Gå til innhold

Schizofreni og oppfølging

Anbefalte innlegg

Jeg følges opp av FACT, men føler egentlig ikke jeg får noen målrettet behandling. Vi bare møtes og prater, og av og til gjør ting i lag. Medisiner er en ting, men jeg vil jobbe med å bli frisk. Er det ingen som har håp om at jeg kan bli bedre fra denne sykdommen? Er veldig ung. Tilbyr de mer målrettet behandling noen annen plass? Kanskje jeg skal prøve poliklinikken 

Tenker feks kognitiv terapi eller metakognitiv terapi

Anonymkode: bf1e2...d73

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469121-schizofreni-og-oppf%C3%B8lging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg følges opp av FACT, men føler egentlig ikke jeg får noen målrettet behandling. Vi bare møtes og prater, og av og til gjør ting i lag. Medisiner er en ting, men jeg vil jobbe med å bli frisk. Er det ingen som har håp om at jeg kan bli bedre fra denne sykdommen? Er veldig ung. Tilbyr de mer målrettet behandling noen annen plass? Kanskje jeg skal prøve poliklinikken 

Litt på siden av det du spør om: Hva gjør du på dagtid? Har du jobb eller skole - eller en annen strukturert aktivitet å delta i? Grunnen til at jeg spør, er at det er mer enn bare behandling i snever forstand, som kan påvirke hvordan fremtiden din blir. 

Enig med frosken i at det viktigste er noen aktivitet på dagtid, om du ikke er i jobb da. Fordi å gå i behandling å snakke med en psykolog 1 dag annenhver uke er ikke noen mirakelkur slik mange går rundt å tror. Og i og med at du har en schizofrenidisgnose så antar jeg at du har vært i systemet lenge og det skal jo brukes lang tid på å sette psykosediagnose, så da har de vel gitt deg behandling tidligere? Hvorfor skal det funke nå om det ikke funket tidligere? 

Anonymkode: 28dc3...7c0

frosken skrev (16 minutter siden):

Litt på siden av det du spør om: Hva gjør du på dagtid? Har du jobb eller skole - eller en annen strukturert aktivitet å delta i? Grunnen til at jeg spør, er at det er mer enn bare behandling i snever forstand, som kan påvirke hvordan fremtiden din blir. 

Gjør ikke så mye på dagtid. Ønsker å komme i mer aktivitet men tror jeg trenger kognitiv terapi for å bli kvitt paranoide tanker eller kanskje metakognitiv terapi for å leve med paranoia og stemmer. Leste om det 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig med frosken i at det viktigste er noen aktivitet på dagtid, om du ikke er i jobb da. Fordi å gå i behandling å snakke med en psykolog 1 dag annenhver uke er ikke noen mirakelkur slik mange går rundt å tror. Og i og med at du har en schizofrenidisgnose så antar jeg at du har vært i systemet lenge og det skal jo brukes lang tid på å sette psykosediagnose, så da har de vel gitt deg behandling tidligere? Hvorfor skal det funke nå om det ikke funket tidligere? 

Jeg har gått i behandling før jeg fikk diagnosen jeg har nå, de tolket negative symptomer som depresjon så jeg gikk i behandling for depresjon lenge. Etter jeg fikk diagnosen schizofreni ble jeg sent over til FACT

Gjør ikke så mye på dagtid. Ønsker å komme i mer aktivitet men tror jeg trenger kognitiv terapi for å bli kvitt paranoide tanker eller kanskje metakognitiv terapi for å leve med paranoia og stemmer. Leste om det 

Funker ikke medisinene du sier du går på mot dette da? 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...