Gå til innhold

Jeg glemmer lett under stress / situasjoner der jeg er nervøs. Har alltid gjort det

Anbefalte innlegg

Er dette en slags psykisk ting? 

Jeg får gjerne småbeskjeder på jobb. Veldig mange. Jeg stresser mye på jobb og er veldig nervøs for å gjøre feil. Jeg glemmer uviktige detaljer i arbeidet, altså kun småting som ikke er noe viktig, ubetydelige men det plager meg. Husker alltid de viktigste ting. Jeg sliter mye med angst og nerver. Men er dette noe som er psykisk betinget eller ikke ? Altså det å bli glemsk? 

Anonymkode: 4929e...8d4

Fortsetter under...

Hurja skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig glemsk, og det skyldes stress hos meg.

Jeg tror det kan skyldes stress.

Ja, for en av sjefene blir lett irritert av meg merker jeg. Selv om det er småting. Og når noen blir irritert for det så blir det sånn at jeg glemmer mer og mer. Da blir jeg bare enda verre uten at jeg vil det. Jeg glemmer små uviktige detaljer. Ikke viktige. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette en slags psykisk ting? 

Jeg får gjerne småbeskjeder på jobb. Veldig mange. Jeg stresser mye på jobb og er veldig nervøs for å gjøre feil. Jeg glemmer uviktige detaljer i arbeidet, altså kun småting som ikke er noe viktig, ubetydelige men det plager meg. Husker alltid de viktigste ting. Jeg sliter mye med angst og nerver. Men er dette noe som er psykisk betinget eller ikke ? Altså det å bli glemsk? 

Høres normalt ut. Å glemme mer under stress. Og det er ikke så galt å glemme uviktige detaljer 

https://forskning.no/hjernen-psykologi/glemsk-du-har-kanskje-bare-en-smart-hukommelse/335951

Anonymkode: 609c0...0bf

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres normalt ut. Å glemme mer under stress. Og det er ikke så galt å glemme uviktige detaljer 

https://forskning.no/hjernen-psykologi/glemsk-du-har-kanskje-bare-en-smart-hukommelse/335951

Anonymkode: 609c0...0bf

Ja, jeg er ganske sikker på at det er stress som gjør meg slik. Lett for at sjef kan bli sint på meg, men årsaken ligger ikke at jeg gjør det bevisst. Jeg forsøker å gjøre en god jobb, står på til jeg stuper i sofaen når jeg kommer hjem. Men det er nok det at jeg strever på å gjøre alt perfekt som gjør at jeg blir glemsk på egentlig ting som er ganske ubetydelige. Det hadde vært verre om jeg glemte betydelige ting. Men for en sjef kan slike småting irritere. Får jeg et spørsmål om hvorfor så får jeg bare si sannheten: at jeg jobber hardt og prøver å gjøre alt så perfekt som mulig. Og det som skjer er at jeg gjerne stresser og at jeg bør gjerne forsøke å roe ned stresset. 

Annonse

kupton skrev (1 time siden):

Alle glemmer mer under stress. 

Ja, det er nok det som er svaret. Jeg har alltid vært sånn. Men under mye stress så er det lett å glemme uviktige detaljer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...