Gå til innhold

Er det kun psykologen min på dps som har noe med meg å gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det alltid sånn at de har 1 annen psykolog som er i bakgrunnen (selvom man selv aldri har hatt noe med den andre psykologen å gjøre)? Kanskje det er noe jeg bare innbiller meg

Anonymkode: 6945f...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos mitt dps har de team. Hvem som er på teamet varierer nok men det jeg har blitt fortalt er at de i teamet kan diskutere behandling av pasientene de har på sine lister. Men at det ved diskusjon kun er min aktuelle behandler som vet min identitet, for de andre blir det typ «kjønn alder har denne problematikken».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at terapeuter har møter hvor de drøfter pasientcaser for å få råd og veiledning fra andre kollegaer for å kunne håndtere en litt utfordrende situasjon i terapien. Men da anonymiseres pasienten etter hva jeg vet. I tillegg går jo terapeuter til individuell veiledning, men der tas det kanskje opp mer overordnede tema?

Jeg har selv merket på intervensjonene min terapeut har benyttet i terapien på meg, at nå har han trolig fått innspill fra kollegaer eller ev. søkt i litteratur - jeg vet ikke - men han har plutselig andre og nye konkrete forslag til behandlingsformer når vi har stått fast i en time eller to i noen vanskelige terapitimer når jeg har hatt det vanskelig. Det er ikke DPS, men et senter med psykologer som jobber tilsvarende som DPS, men i privat regi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (30 minutter siden):

Jeg har forstått det slik at terapeuter har møter hvor de drøfter pasientcaser for å få råd og veiledning fra andre kollegaer for å kunne håndtere en litt utfordrende situasjon i terapien. Men da anonymiseres pasienten etter hva jeg vet. I tillegg går jo terapeuter til individuell veiledning, men der tas det kanskje opp mer overordnede tema?

Jeg har selv merket på intervensjonene min terapeut har benyttet i terapien på meg, at nå har han trolig fått innspill fra kollegaer eller ev. søkt i litteratur - jeg vet ikke - men han har plutselig andre og nye konkrete forslag til behandlingsformer når vi har stått fast i en time eller to i noen vanskelige terapitimer når jeg har hatt det vanskelig. Det er ikke DPS, men et senter med psykologer som jobber tilsvarende som DPS, men i privat regi.

Heldig som er rik og kan gå privat ☹️

Anonymkode: 6945f...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Heldig som er rik og kan gå privat ☹️

Anonymkode: 6945f...4ae

Mange privatpraktiserende psykologer og psykiatere er avtalespesialister, og i så fall betaler pasientene nøyaktig det samme som på DPS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heldig som er rik og kan gå privat ☹️

Anonymkode: 6945f...4ae

trenger ikke være rik. Jeg har minstetrygd og går privat med refusjonsordning. Hvem har fortalt deg at du må være rik?

Anonymkode: 2349b...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 15.08):

Heldig som er rik og kan gå privat ☹️

Anonymkode: 6945f...4ae

Nei, jeg er ikke så mye rikere enn de fleste andre psykisk syke her, og det stemmer det at min psykolog som arbeider privat, har også offentlig driftsavtale med HELFO. Jeg betaler opp til frikortgrensen.

Og om det f.eks. var du eller noen andre som hadde hatt anledning til å gå privat, hadde jeg ikke vist misunnelse og et misfornøyd ansikt av den grunn. Hva med å istedenfor unne andre det man selv ikke har og være glad på andres vegne... Uansett inntekt, er det mye å betale alt fra 900-1.500 kr. pr. time, som er ordinær timepris om en går uten offentlig driftsavtale, litt avhengig av hvor en går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...