Gå til innhold

Innsyn i journal


Gjest dagsvermer

Anbefalte innlegg

Gjest dagsvermer

Om man søker om innsyn i journal vil behandler få vite om det? Tilhører helseforetak der man må søke om å få journalen på papir om det har noe å si. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gjest endret tittelen til Innsyn i journal

Fortsetter under...

dagsvermer skrev (45 minutter siden):

Om man søker om innsyn i journal vil behandler få vite om det? Tilhører helseforetak der man må søke om å få journalen på papir om det har noe å si. 

Det legges i dokumentet ja, at du henter ut. Men det er selvsagt helt ok å gjøre

Anonymkode: 1e3b3...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de vil ikke få vite noe. 

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sier at de får vite det. Er det for å skremme? 

Anonymkode: 49804...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen ber om journalutskrift, blir det gjort et kort notat i journalen. Hvis dette er en avsluttet terapi, er det selvsagt ingen som gidder å gå inn å lese dette. Men om det er en pågående terapi, vil behandler se notatet neste gang hun leser journalen.

Endret av kupton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (5 minutter siden):

Når noen ber om journalutskrift, blir det gjort et kort notat i journalen. Hvis dette er en avsluttet terapi, er det selvsagt ingen som gidder å gå inn å lese dette. Men om det er en pågående terapi, vil behandler se notatet neste gang hun leser journalen.

Sånn er det ikke hos meg! Jeg har bedt om journal flere ganger og det er ingen sånne notater i min journal

Anonymkode: 49804...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sånn er det ikke hos meg! Jeg har bedt om journal flere ganger og det er ingen sånne notater i min journal

Anonymkode: 49804...2f9

Da er det ulike rutiner på ulike institusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (4 timer siden):

Da er det ulike rutiner på ulike institusjoner.

Hvordan er det når ting ligger på Helsenorge, vet du? Som pasient kan en jo se hvem som har åpnet ulike dokumenter - kan også behandlere se om pasienten har åpnet dokumentet på Helsenorge? 🤔 

Ikke at det har noe å si…er bare nysgjerrig 😅

Anonymkode: babba...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...