på jeg vil kunne få en behandler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagsvermer skrev (20 timer siden):

Jeg ble innlagt på DPS for 2 uker siden og skal skrives ut nå på fredag. Jeg har vært innlagt en del tidligere og det har alltid hjulpet. Selvfølgelig har det hjulpet i varierende grad så ikke alltid jeg har følt meg like bra når jeg har blitt skrevet ut, men alltid har jeg blitt bedre enn jeg var. Men denne gangen føler jeg meg egentlig verre enn når jeg kom inn. Jeg har fått en ny behandler jeg synes er vanskelig å åpne meg for. Jeg har snakket litt med personalet om det og personalet sier at de forstår det.

Men behandler på sin side bare gjentar og gjentar hver samtale at jeg er vanskelig å hjelpe. Ja, hun har rett og jeg føler det samme. Men det hjelper meg ingenting å høre det hver gang. Jeg har forsøkt så godt jeg har klart å åpne opp, men det bare stopper opp. Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Og nå skal jeg jo hjem snart uansett. Det har bare fått meg til å føle at jeg er håpløs, og at ingen noen gang kommer til å klare å hjelpe meg. 

har du spurt hva som skal til for å bli LITT enklere å hjelpe? 

Anonymkode: 40ec8...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagsvermer
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

har du spurt hva som skal til for å bli LITT enklere å hjelpe? 

Anonymkode: 40ec8...4f0

At jeg åpner meg. Men jeg får det ikke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...