Gå til innhold

Hvordan kan jeg vite sikkert? Psykose?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo at jeg er forskjellige personer med og uten medisiner, hvordan vite hvem av de som virkelig er meg? Nå savner jeg det åndelige igjen, de gode opplevelsene. Og hvordan vite at jeg ikke er psykotisk? Er det bare å høre på hva sykepleieren sier? Han skriver jo at jeg ikke har psykotiske symptomer nå men er habituell men jeg har jo min forståelse i grunn, men det er vel noe annet enn sykdom? Jeg snakker ikke om ånder og sånt til han nå, ikke noe åndelig i det hele tatt. Hvor ble det av meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet egentlig ikke hvem jeg er på medisiner, sikkert kjedelig i forhold til uten medisiner. Ingenting åndelig innhold har jeg i hverdagen, men ei sa jo til meg at alt er åndelig. Da er jo alle åndelige da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt likens på medisiner, at jeg savner deler av meg selv. Bruker å være i naturen, for det gir meg gode og spirituelle opplevelser❤️

Anonymkode: 7f637...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har det litt likens på medisiner, at jeg savner deler av meg selv. Bruker å være i naturen, for det gir meg gode og spirituelle opplevelser❤️

Anonymkode: 7f637...8c5

Ja det er dypt og det savnet. Jeg burde nok komme meg mer ut i naturen, det er jo vakkert der ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sove gir meg mye, da er jeg jo i drømmeverden men husker så lite av det jeg drømmer. Men det er bedre enn å være våken, må fylle dagene mine med noe uff. Men jeg blir skuffet når jeg våkner klokken fire og er lys våken, i dag sov jeg til over elleve. Deilig! Skulle ønske jeg fikk sove så lenge hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (10 timer siden):

Å sove gir meg mye, da er jeg jo i drømmeverden men husker så lite av det jeg drømmer. Men det er bedre enn å være våken, må fylle dagene mine med noe uff. Men jeg blir skuffet når jeg våkner klokken fire og er lys våken, i dag sov jeg til over elleve. Deilig! Skulle ønske jeg fikk sove så lenge hver dag. 

Har du prøvd å meditere? Det er ikke alle som liker det, men mange opplever en euforisk indre ro og forståelse når de mediterer. Alt blir mer klart og flytende på en gang. Skikkelig fin opplevelse

Men krever litt øving for å mestre det 

Anonymkode: 7f637...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2

Hvis jeg har vært psykotisk da jeg var gal så var det helt jævlig. 
 

savner det ikke i det hele tatt. Jeg er usikker på om jeg har vært psykotisk og tar zyprexa helt frivillig det er det eneste som hjelper. Men det hjelper ikke nok. Det er rester

men noen har psykoser med innslag av hyggelige ting. Min galskap var bare jævlig uansett om jeg var psykotisk eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du prøvd å meditere? Det er ikke alle som liker det, men mange opplever en euforisk indre ro og forståelse når de mediterer. Alt blir mer klart og flytende på en gang. Skikkelig fin opplevelse

Men krever litt øving for å mestre det 

Anonymkode: 7f637...8c5

Jeg mediterte for mange år siden og fikk mange åndelige opplevelser, har ikke prøvd å meditere på medisiner men kan jo prøve. Bare føler meg lukket for det åndelige nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oger skrev (1 time siden):

Hvis jeg har vært psykotisk da jeg var gal så var det helt jævlig. 
 

savner det ikke i det hele tatt. Jeg er usikker på om jeg har vært psykotisk og tar zyprexa helt frivillig det er det eneste som hjelper. Men det hjelper ikke nok. Det er rester

men noen har psykoser med innslag av hyggelige ting. Min galskap var bare jævlig uansett om jeg var psykotisk eller ei.

Ok. Jeg hadde hyggelige innslag ja og det er det jeg savner, ikke det andre. Jeg sliter med negative symptomer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan medisiner gjøre at en mister sine interesser? Da blir det jo tomt da. Ikke hører jeg på musikk heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg orker dette men vet ikke om jeg orker uten medisiner heller, er så ambivalent til det. Men noen må vel bare ta medisiner for å klare seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Mens andre klarer seg uten,de er heldige de. 

Vi er mange som må bruke medisiner resten av livet så vi øker vår funksjon.

Anonymkode: 534d3...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi er mange som må bruke medisiner resten av livet så vi øker vår funksjon.

Anonymkode: 534d3...129

Ja det stemmer vel det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men føler ikke min funksjon øker,det er de negative symptomene og overspisingen. Når jeg er umedisinert er jeg jo opptatt av andre ting,åndelige ting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å søk opp de gamle trådene dine fra tidligere hvor du sluttet med medisiner, så ser du at du ikke bør gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (1 time siden):

ta å søk opp de gamle trådene dine fra tidligere hvor du sluttet med medisiner, så ser du at du ikke bør gjøre det.

Ja kan jo gjøre det,er bare så usikker nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint å klart seg uten noen medisiner, nå er jeg jo avhengig av vival, risperdal og seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...