Gå til innhold

Snart helg!


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nå er det snart helg! Deilig! Jeg liker jo jobben min, men jeg liker enda bedre fridagene 😄

Hva skal dere i helga? Mine er planer er disse:

Rett etter jobb skal jeg besøke min gamle far. Et par uker siden jeg var hos ham sist. Kanskje pusle litt med blomsterbedet mitt, og gruble på om det fremdeles er for tidlig å sette diverse løker i jorda. Etterpå er det hjem og lage middag. Mannen og jeg har snakket om å gå på kino i et par uker, kanskje vi skulle gjøre det? Se enten Krigsseilerne eller Utvandrerne.

I morgen skal vi hjelpe min mor i hagen et par timer. Ellers ingen planer. Søndag skal vi på kjøretur litt vestover (mannen og jeg). Jeg glemte noe der jeg var på tur forrige helg, så må hente det. 

Tror det blir en fin høsthelg ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld skal jeg prøve å kose meg hjemme og på lørdag skal jeg tilbringe dagen med barn og barnebarn. Ser fram til det.  Regner med at jeg da er sliten når kvelden kommer, så da blir det vel sofatid resten av kvelden.  På søndag skal jeg i bursdag og det ser jeg også fram til. Tror dette blir en bra helg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det avslapping med strikketøy og kanskje rydde vekk noen utemøbler som står overalt. Det er bare noe av det vi bruker nå på høsten, men sofagruppa og alle blomstene som er like fine enda, skal få stå en stund til.

På søndag planlegger jeg en tur til Hadeland Glassverk, selv om det er litt reisevei. De har "Strømsjokk-salg" 50-70% så da kan det være fint å kjøpe inn litt julegaver. På søndager lager jeg også som regel litt tidkrevende middagsmat, og stor nok porsjon til at vi kan ha rester på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg slappe av etter å ha vært i 60-årsdag i går.  Det var nydelig 4 retters middag på restaurant og deretter gikk vi på pub med levende musikk og danset.  Men i morgen skal jeg på utstilling/salg av brukskunst og så får jeg besøk av en venninne og vi skal se på Skal Vi Danse.

Søndag skal jeg en tur på marked og handle grønnsaker og sokker og se om jeg finner en presang til barnebarnet mitt som blir seks år om noen uker. Og kanskje et fint skjerf for å live opp den svarte skinnjakka mi (ikke skinn nei, men vegan som egentlig er bare plastikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye jeg gjerne skulle fått gjort, det som må gjøres er å vaske bilen før vi stenger av utevannet og jeg må ta inn de grønne tomatene fra drivhuset så de modner inne. Ellers har jeg planer om å pusle med potteplantene, sy litt, lese litt, se Skal vi danse, skulle vel gjort litt husarbeide... Trent litt, gått en tur. Vi får se. :)  En fin helg blir det uansett håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Helga startet med å ta fredagsvasken. Nå har vi landet i sofaen og godstolen. 

I morgen skal vi ha svigerfamilien på fårikål. 

Søndag blir jeg hjemme alene. Hvis været er ok, skal jeg gå en lang tur. Hvis være er dårlig, skal på treningssenteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Helga startet med å ta fredagsvasken. Nå har vi landet i sofaen og godstolen. 

I morgen skal vi ha svigerfamilien på fårikål. 

Søndag blir jeg hjemme alene. Hvis været er ok, skal jeg gå en lang tur. Hvis være er dårlig, skal på treningssenteret. 

Vasker du hver fredag? 

Jeg er alt for sløv med å vaske gulv. Får fint 3-6 mnd mellom hver vask. Og selv om jeg prøver å støvsuge hver uke og vaske bad hver uke, så skjer det ikke så ofte. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Glitter skrev (2 minutter siden):

Vasker du hver fredag? 

Jeg er alt for sløv med å vaske gulv. Får fint 3-6 mnd mellom hver vask. Og selv om jeg prøver å støvsuge hver uke og vaske bad hver uke, så skjer det ikke så ofte. 😛

Ja, samboeren og jeg gjør det ofte sammen, hvis begge er hjemme. Han vasker badet og jeg tar resten. Han bruker like lang tid på badet som jeg bruker på resten av leiligheten, men så er han grundig. Det skal han ha :) Det er fort gjort å vaske leiligheten når vi samarbeider. 

