Gå til innhold

Gråter dere ? Hvorfor og hvor ofte? Hvor bra er det å gråte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gråter ikke så lett når det skjer noe trist men blir veldig rørt hvis jeg feks ser en dokumentar der noen finner et savnet familiemedlem eller noe. Da jeg gikk på antidepressiva kunne jeg overhode ikke gråte. Dette varte til mange mnd etter at jeg sluttet med tablettene. I det siste har jeg hatt noen gråteanfall som skremmer meg. De er så voldsomme og vonde. Får nesten ikke puste og har problemer med å stoppe. Det er som om kroppen skal vrenges og jeg mer uler mer enn hikster. Jeg tørr ikke gråte mer av frykt for akkurat dette. Hvordan er det med dere , gråter dere ofte og når gråter dere?. Er det bra å gråte egentlig, er det et sunnhetstegn eller motsatt? 

Anonymkode: 3ef97...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gråter ikke så lett når det skjer noe trist men blir veldig rørt hvis jeg feks ser en dokumentar der noen finner et savnet familiemedlem eller noe. Da jeg gikk på antidepressiva kunne jeg overhode ikke gråte. Dette varte til mange mnd etter at jeg sluttet med tablettene. I det siste har jeg hatt noen gråteanfall som skremmer meg. De er så voldsomme og vonde. Får nesten ikke puste og har problemer med å stoppe. Det er som om kroppen skal vrenges og jeg mer uler mer enn hikster. Jeg tørr ikke gråte mer av frykt for akkurat dette. Hvordan er det med dere , gråter dere ofte og når gråter dere?. Er det bra å gråte egentlig, er det et sunnhetstegn eller motsatt? 

Anonymkode: 3ef97...1d7

Jeg gråter ikke når jeg tar medisiner, før det gråt jeg ofte og var veldig følsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråt noen ganger når jeg startet på Latuda. Hadde god effekt, så tenkte tilbake på hvor syk jeg hadde vært osv.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter når jeg er full. Så hvis jeg vil gråte drikker jeg full og hører på triste sanger. 

Anonymkode: 5bf2a...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gråter så og si aldri. Har lite kontakt med følelsene mine. Er mange års mellomrom mellom hver gang. Sist jeg gråt var vel 2 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråter sjelden. Er opplært til at det ikke er lov å gråte og føler stor skam hvis jeg gråter. Dessverre.  Kunne ønske jeg greide å gråte litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (13 minutter siden):

Er opplært til at det ikke er lov å gråte og føler stor skam hvis jeg gråter. Dessverre.  

Sånn er det med meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter veldig lett. Det holder å se en rørende film, et nygift par eller en dyreredningsvideo på Youtube så kommer tårene. Har alltid vært sånn at jeg gråter lett bortsett  fra de årene jeg gikk på anti depressiva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (48 minutter siden):

Jeg har grått noen ganger i samtaler med helsepersonell i det siste. Lurer på om det er fordi jeg har sluttet med antidepressiva.

Det er godt mulig. Det skulle enormt mye til for meg å klare å gråte da jeg gikk på antidepressiva. Å gråte når jeg følte for det var en av tingene jeg savnet mest den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gråter sjeldent, men jeg blir lett rørt av vakker musikk f.eks. Da kommer det gjerne noen tårer, uten at jeg egentlig gråter veldig. Sist jeg kan huske at jeg virkelig gråt intenst var etter selvmordsforsøket mitt i 2017, da frustrasjon over ikke å ha klart det kjempet side om side den dårlige samvittigheten jeg hadde overfor de som er glade i meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...