Gå til innhold

Psykotisk angst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved de fleste angstlidelser greier man å forstå at det man er redd for til en viss grad er urimelig. F.eks. en med flyskrekk vil som regel forstå at flyet sannsynligvis ikke styrter, men man er redd likevel.

Enkelte har absolutt ingen innsikt i angstlidelsen sin. Jeg sammenligner det med min far da han levde, som var fullstendig overbevist om at noen stjal pengene hans, som var hans største frykt. Uansett hva vi gjorde, så greide vi ikke å forklare han at dette var en urimelig ting å være redd for. Da har det gått så langt at bekymringen blir en psykotisk tilstand.

Jeg vet ikke hvilke symptomer du har, men jeg synes legen din burde vurdere behandling mot psykosen og ikke bare angsten. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469111-psykotisk-angst/#findComment-4118136
Del på andre sider

ISW skrev (2 timer siden):

Ved de fleste angstlidelser greier man å forstå at det man er redd for til en viss grad er urimelig. F.eks. en med flyskrekk vil som regel forstå at flyet sannsynligvis ikke styrter, men man er redd likevel.

Enkelte har absolutt ingen innsikt i angstlidelsen sin. Jeg sammenligner det med min far da han levde, som var fullstendig overbevist om at noen stjal pengene hans, som var hans største frykt. Uansett hva vi gjorde, så greide vi ikke å forklare han at dette var en urimelig ting å være redd for. Da har det gått så langt at bekymringen blir en psykotisk tilstand.

Jeg vet ikke hvilke symptomer du har, men jeg synes legen din burde vurdere behandling mot psykosen og ikke bare angsten. 

Han behandler min psykoselidelse med AP og andre tiltak. At jeg fikk rivotril for psykotisk angst bar bare en bonus. Jeg ble bare overrasket over at han kalte min angst psykotisk, da jeg alltid har trodd angst var angst.

Anonymkode: 96727...b3b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469111-psykotisk-angst/#findComment-4118158
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...