Gå til innhold

Er angst bare følelser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bailey27 skrev (11 timer siden):

Ja, angst er bare hjernen som tror at du er i fare. Hjernen trykker på alarmknappen, og så får du rare følelser i kroppen og kan tro det er noe farlig. 

Hvis det stemmer at angst er bare følelser er jeg en sur, negativ og misfornøyd person som en profesjonell sa til meg for et halvt år siden. 

Anonymkode: 8b2d6...ac3

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det stemmer at angst er bare følelser er jeg en sur, negativ og misfornøyd person som en profesjonell sa til meg for et halvt år siden. 

Så jeg må bare ta meg sammen. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva mener du når du spør om det er "bare følelser"? 

Annonse

frosken skrev (19 minutter siden):

Hva mener du når du spør om det er "bare følelser"? 

Enda mer tydelig: At angst = følelser, og følelser gir angst. 
bedre får jeg ikke svart. Jeg vil ikke ha all denne angsten som stadig ødelegger for meg, så da må jeg ta meg sammen og tenke positivt.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enda mer tydelig: At angst = følelser, og følelser gir angst. 
bedre får jeg ikke svart. Jeg vil ikke ha all denne angsten som stadig ødelegger for meg, så da må jeg ta meg sammen og tenke positivt.

Angst er jo per definisjon en følelse. Det er bra at du vil tenke positivt og mobilisere krefter, men det er ikke gitt at angsten din blir borte momentant fordi om du gjør som best du kan.  Det som er helt sikkert er at uten at du selv jobber for det, så kan angsten din ødelegge veldig mye for deg. 

Får du behandling?

https://sml.snl.no/angst#:~:text=Angst er en følelse av,overdreven fryktreaksjon på en hendelse.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så jeg må bare ta meg sammen. 

Når du har angst kan du ikke velge om du skal føle den eller ikke.  Det er noe du føler. Men du kan late som du ikke har angst, du kan sjule det altså, så en behager de som ikke liker du utrykker den. Ble selv flink å sjule min irrasjonelle frykt jeg hadde før, da jeg følte meg liten og dum når jeg fortalte om det til andre.  Men sier ikke det er riktig å gjøre, men tror mange kan slite uten at andre forssttår det. Du kan unngå situajsoner som du tror fremkaller angsten, eller gå i terapi om du får muligheten.  

Anonymkode: aadc5...977

frosken skrev (3 timer siden):

Angst er jo per definisjon en følelse. Det er bra at du vil tenke positivt og mobilisere krefter, men det er ikke gitt at angsten din blir borte momentant fordi om du gjør som best du kan.  Det som er helt sikkert er at uten at du selv jobber for det, så kan angsten din ødelegge veldig mye for deg. 

Får du behandling?

https://sml.snl.no/angst#:~:text=Angst er en følelse av,overdreven fryktreaksjon på en hendelse.

Jeg mener ikke at den blir borte momentant, og jeg mener ikke at det vil være entn/eller. 
Jeg prøver bare å gjøre mitt beste for å finne ut hvordan jeg kan bli og få det bedre, og hva jeg kan gjøre for det.  

kupton skrev (4 timer siden):

Angst er resultatet av følelser. Følelsene kan en ikke styre, men konsekvensen av angsten, unngåelsen, er underlagt viljens kontroll.

Jeg liker ikke å unngå vanskelige ting fordi det får meg til å føle meg svak om jeg gjør det. Samtidig blir det vanskelig i de situasjonene jeg ikke unngår ting. Følelsene ødelegger for meg. Så jeg vet ikke hva som er best og hva jeg skal gjøre. Men jeg skal iallefall prøve å tenke og tolke positivt og se om det hjelper meg.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...