AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jeg har fått for meg at jeg skal få allergisk sjokk av mat som jeg tåler og medisiner. Dette gjør at jeg spiser lite. det preger meg daglig og jeg er så sliten av dette. jeg får sterk angst og. noen som har råd til meg Anonymkode: 009f2...3bc 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 10. oktober 2022 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jeg mener at man ved helseangst kan gjøre rimelige tiltak for å utelukke sykdommen man er redd for. Eksempelvis å ta noen allergitester hvis man er redd for allergi / anafylaktisk sjokk. Når dette er gjort, kommer den psykologiske prosessen rundt hvordan man kan gi tankene om sykdom mindre næring. Det finnes flere veier til mål, men innen kognitiv terapi handler det vel om å akseptere et snev av usikkerhet. Innen metakognitiv terapi handler det mer om hvordan man kan la de engstelige tankene være mer i fred uten å nødvendigvis ha noe mål om at de skal forsvinne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Du bør akseptere at du er dødelig og at det ikke er alt vi kan kontrollere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 https://nhi.no/psykisk-helse/kognitiv-terapi/helseangst/helseangst-selvhjelpskurs/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.