Gå til innhold

Jeg har sånn helse angst. hva skal jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått for meg at jeg skal få allergisk sjokk av mat som jeg tåler og medisiner. Dette gjør at jeg spiser lite. det preger meg daglig og jeg er så sliten av dette. jeg får sterk angst og. noen som har råd til meg

Anonymkode: 009f2...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at man ved helseangst kan gjøre rimelige tiltak for å utelukke sykdommen man er redd for. Eksempelvis å ta noen allergitester hvis man er redd for allergi / anafylaktisk sjokk. 

Når dette er gjort, kommer den psykologiske prosessen rundt hvordan man kan gi tankene om sykdom mindre næring. Det finnes flere veier til mål, men innen kognitiv terapi handler det vel om å akseptere et snev av usikkerhet. Innen metakognitiv terapi handler det mer om hvordan man kan la de engstelige tankene være mer i fred uten å nødvendigvis ha noe mål om at de skal forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...