Gå til innhold

Folk må være klar over at bare fordi en person får behandling på dps 3 ganger i uka så betyr ikke det at det er fordi de er så syke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som får tilbud om behandling 3 ganger i uken er de som er såpass oppegående i hodet og funksjonsevnen at de klarer gruppebehandling. Det er nettopp de som IKKE får tilbud om gruppebehandling som er dårligst. Jeg syns man burde slutte å tro at bare fordi man går flere ganger i uken på dps så er man sååå mye sykere enn de som bare får 1 gang i uken eller sjeldnere, for det stemmer ikke. 

Anonymkode: 0ff2a...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva får deg til å tro at alle vi som har tilbud om behandling tre ganger i uken er overbevist om at vi er sååååå mye sykere enn andre?

......og hvorfor hadde du et sånt skrikende behov for å blåse det ut sånn mitt på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Hva får deg til å tro at alle vi som har tilbud om behandling tre ganger i uken er overbevist om at vi er sååååå mye sykere enn andre?

......og hvorfor hadde du et sånt skrikende behov for å blåse det ut sånn mitt på natten?

Det er jo innlegg her inne og andre steder hele tiden der det tydeligvis er en slags konkurranse om å virke sykest. "se på meg jeg har dps 4 ganger i uken og det er fordi jeg er sååå syk".  

Anonymkode: 0ff2a...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo innlegg her inne og andre steder hele tiden der det tydeligvis er en slags konkurranse om å virke sykest. "se på meg jeg har dps 4 ganger i uken og det er fordi jeg er sååå syk".  

Anonymkode: 0ff2a...6dd

Jeg har DPS fire ganger i uken. En samtale terapi, en musikkterapi, en kor og en gruppeterapi.

Mener du at ved å si det høyt så mener jeg at jeg er så mye sykere enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg har DPS fire ganger i uken. En samtale terapi, en musikkterapi, en kor og en gruppeterapi.

Mener du at ved å si det høyt så mener jeg at jeg er så mye sykere enn andre?

Jeg har ikke snakket om deg. 

Jeg mener de som er så bastante på at når de får så ofte timer så er det fordi de er så mye sykere enn andre som ikke får like ofte timer og/eller ikke får noe tilbud. 

Anonymkode: 0ff2a...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen så er det bra med hyppige samtaler, mens for andre er det ikke det som skal til. Det er jo ikke hvor ofte en har samtaler som tilsier hvor syk en er. Og det er faktisk er legene som bestemmer behandlingsforløpet og ikke pasienten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke snakket om deg. 

Jeg mener de som er så bastante på at når de får så ofte timer så er det fordi de er så mye sykere enn andre som ikke får like ofte timer og/eller ikke får noe tilbud. 

Anonymkode: 0ff2a...6dd

Vi er jo ikke så mange som har tilbud om behandling i spesialisthelsetjenesten så jeg tenkte at du mente jeg var en av dem.

Jeg tror jeg er alvorlig syk. Eller det har jeg iallefall fått beskjed om fra mine behandlere. Ellers hadde jeg ikke fått et sånt bredt tilbud. Men min venninne har ingen samtaleterapi og hun er mye sykere enn meg.

Det var snakk om å reduserer tilbudet mitt fordi jeg hadde for lite fremgang, men så endret de litt på regimet i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt utblåsningen din for jeg har ikke sett noen med et bredt tilbud fra DPS påstå at det er fordi de er alvorlig syk, i motsetning til oss som ikke har det? Det er noen som skriver om hjelpen de får ja, men ikke som et slags argument om at man er "såååå syk". 

Jeg har, med unntak av en planlagt innleggelse i januar for å starte nye medisiner, ikke noe tilbud på DPS. Jeg fikk avslag i sommer på poliklinisk behandling der. Det er det jo flere grunner til, og jeg tror ikke det handler om graden av mine lidelser. Men de mener jeg ikke vil kunne dra nytte av det per nå. Men forrige behandler sa at de ikke hadde noen der som kunne hjelpe meg. Jeg orker egentlig ikke å ta det så tungt. 

Men er årsaken til denne utblåsningen din at du er fortvilet over å ikke få hjelp fra DPS? Skjønner det er fortvilende. Får du kommunal hjelp? Jeg har kommunal hjelp som fast hjelp i det daglige. Men jeg har også en fastsatt avtale om innleggelser i akuttpsykiatrien så jeg har ikke samme frustrasjon som deg over at jeg ikke fikk poliklinisk tilbud på DPS. DPS er pliktig til å komme med et alternativ forslag dersom du har betydelige problemer. Det kan feks være kommunen. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som får tilbud om behandling 3 ganger i uken er de som er såpass oppegående i hodet og funksjonsevnen at de klarer gruppebehandling. Det er nettopp de som IKKE får tilbud om gruppebehandling som er dårligst. Jeg syns man burde slutte å tro at bare fordi man går flere ganger i uken på dps så er man sååå mye sykere enn de som bare får 1 gang i uken eller sjeldnere, for det stemmer ikke. 

Anonymkode: 0ff2a...6dd

Jeg gikk i gruppebehandling og trivdes med det. Etter gruppen ble ferdig ble jeg mot min vilje flyttet til inviduell terapi fordi de som drev med gruppen mente jeg hadde nytte av det mens jeg ville fortsette i gruppe. Fikk også høre at jeg var en god gruppe deltager av alle som styrte gruppen. Hvorfor måtte jeg da over på inviduelt? Jeg har mye bedre av gruppe enn terapi alene. Gir meg nada. 

Anonymkode: 41160...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (10 minutter siden):

Jeg undres ofte over hvorfor det er så mye fokus på dette og lignende tema her på dol? 

Og det fokuset på å gi mer eller mindre dårlig skjulte stikk til andre brukere her på DOL gjøres alltid av anonymbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...