Gå til innhold

Psykiateren


Gjest Nyskjerrig dolist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi det var intellektuelt utfordrende.

Til NHD:

Du har før gitt et svar på dette spørsmålet.

Det var: "Fordi jeg bryr meg om mennesker."

Det var mer betryggende for oss som "utsettes" for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til NHD:

Du har før gitt et svar på dette spørsmålet.

Det var: "Fordi jeg bryr meg om mennesker."

Det var mer betryggende for oss som "utsettes" for dere.

Da skjønner jeg at det blir mange intelektuelle som velger legeyrket, og de som er glad i mennesker ikke har en sjans. Men egentlig er det rart at du ble psykiater og ikke prestisjetung hjertekirurg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Da skjønner jeg at det blir mange intelektuelle som velger legeyrket, og de som er glad i mennesker ikke har en sjans. Men egentlig er det rart at du ble psykiater og ikke prestisjetung hjertekirurg.

Håper kolleger i andre spesialiteter ikke leser dette, men jeg synes det er langt mer utfordrende å prøve å forstå og hjelpe et annet menneskes psyke enn å drive avansert håndverk med kniv.

Dessuten setter jeg stor pris på det interaktive arbeidet med pasienten som jeg opplever i psykiaterarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kolleger i andre spesialiteter ikke leser dette, men jeg synes det er langt mer utfordrende å prøve å forstå og hjelpe et annet menneskes psyke enn å drive avansert håndverk med kniv.

Dessuten setter jeg stor pris på det interaktive arbeidet med pasienten som jeg opplever i psykiaterarbeidet.

Du besto testen. :0)

Godt for oss nevrotikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...