Gå til innhold

Flere som savner barndommen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (54 minutter siden):

Når man var oppegående, hadde masse energi, ikke var deprimert, fungerte bra sosialt, hadde masse venner, gikk på skolen, ikke hadde psykiske sykdommer.😔

Nei, savner ikke barndommen min, men jeg savner det å ha hatt en mer normal barndom.  Barndom og ungdomsårene mine var en lang katastrofe. 

Nei savner ikke den. Jeg savner da jeg gikk gravid og var hjemme med baby. Jeg slet med depresjoner da også, men likevel var det noe helt eget, og jeg hadde en robusthet uten like og en kapasitet jeg aldri vil få igjen.

Endret av Glitter

Annonse

Vhanja skrev (8 timer siden):

Jeg savner ikke akkurat barndommen, men jeg er en veldig nostalgisk person. Jeg har veldig mange minner knyttet til steder, lukter, sanger og andre ting, og elsker å mimre.

Hva betyr nostalgisktisk?

Anonymkode: 5b0c6...4e7

UtakknemligDiva

Savner litt, men det kommer ikke tilbake, og sånn er det for alle. Men jeg ser tilbake på det som en fin tid. Det var en tid da sosiale medier ikke fantes så vi levde i øyeblikket. Vi var mer sosiale og måtte møtes for å være sammen. Vi avtalte tid og sted og møtte opp. Nå er dette umulig. 

90tallsbarn skrev (38 minutter siden):

Det var en tid da sosiale medier ikke fantes så vi levde i øyeblikket. Vi var mer sosiale og måtte møtes for å være sammen. Vi avtalte tid og sted og møtte opp. Nå er dette umulig. 

Er det å lage en avtale og holde den, mer å "leve i øyeblikket" enn livet med sosiale medier? Mitt inntrykk er at det er omvendt - man kan (eller rettere sagt vil) ikke ha noen fast avtale, for det kan jo hende det dukker opp noe mer attraktivt i siste øyeblikk, som man heller vil gjøre. 

Men du tenker kanskje på at man var litt mer til stede i det man holdt på med, og f.eks. snakket med dem man var sammen med, i steder for å ha nesa i mobilen? I så fall er jeg enig i akkurat det.

Jeg tror ikke teknologi og medier har gjort det umulig å avtale tid og sted og møte opp for å treffes. Det er en disiplinsak, ikke noe som mediene har vanskeliggjort. Noen av oss gamlinger gjør det fremdeles, og det går helt fint. Slike ting som f.eks. at alle har tilgang til kalenderen sin overalt og kan kontaktes uansett hvor de er, har bare gjort ting enklere.

UtakknemligDiva
laban skrev (21 minutter siden):

Er det å lage en avtale og holde den, mer å "leve i øyeblikket" enn livet med sosiale medier? Mitt inntrykk er at det er omvendt - man kan (eller rettere sagt vil) ikke ha noen fast avtale, for det kan jo hende det dukker opp noe mer attraktivt i siste øyeblikk, som man heller vil gjøre. 

Men du tenker kanskje på at man var litt mer til stede i det man holdt på med, og f.eks. snakket med dem man var sammen med, i steder for å ha nesa i mobilen? I så fall er jeg enig i akkurat det.

Jeg tror ikke teknologi og medier har gjort det umulig å avtale tid og sted og møte opp for å treffes. Det er en disiplinsak, ikke noe som mediene har vanskeliggjort. Noen av oss gamlinger gjør det fremdeles, og det går helt fint. Slike ting som f.eks. at alle har tilgang til kalenderen sin overalt og kan kontaktes uansett hvor de er, har bare gjort ting enklere.

Ja det jeg mente var det du skrev i midterste avsnitt. Og det at folk sitter med nesa i mobilen konstant er helsikes irriterende. OG at de kaster alt de har i hendene så fort det piper i telefonen.

Du skriver «oss gamlinger», det viser at dere har disse vanene sterkere plantet i dere. Jeg husker at jeg og andre faktisk møtte opp det vi hadde avtalt. Nå går ikke dette lenger. Man må minne folk på avtalen. 

Endret av 90tallsbarn

Annonse

Everybody skrev (16 timer siden):

Når man var oppegående, hadde masse energi, ikke var deprimert, fungerte bra sosialt, hadde masse venner, gikk på skolen, ikke hadde psykiske sykdommer.😔

Savner ikke barndommen som jeg hadde, men savner barndommen jeg skulle ha hatt ❤️

Anonymkode: bcff0...250

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...