Gå til innhold

Hvor varmt har dere det inne?


emilie321

Anbefalte innlegg

Akkurat nå så er det 19 grader i stua og vurderer å sette på varmeovnen. Har på litt varme på badet, men ingenting på soverommet. 

Hvor varmt har dere det inne? Og har dere satt på varme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor varmt det er for vi har ikke noe termometer inne. Men samboer og jeg er heldige i at vi har endeleilighet i et leilighetkompleks. Dvs vi har leilighet over oss og på ene siden som er med på å holde oss varm. Vi er også begge ganske varmblodige og vil ha både terrassedøren og soveromsvinduet på gløtt store deler av året.

F.eks nå er det 11 grader ute. Jeg har lukket terrassedøren, men sitter her i t-skjorte. Blir det kjølig tar jeg på meg en cardigan og det holder. Har ingen ovn på.

Så sånn sett sparer vi en del strømutgifter.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (22 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor varmt det er for vi har ikke noe termometer inne. Men samboer og jeg er heldige i at vi har endeleilighet i et leilighetkompleks. Dvs vi har leilighet over oss og på ene siden som er med på å holde oss varm. Vi er også begge ganske varmblodige og vil ha både terrassedøren og soveromsvinduet på gløtt store deler av året.

F.eks nå er det 11 grader ute. Jeg har lukket terrassedøren, men sitter her i t-skjorte. Blir det kjølig tar jeg på meg en cardigan og det holder. Har ingen ovn på.

Så sånn sett sparer vi en del strømutgifter.

Ja, det varmer litt å ha leiligheter rundt.  Jeg har nok blitt litt mer frossen etterhvert som jeg har blitt eldre, for jeg tålte nok å ha det kaldere før. Selv har jeg ulltøfler og en college jakke ekstra på meg + at jeg sitter delvis under et pledd.  Skal prøve å holde strømutgiftene nede, men ikke for enhver pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (3 minutter siden):

Liker best at det er ca 22-23 grader i oppholdsrommene, men prøver nå å legge oss på ca 21. Under 20 er altfor kaldt. 

Ja, 19 grader er i kjøligste laget, så jeg bør nok snart sette på varmeovnen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke termometer, men tipper vi har ca 22-23 grader. Har bare på varme på badene og på datteras rom når hun er hjemme. Vi fyrer i stua hver ettermiddag/kveld, har masse egenprodusert ved! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (33 minutter siden):

Vi har ikke termometer, men tipper vi har ca 22-23 grader. Har bare på varme på badene og på datteras rom når hun er hjemme. Vi fyrer i stua hver ettermiddag/kveld, har masse egenprodusert ved! Deilig!

Det er så koselig å fyre med ved. Ja, det må være godt å ha egenprodusert ved, særlig i disse tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha 20-21 grader. Har en ovn på stua som jeg bruker, har slått ned varmekablene på badet og har ingen varme på soverommet. Har liten leilighet da, det blir også varmet opp litt på stue når jeg lager mat/bruker stekeovn. Har dessverre ikke mulighet for vedfyring, det hadde jeg før og jeg savner det. Det gjør det lunt og koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (13 minutter siden):

Jeg liker å ha 20-21 grader. Har en ovn på stua som jeg bruker, har slått ned varmekablene på badet og har ingen varme på soverommet. Har liten leilighet da, det blir også varmet opp litt på stue når jeg lager mat/bruker stekeovn. Har dessverre ikke mulighet for vedfyring, det hadde jeg før og jeg savner det. Det gjør det lunt og koselig. 

Jeg har også bare en ovn i stua og har også liten leilighet. Har heller ikke mulighet for vedfyring. Kan ikke bruke noe særlig stearinlys da jeg blir tett av de (har astma), ellers så varmer de også opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 timer siden):

Akkurat nå så er det 19 grader i stua og vurderer å sette på varmeovnen. Har på litt varme på badet, men ingenting på soverommet. 

Hvor varmt har dere det inne? Og har dere satt på varme?

Varmeovn på badet selvfølgelig og varmepumpa på stua, værstsjonen viser mellom 21-22 grader inne og såpass må det være. Mannen sitter med ulljakke og pledd mens jeg ofte med en vifte på... Noen som nevnte overgangsalder og hetetokter? ;) 

På soverommet har vi ikke noe varmt på, vinduet står oppe hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Varmeovn på badet selvfølgelig og varmepumpa på stua, værstsjonen viser mellom 21-22 grader inne og såpass må det være. Mannen sitter med ulljakke og pledd mens jeg ofte med en vifte på... Noen som nevnte overgangsalder og hetetokter? ;) 

På soverommet har vi ikke noe varmt på, vinduet står oppe hele året.

Har heller ikke varme på soverommet, men nå har jeg vanligvis vinduet lukket vinterstid. Det blir kaldt nok allikevel synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Har heller ikke varme på soverommet, men nå har jeg vanligvis vinduet lukket vinterstid. Det blir kaldt nok allikevel synes jeg

Det har hendt at vannflaska på nattbordet fra frosset for å si det sånn! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det har hendt at vannflaska på nattbordet fra frosset for å si det sånn! 🤣

Hihihihi.... det er litt i kaldeste laget synes jeg🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (19 minutter siden):

Det har hendt at vannflaska på nattbordet fra frosset for å si det sånn! 🤣

Vi er nesten der, vi også. Når gradestokken kryper mot null og minus så må jeg legge inn årene og lukke soveromsvinduet. Føles nesten som et "nederlag".

Beste som finnes er å fryse når man legger seg og så, hutrende og gradvis, finne varmen under dynen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Går greit enda, men gruer meg til vinteren. Jævla dårlig isolasjon hos meg og ovnen varmer nesten ingenting. Har tatt med en egen varmevifte. Når utleier har gjort den elendige løsningen å bare sette opp dører i etasjen under så ble det enda kaldere hos meg og all varmen havner hos de som bor under meg. Så får de bare få en dyrere strømregning.. 

Så, kaldt nok til at det ikke er så behagelig.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...