Gå til innhold

Når alt er kjedelig


Novalie

Anbefalte innlegg

Jeg synes livet er så kjedelig. Finner ingenting som jeg liker. Livet er så stusselig. Kjenner ingen glede heller og jeg får ikke tida til å gå fort. Er dette vanlig? Det blir bare værre og værre med alderen. Jeg går på veggene her. Får ikke tida til å gå fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan høres ut som om du er deprimert. Går du til behandler?

Anonymkode: 105f7...461

Jeg er deprimert ja. Gått i behandling før men har ikke blitt noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan høres ut som om du er deprimert. Går du til behandler?

Anonymkode: 105f7...461

Nå fikser hverken samtaler eller piller alt. Det må faktisk skje noe man ønsker for at man skal bli levende igjen. Men det virker som livet går litt for treigt for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novalie skrev (13 minutter siden):

Jeg er deprimert ja. Gått i behandling før men har ikke blitt noe bedre.

Har du sagt fra til behandler at du ikke føler det hjelper?

Anonymkode: 105f7...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Nå fikser hverken samtaler eller piller alt. Det må faktisk skje noe man ønsker for at man skal bli levende igjen. Men det virker som livet går litt for treigt for det..

Man må ta tak i livet selv, ikke vente på at det skal "skje noe".

Det er heller ikke snakk om å fikse alt, men verktøy for å bli bedre.

Anonymkode: 105f7...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man må ta tak i livet selv, ikke vente på at det skal "skje noe".

Det er heller ikke snakk om å fikse alt, men verktøy for å bli bedre.

Anonymkode: 105f7...461

I mitt liv «skjer det noe». Det er mye jeg ikke har tatt tak i selv. Og det er litt sånn jeg liker. At ting man ikke ante, kommer. 
Og det hjelper ikke alltid å ta tak.. noen ganger går det ikke likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

I mitt liv «skjer det noe». Det er mye jeg ikke har tatt tak i selv. Og det er litt sånn jeg liker. At ting man ikke ante, kommer. 
Og det hjelper ikke alltid å ta tak.. noen ganger går det ikke likevel. 

Bare å gi opp, da. Bekvemt å tenke at det ikke funker likevel, så ikke vits å prøve.

Anonymkode: 105f7...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novalie skrev (59 minutter siden):

Jeg er deprimert ja. Gått i behandling før men har ikke blitt noe bedre.

Da er det heller det, depresjon ikke kjedsomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novalie skrev (13 timer siden):

Jeg er deprimert ja. Gått i behandling før men har ikke blitt noe bedre.

Hei Novalie,

Jeg tenker to ting rundt dette.

Punkt 1 - det medisinske: Når noen går rundt og er deprimert i lengre tid og "ingenting" hjelper, synes jeg det er på sin plass med oppfølging i andrelinje eller tredjelinje i helsevesenet. En spesialist i psykiatri, og gjerne en godt kompetent en, bør gjøre en skikkelig utredning for å se om det ligger tilstander "i bunn" som kan behandles. Eksempelvis en lidelse innenfor det bipolare, en personlighetsforstyrrelse, osv. At man har prøvd masse samtaleterapi og eventuelt et antidepressiv er ikke noen grunn alene til at man ikke kan bli bedre - det finnes mange muligheter, men alt avhenger av diagnose.

Punkt 2 - det psykologiske: Jeg har lest mange av trådene dine og skjønner at du er fortvilet. Som sagt mener jeg det viktigste her er at du får en skikkelig utredning, men i kombinasjon med det synes jeg du må tørre å utfordre deg selv litt. Du får kanskje prøve en datingside, få deg noe meningsfullt å gjøre i livet hvor du treffer andre mennesker (om det så er kampsport for å få ut litt frustrasjon også) - for det hjelper i alle fall ikke å ta en offerrolle av typen "faen ta verden som ikke tilbyr meg noe". Man må ta noen sjanser og livet blir faktisk ikke bedre enn man gjør det til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare å gi opp, da. Bekvemt å tenke at det ikke funker likevel, så ikke vits å prøve.

Anonymkode: 105f7...461

Har jeg sagt jeg skal gi opp??? Livet er en del tilfeldigheter også.. disse får man ikke kontroll over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...