Gå til innhold

Hvilket smertestillende går best sammen med Zoloft?


ISW

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har skadet meg (uhell) og har ganske sterke smerter ved bevegelse. AC-luksasjon. 

Jeg har fått skrevet ut Paralgin Forte og har Ibux hjemme. Er i utgangspunktet litt skeptisk til å bruke førstnevnte sammen med AD og AP, men ser at Ibux heller ikke skal brukes sammen med SSRI. Hva er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (59 minutter siden):

Hei,

Jeg har skadet meg (uhell) og har ganske sterke smerter ved bevegelse. AC-luksasjon. 

Jeg har fått skrevet ut Paralgin Forte og har Ibux hjemme. Er i utgangspunktet litt skeptisk til å bruke førstnevnte sammen med AD og AP, men ser at Ibux heller ikke skal brukes sammen med SSRI. Hva er best?

Det er helt uproblematisk å ta pf eller ibux. Du kan også helt greit prøve deg frem selv.

Hvorfor stoler du ikke på legen som skrev det ut?

Anonymkode: f4c0a...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er helt uproblematisk å ta pf eller ibux. Du kan også helt greit prøve deg frem selv.

Hvorfor stoler du ikke på legen som skrev det ut?

Anonymkode: f4c0a...7fa

Ibux er jo reseptfritt. Men står advarsel om interaksjon i Felleskatalogen. Jeg trenger smertestillende en stund, og ønsker ikke blødninger. 

Jeg ser poenget ditt med PF, det er jo skrevet ut av lege, men ikke av fastlegen som kjenner helsesituasjonen min. Fikk det på sykehuset av en LIS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Er det ikke noe med at psykofarmaka demper effekten av kodein? Mener å ha hørt det. Jeg får ingen effekt av kodein men jeg har så cyp2d6 et eller annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oger skrev (2 minutter siden):

Er det ikke noe med at psykofarmaka demper effekten av kodein? Mener å ha hørt det. Jeg får ingen effekt av kodein men jeg har så cyp2d6 et eller annet også.

Jo men egentlig skal ikke Zoloft gjøre det i og med at den har liten påvirkning på CYP2D6. Men jeg har vært litt bekymret likevel - liker ikke å blande mange medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten

Har ikke noe konstruktivt å komme med men. Masse god bedring! Høres veldig vondt ut❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten skrev (34 minutter siden):

Har ikke noe konstruktivt å komme med men. Masse god bedring! Høres veldig vondt ut❤️❤️

Tusen takk for det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
ISW skrev (4 timer siden):

Hei,

Jeg har skadet meg (uhell) og har ganske sterke smerter ved bevegelse. AC-luksasjon. 

Jeg har fått skrevet ut Paralgin Forte og har Ibux hjemme. Er i utgangspunktet litt skeptisk til å bruke førstnevnte sammen med AD og AP, men ser at Ibux heller ikke skal brukes sammen med SSRI. Hva er best?

Sa du fra til legen at du bruker ssri? Bruker du antipsykotika og? 
Du kan bare bruke det tenker jeg. Hva kan skje liksom? Det står også at ssri ikke skal bruke sammen med a-preparater/adhd medisin som jeg går på. Jeg sa dette til legen da han skrev det ut til meg, men det gjorde ingenting sa han. Det er vel bare sånne ting som står der for sikkerhetsskyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (16 minutter siden):

Sa du fra til legen at du bruker ssri? Bruker du antipsykotika og? 
Du kan bare bruke det tenker jeg. Hva kan skje liksom? Det står også at ssri ikke skal bruke sammen med a-preparater/adhd medisin som jeg går på. Jeg sa dette til legen da han skrev det ut til meg, men det gjorde ingenting sa han. Det er vel bare sånne ting som står der for sikkerhetsskyld. 

Liten avsporing men er du en dame eller mann? Alltid lurt på det. 

Anonymkode: 4d181...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (19 minutter siden):

Sa du fra til legen at du bruker ssri? Bruker du antipsykotika og? 
Du kan bare bruke det tenker jeg. Hva kan skje liksom? Det står også at ssri ikke skal bruke sammen med a-preparater/adhd medisin som jeg går på. Jeg sa dette til legen da han skrev det ut til meg, men det gjorde ingenting sa han. Det er vel bare sånne ting som står der for sikkerhetsskyld. 

Hei,

Jeg bruker 200 mg Zoloft og 2 mg Fluanxol. En bra kombinasjon mot angst selv om det nok er litt mer å gå på.

Jeg sa fra til legen at jeg brukte SSRI, men litt mer skeptisk til Ibux i så henseende, som jeg kjøpte reseptfritt, pga økt blødningsrisiko. Jeg har ikke lyst til å bruke Paralgin Forte lenge og jeg kommer til å ha smerter en stund. Kanskje bare vanlig Paracet er beste alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liten avsporing men er du en dame eller mann? Alltid lurt på det. 

Anonymkode: 4d181...4b9

Jeg skal svare når du sier hvorfor du spør om dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 minutter siden):

Jeg skal svare når du sier hvorfor du spør om dette :) 

Jeg vet ikke hvorfor jeg er nysgjerrig på det. Jeg føler på meg at du er en dame men jeg ja jeg har ingen grunn og du trenger ikke å svare. 

Anonymkode: 4d181...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvorfor jeg er nysgjerrig på det. Jeg føler på meg at du er en dame men jeg ja jeg har ingen grunn og du trenger ikke å svare. 

Anonymkode: 4d181...4b9

Jeg er dame. Men hva får deg til å lure? 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Jeg er dame. Men hva får deg til å lure? 😛 

Jeg vet ikkke, synes du er spennende å følge. Du skriver bra, kan mye om mye. 

Anonymkode: 4d181...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikkke, synes du er spennende å følge. Du skriver bra, kan mye om mye. 

Anonymkode: 4d181...4b9

Å, takk for det😊, synes ikke jeg kan noe om noe jeg men, men mulig andre ser det annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (20 timer siden):

Ibux er jo reseptfritt. Men står advarsel om interaksjon i Felleskatalogen. Jeg trenger smertestillende en stund, og ønsker ikke blødninger. 

Jeg ser poenget ditt med PF, det er jo skrevet ut av lege, men ikke av fastlegen som kjenner helsesituasjonen min. Fikk det på sykehuset av en LIS. 

Felleskatalogen er for streng. I mange tilfeller 

Anonymkode: dda74...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Felleskatalogen er for streng. I mange tilfeller 

Anonymkode: dda74...d9e

Jepp. Men tror det er noe sikkerhetsgreier bare så folk ikke skal mikse ting i hytt og pine. Det står også at alkohol ikke skal inntas når man bruker de fleste medisiner, men det går stort sett helt fint. Altså, at man bruker medisiner og kan ta seg en fest, IKKE å ha som hensikt å mikse ting med drikken altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (23 timer siden):

Hei,

Jeg har skadet meg (uhell) og har ganske sterke smerter ved bevegelse. AC-luksasjon. 

Jeg har fått skrevet ut Paralgin Forte og har Ibux hjemme. Er i utgangspunktet litt skeptisk til å bruke førstnevnte sammen med AD og AP, men ser at Ibux heller ikke skal brukes sammen med SSRI. Hva er best?

Så lenge du ikke fra før har økt risiko for blødninger i mage/tarm, går det nok fint. Med Ibux. Paracet og kodein er vel helt uproblematisk 

Anonymkode: dda74...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...