Gå til innhold

Får behandler åpnet journalen når man er avsluttet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på om behandler får åpnet journalen når man er avsluttet? Jeg tenker da på om man går til behandling en stund og behandler lurer veldig på og ønsker å vite hvordan pasienten har det nå? Har hun eller han mulighet til å lese i journalen da?

Anonymkode: 44bd6...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har alltid lurt på om behandler får åpnet journalen når man er avsluttet? Jeg tenker da på om man går til behandling en stund og behandler lurer veldig på og ønsker å vite hvordan pasienten har det nå? Har hun eller han mulighet til å lese i journalen da?

Anonymkode: 44bd6...a26

Nei. Nysgjerrighet er ikke en grunn som gir noen lov til å åpne din journal. 

Anonymkode: 1693a...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Nysgjerrighet er ikke en grunn som gir noen lov til å åpne din journal. 

Anonymkode: 1693a...393

Skjønner. Det gir mening.

Anonymkode: 44bd6...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjønner. Det gir mening.

Anonymkode: 44bd6...a26

Men tidligere behandlere kan likevel åpne journalen for såkalt etterarbeid. Da åpner de kun dokumenter fra tiden du var i behandling hos dem. 

Anonymkode: 1693a...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men tidligere behandlere kan likevel åpne journalen for såkalt etterarbeid. Da åpner de kun dokumenter fra tiden du var i behandling hos dem. 

Anonymkode: 1693a...393

Hva går «etterarbeid» ut på? 

Anonymkode: 13769...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 17.00):

Hva går «etterarbeid» ut på? 

Anonymkode: 13769...872

Jeg tror ikke de gjør det. Jeg er utskrevet fra psykiatrien og får stadig noe nytt i somatikken. Jeg har ikke sett at noen har lest noe fra psykiatrien, hverken gamle  behandlere  eller andre. Det er snart et par år siden jeg ble avsluttet i psykiatrien. 

Anonymkode: b580e...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...