Gå til innhold

Sykemeldt så egenmelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan egenmelding brukes direkte etter en sykmelding? Nei, for å benytte egenmelding etter en sykmeldingsperiode må arbeidstaker gjenoppta arbeidet minst en dag hvis fraværet er innenfor samme arbeidsgiverperiode.

Anonymkode: 217c9...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når man har har vært sykemeldt i 3 dager, kan man bruke egenmelding dagen etterpå? Samme sykdom. 

Anonymkode: 6556a...d13

Jeg ville bedt legen om ekstra sykemelding. 

Anonymkode: 217c9...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når man har har vært sykemeldt i 3 dager, kan man bruke egenmelding dagen etterpå? Samme sykdom. 

Anonymkode: 6556a...d13

Hvorfor ikke ringe legen og be om å få forlenget sykemeldingen? Du kan ikke bruke egenmelding direkte etter sykemelding, uansett om det er samme sykdom eller ny sykdom, du må ha vært på jobb minst en dag mellom de to periodene. Du kunne brukt egenmelding først og deretter gått rett inn i sykemelding, det har jeg selv gjort da jeg ikke var frisk etter det antall egenmeldingsdager vi kunne ta ut i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...