Gå til innhold

Bursdagsgave familiemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor lite eller mye gir dere i gaver? 

Anonymkode: 6f918...009

Det kommer helt an på hvem det er / slektskapsforhold, hvor mye kontakt vi har og om det er runddag eller ikke. Umulig å si med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (56 minutter siden):

Det kommer helt an på hvem det er / slektskapsforhold, hvor mye kontakt vi har og om det er runddag eller ikke. Umulig å si med andre ord.

Tante/onkel barn / søsken.? 

Anonymkode: 6f918...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tante/onkel barn / søsken.? 

Anonymkode: 6f918...009

Jeg gir ikke gaver til mine tanter og onkler. Mine søsken og jeg gir heller ikke gaver til hverandre lenger bortsett fra ved runddager, men tidligere har det ligget på 3-400,-. Egne barn er i en særstilling og får penger + en ting, i år fikk de 2500,- hver + en liten ting til et par hundrelapper for å ha noe å pakke opp. De er først i 20-årene og student/lærling og penger er det de har mest bruk for og jeg har råd til å gi dem såpass så da er det en like stor glede for meg å gi det som det er for dem å få det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg gir ikke gaver til mine tanter og onkler. Mine søsken og jeg gir heller ikke gaver til hverandre lenger bortsett fra ved runddager, men tidligere har det ligget på 3-400,-. Egne barn er i en særstilling og får penger + en ting, i år fikk de 2500,- hver + en liten ting til et par hundrelapper for å ha noe å pakke opp. De er først i 20-årene og student/lærling og penger er det de har mest bruk for og jeg har råd til å gi dem såpass så da er det en like stor glede for meg å gi det som det er for dem å få det. :)

Jeg har ikke en relasjon til de jeg nevner men jeg føler jeg må gi over 1000-, for å være god nok. Jeg tenker nødvendigvis ikke at jeg skal delta i felles besøk. Er dette unormalt? Vi gir hverandre gaver men det er stort sett jeg som gir dyrest. 

Anonymkode: 6f918...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke en relasjon til de jeg nevner men jeg føler jeg må gi over 1000-, for å være god nok. Jeg tenker nødvendigvis ikke at jeg skal delta i felles besøk. Er dette unormalt? Vi gir hverandre gaver men det er stort sett jeg som gir dyrest. 

Anonymkode: 6f918...009

Vi har ikke noen selskaper med tanter og onkler så det ville vært veldig rart om jeg plutselig skulle begynne å gi dem gaver. :) I alle fall hadde det vært ytterst merkelig om de skulle få 1000,-! Jeg gir ikke gaver for å være "god nok", men fordi jeg har lyst og jeg gir det som passer meg. :) For meg høres det helt utenkelig ut å skulle gi så dyre gaver til en tante eller onkel med mindre det er runddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke en relasjon til de jeg nevner men jeg føler jeg må gi over 1000-, for å være god nok. Jeg tenker nødvendigvis ikke at jeg skal delta i felles besøk. Er dette unormalt? Vi gir hverandre gaver men det er stort sett jeg som gir dyrest. 

Anonymkode: 6f918...009

Hvis det ikke er bryllup, så er 1000kr alt for mye. Særlig når du ikke har noe relasjon til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lite eller mye gir dere i gaver? 

Anonymkode: 6f918...009

De jeg er grandtante til, gir jeg 200-300 til bursdag og jul.

Nieser og nevøer gir jeg ca 300 til jul og bursdag. 500 ved rundt tall

Søsken gir jeg mellom 500-1000

Mor får ca 500 til bursdag og jul

Datter og svigersønn får mellom 1500-2000 hver til bursdag og rundt 3000 samlet til jul. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har ikke en relasjon til de jeg nevner men jeg føler jeg må gi over 1000-, for å være god nok. Jeg tenker nødvendigvis ikke at jeg skal delta i felles besøk. Er dette unormalt? Vi gir hverandre gaver men det er stort sett jeg som gir dyrest

Anonymkode: 6f918...009

Tuller du nå? Om ikke er det vel selvvalgt å ønske å være best? 

