tomeli Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei. Har slitt med smerter i halsen i 3 månder. Det varierer i styrke, og sitter i området til høyre for adamseplet. Her er jeg veldig øm når jeg tar i området hvor man tar pulsen. Smertene øker gjerne i etterkant av anstrengelser, og bare ved å le/ prate høyt. Det kan da også presse på i hele området, være vondt når jeg svelger og vrir hodet. Jeg har vært til CT med kontrast, ultralyd og legen har sett ned i svelget. Konklosjonen ble at dette var muskulært. Jeg har da vært til akkupunktør, naprapat og triggermassør uten merkbar effekt. Grunnen til at jeg henvender meg til deg, er fordi det har vært flere tilfeller i familien av utposninger på blodårer. Jeg lurer på om det eller andre defekter på blodåren kan gi slike halsmerter? Burde jeg kreve flere undersøkelser rundt dette eller er det utelukket pga undersøkelsene som er tatt. Kjempeglad for svar. (28 år og i god form) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46904-blod%C3%A5rer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Svar tilTomeli. Det virker som du er godt undersøkt og at det er så godt som utelukket at det er noe galt med de blodårer (arterier) som er aktuelle i den regionen du har vondt. Det er også særdeles lite sannsynlig at dette kan ha noe med ditt hjerte å gjøre. I området rundtr adamseplet er det endel andre strukturer som kan gi smerter, bl.a. skjoldbrusk-kjertel, endel lymfekjertler, selve strupehodet og en rekke muskler og sener. Jeg synes det er mest sannsynlig at det hele er muskulært betinget, men du bør selvsagt få dette revurdert hvis ikke plagene gir seg. Tanken på at dette skal ha noe med utposninger å gjøre er søkt, spesielt fordi CT av regionen ville ha avslørt dette, samt at det er ekstremt sjelden i din alder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46904-blod%C3%A5rer/#findComment-182929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.