Men til det med gulvene. Vi har så mange persiske tepper her på alle rom og det ble den enkle varianten i dag som så ofte ellers.  Krøp rundt på gulvet på alle fire og vasket mellom teppene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Ja, samboeren og jeg gjør det ofte sammen, hvis begge er hjemme. Han vasker badet og jeg tar resten. Han bruker like lang tid på badet som jeg bruker på resten av leiligheten, men så er han grundig. Det skal han ha :) Det er fort gjort å vaske leiligheten når vi samarbeider. 

Men til det med gulvene. Vi har så mange persiske tepper her på alle rom og det ble den enkle varianten i dag som så ofte ellers.  Krøp rundt på gulvet på alle fire og vasket mellom teppene :)

Hehe såpass. Hyggelig med slikt samarbeid da! I mitt samliv gjennom 9 år gjorde jeg alt alene for det meste. 😅 

Jeg har ikke dette vaske-genet. Jeg har øvd skikkelig for å komme dit jeg er nå. Men jeg vasker alltid badet hvis jeg venter besøk. Nå om dagen har jeg ikke besøk og da går det flaut lenge. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha superrolig helg på DPS. Tenkte jeg skulle hekle et spindelvev til sønnen min (halloween is coming 🎃)

I morgen er det et meditasjonsarrangement på nett som jeg tenkte å bli med på. Driver og trener og trener på oppmerksomt nærvær for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Glitter skrev (Akkurat nå):

Hehe såpass. Hyggelig med slikt samarbeid da! I mitt samliv gjennom 9 år gjorde jeg alt alene for det meste. 😅 

Jeg har ikke dette vaske-genet. Jeg har øvd skikkelig for å komme dit jeg er nå. Men jeg vasker alltid badet hvis jeg venter besøk. Nå om dagen har jeg ikke besøk og da går det flaut lenge. 😛

Jeg har alltid likt å ha det rent og ryddig. Jeg også gjorde det alene da jeg var gift. Jeg hadde 3 barn og stort hus den gangen. 

Min nåværende samboer og jeg er like. Derfor er det aldri noe rot her . Vi klarer ikke å kose oss i rot og vi er gode til å samarbeide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid likt å ha det rent og ryddig. Jeg også gjorde det alene da jeg var gift. Jeg hadde 3 barn og stort hus den gangen. 

Min nåværende samboer og jeg er like. Derfor er det aldri noe rot her . Vi klarer ikke å kose oss i rot og vi er gode til å samarbeide :)

Der er bra da. Jeg liker egentlig heller ikke rot. Jeg bare er veldig dårlig på å ta tak i det. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal først ut og hente de nye brillene mine ( som ble dyrere enn forventet 🤢) og etterpå skal jeg se om jeg får reddet noe av grønnsakshagen min. Det eneste som har vokst så langt er noen gulrøtter og persille. Resten fikk jeg ikke til, men rådyrene her jeg bor har godtet seg med mye vekster og nedfallsfrukt 😛 

Har også begynt å se Better Call Saul igjen, da det er flere år siden jeg sist så og falt helt av i sesong 4. Hadde helt glemt hvor bra den serien er. Skal også eksperimentere litt med indisk vegetarmat på kjøkkenet mot kvelden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som ikke har vaskegenet kan jeg anbefale en robotstøvsuger 😉.

cathlin skrev (27 minutter siden):

Jeg skal bake eksperimentell hvetebakst og plukke løv. 

Hva er eksperimentell hvetebakst?  Hørtes skikkelig fancy ut.  Her blir baksten kjøpt på butikken og favoritten er berlinerboller med vaniljekrem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Hva skal du gjøre med løvet?

Du kan gjette;

-Det skal presses og tas med til utlandet for minner om høst.

-Det skal brukes i baksten til å lage løvboller.

-Det skal kvernes og saften skal brukes til løvbladsirup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 timer siden):

Vet ikke helt hvordan vakle meg gjennom denne dagen. I morgen skal jeg til pappa. Blir nok litt sykling hvis foten min tillater det. 

Godt du har faren din 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...