Gå til innhold

Noen her som har avsluttet behandling eventuelt har gått i behandling en stund?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare vært til samtaleterapi, har vært innlagt i et år og eksponeringsterapi for OCD. Eksponeringsterapi fungerte ikke for meg for OCD. Er mest medisiner som har hjulpet meg, ikke så mye annet.

Jeg var i systemet i mange år med varierende grad av oppfølging. Nå har jeg vært stabil i ca 3,5 år, og er utskrevet fra DPS i nøye samråd med behandler. Mye har vært samtaler med psykolog, og da en del kognitiv terapi. Det har funket greit i forhold til angst, men ikke depresjonsproblematikk og blandete episoder (bp2). Det har vært mange innleggelser, men en del av de var et opplegg med et par avlastningsopphold på 10 dager 2x i året. I tillegg hadde jeg et opphold på en rusklinikk pga. alkoholproblemer. Etter hvert ga jeg opp psykolog fordi det var sånn gjennomtrekk at jeg egentlig aldri fikk kommet skikkelig inn i materien. Etter hvert syntes jeg det ble ganske belastende. Til slutt ble det ECT, som var rene mirakelkuren for meg. Psykiater har jeg alltid hatt jevnlig oppfølging hos mtp. medisiner. På toppen har jeg hatt kontakt med oppfølgingstjenesten i kommunen, og det er kanskje det jeg synes har funket best. Det har vært stabile relasjoner med faglig dyktige kontakter. Nå har jeg kun kontakt med en fastlege jeg er superfornøyd med. 

Endret av FjellOgDalar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...