Gå til innhold

KUR mot konsentrasjonsproblemer ????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått gjort 1 ting i dag av 6 ting jeg MÅ GJØRE før kl 17… jeg spiller Candy Crush, hører på musikk, snakker med venner, og kaster bort tiden. Er all håp ute for meg? 

Anonymkode: 4240d...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, alt håp er ute. Ingenting du kan gjøre.  (Hva tenker du vi skal svare på et slikt spørsmål?)

Det du beskriver er ikke konsentrasjonsproblemer, men prokastrinering. Jeg kan slite med det samme. For meg hjelper det å gjøre en av to, alt etter hvilket humør jeg er i:

1. Sette på noe fengende musikk og gå i gang og gjøre så mye av listen som mulig i ett jafs, deretter sette meg ned og slappe av med musikk, Candy Crush eller hva det måtte være.

2. Sette opp listen i punkter, dele oppgavene opp i så små deler som mulig, og så gjøre èn del om gangen for så å ta pause. Slik kan jeg gradvis komme meg gjennom oppgavene.

Uansett hvilken av de jeg går for så er det alltid ekstra stas å skrive ned en liste, enten på PCen eller fysisk ark, og så krysse over når noe er gjort. Det føles tilfredsstillende og motiverende i seg selv å gjøre det.

Anonymkode: abea3...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, alt håp er ute. Ingenting du kan gjøre.  (Hva tenker du vi skal svare på et slikt spørsmål?)

Det du beskriver er ikke konsentrasjonsproblemer, men prokastrinering. Jeg kan slite med det samme. For meg hjelper det å gjøre en av to, alt etter hvilket humør jeg er i:

1. Sette på noe fengende musikk og gå i gang og gjøre så mye av listen som mulig i ett jafs, deretter sette meg ned og slappe av med musikk, Candy Crush eller hva det måtte være.

2. Sette opp listen i punkter, dele oppgavene opp i så små deler som mulig, og så gjøre èn del om gangen for så å ta pause. Slik kan jeg gradvis komme meg gjennom oppgavene.

Uansett hvilken av de jeg går for så er det alltid ekstra stas å skrive ned en liste, enten på PCen eller fysisk ark, og så krysse over når noe er gjort. Det føles tilfredsstillende og motiverende i seg selv å gjøre det.

Anonymkode: abea3...935

Å ja. Måtte Google nå. Da har jeg den diagnosen ganske ofte faktisk. Livet er så kjedelig… jeg har fullført 2 ting nå. Mangler 3 dvs jeg må bruke fredagskvelden min på ting jeg skulle blitt ferdig med! Jeg må ha en pause oppgavene, det er så kjedelige oppgaver at jeg vil heller telle hvor mange blader det er på trærene. 

Anonymkode: 4240d...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Å ja. Måtte Google nå. Da har jeg den diagnosen ganske ofte faktisk. Livet er så kjedelig… jeg har fullført 2 ting nå. Mangler 3 dvs jeg må bruke fredagskvelden min på ting jeg skulle blitt ferdig med! Jeg må ha en pause oppgavene, det er så kjedelige oppgaver at jeg vil heller telle hvor mange blader det er på trærene. 

Anonymkode: 4240d...7b5

Det er ikke en diagnose, bare en beskrivelse på at man utsetter ting.

Hvis livet er kjedelig så må du nesten gjøre endringer slik at det blir kjekkere. Kjedelige oppgaver må vi alle gjøre i blandt.

Anonymkode: abea3...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...