I min familie gjør vi det omtrent som det Lillemus beskriver, og det tror jeg vi alle er fornøyde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ingenting til bror, tanker og onkler bortsett fra hvis vi feirer jul sammen. Da blir det mer en symbolsk gave på 200-300kr.

Har ett søskenbarn som jeg gir til. rundt 500.

Nieser og nevøer får 300 kr vipps til bursdag og gave til samme sum til jul.

Mor og far får mellom 500-1000kr.

Sønnen min får mellom 1000-2000.

Venninne mine får rundt 300.

Vi feirer gjerne jul med folk vi ikke er i slekt med. De gir jeg ofte gaver mellom 50-200 kr. Type julemagasin til barna og sjokolade til de voksne.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (16 timer siden):

Tuller du nå? Om ikke er det vel selvvalgt å ønske å være best? 

I min familie gjør vi det omtrent som det Lillemus beskriver, og det tror jeg vi alle er fornøyde med.

Nei jeg tuller ikke. Jo dyrere jo bedre er du.

Er det ikke et ekslusivt merke er det ikke bra nok. 

Anonymkode: 6f918...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei jeg tuller ikke. Jo dyrere jo bedre er du.

Er det ikke et ekslusivt merke er det ikke bra nok. 

Anonymkode: 6f918...009

Hvorfor måler du verdi i gavebeløp? 

Og hvem er billigere merker ikke bra nok for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Hvorfor måler du verdi i gavebeløp? 

Og hvem er billigere merker ikke bra nok for?

Det er bare sånn det er i min kreds. Nille sparkjøp europris er dårlig og kjøper man det blir det husket på. 

Anonymkode: 6f918...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare sånn det er i min kreds. Nille sparkjøp europris er dårlig og kjøper man det blir det husket på. 

Anonymkode: 6f918...009

Da er ikke det en krets jeg ville hørt så mye på.

Det finnes forøvrig et hav av alternativer mellom Nille og "eksklusive merker". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til søsken blir det en liten gave ala vinflaske, håndkrem eller lignende. Til nieser og nevøer prøver jeg og holde meg til 200-250 kroner. Egne barn får det de ønsker seg/trenger innen rimelighetens grenser, f.eks. servise de samler på, robotstøvesuger, nye dyner og sånne ting. Blir vel 3-5000,- til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (39 minutter siden):

Da er ikke det en krets jeg ville hørt så mye på.

Det finnes forøvrig et hav av alternativer mellom Nille og "eksklusive merker". 

Som hva da? Skal må helst vært et merke av kvalitet 

Anonymkode: 6f918...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som hva da? Skal må helst vært et merke av kvalitet 

Anonymkode: 6f918...009

Jeg er enig i at det bør være kvalitet. Men da for å slippe å kjøpe nytt hele tiden, som både kaster bort penger og belaster miljøet. 

Ang. merker kommer det jo helt an på hva slags type vare det er snakk om. Nå er jeg feil person å spørre om merker da. Har veldig lite kjennskap til det generelt fordi det ikke er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg er enig i at det bør være kvalitet. Men da for å slippe å kjøpe nytt hele tiden, som både kaster bort penger og belaster miljøet. 

Ang. merker kommer det jo helt an på hva slags type vare det er snakk om. Nå er jeg feil person å spørre om merker da. Har veldig lite kjennskap til det generelt fordi det ikke er viktig for meg.

Ok. Er du forelder? Du virker som en  forelder 

Anonymkode: 6f918...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær skrev (2 timer siden):

Til søsken blir det en liten gave ala vinflaske, håndkrem eller lignende. Til nieser og nevøer prøver jeg og holde meg til 200-250 kroner. Egne barn får det de ønsker seg/trenger innen rimelighetens grenser, f.eks. servise de samler på, robotstøvesuger, nye dyner og sånne ting. Blir vel 3-5000,- til dem.

Hva koster robot støvsuger?

Anonymkode: 6f918...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...