Gå til innhold

Tourettesliknende symptomer ved svingninger

Anbefalte innlegg

En veldig liten greie, egentlig, men når jeg er på vei ned eller opp eller i en blandet episode (BPII), kommer jeg stadig med kortvarige utbrudd, kanskje litt Tourettesliknende i formen: Veldig stygge ord, men også navnet på en jeg gikk på ungdomsskolen med (men som jeg forøvrig aldri tenker på). Det rare er at det ikke foranlediges av noen spesielle tanker i det hele tatt. Noen ganger svinger jeg også armen opp og slår hardt ned i lufta som om jeg skal slå neven i bordet. Det skjer like gjerne i trappa på jobb som ute på tur eller når jeg er sammen med familien.

Jeg er blitt ekspert på å «svelge» siste biten av ordene og vri det over til noe mer sosialt akseptabelt, men det er ingen tvil om at jeg pådrar meg noen rare blikk 🙈 Noen som har vært borti noe lignende? Tvang av et eller annet slag? Mest nysgjerrig, egentlig.

Anonymkode: 74f2e...993

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Føler du lettelse når du ytrer ordene, eller er det mer skam? Førstnevnte kan være tourettes men det andre er tvang. Jeg har lange stygge regler jeg sier når jeg er stressa og det er i følge psykiateren jeg gikk til tvang, da jeg ikke føler trang eller lettelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...