Gå til innhold

Sosial angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det noen ganger man bare må innse at man aldri blir frisk? 

Anonymkode: 6f52f...36b

Ja, og sånn er det med mage tilstander og sykdommer. Det er ikke alt man kan bli 100% frisk fra, men det er håp om å få det bedre hvis man følger anbefalt behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis man har sosial angst og eksponering ikke hjelper? Man går på så mange sammenkomster man kan og tar kontakt med folk, men har fortsatt like mye sosial angst? Hva kan det komme av? Kan det være såpass inngrodd hvis man går med det lenge at det aldri vil leges fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som har sosial angst klarer man som regel å være seg selv rundt kjente familie eller venner, men blir veldig innesluttet med fremmede personer. Det pleier å ta veldig lang tid før man klarer å være seg selv. Eller er dette selektiv mutisme?

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 timer siden):

Hva hvis man har sosial angst og eksponering ikke hjelper? Man går på så mange sammenkomster man kan og tar kontakt med folk, men har fortsatt like mye sosial angst? Hva kan det komme av? Kan det være såpass inngrodd hvis man går med det lenge at det aldri vil leges fullstendig?

Nettopp.

Anonymkode: 6f52f...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 timer siden):

For de som har sosial angst klarer man som regel å være seg selv rundt kjente familie eller venner, men blir veldig innesluttet med fremmede personer. Det pleier å ta veldig lang tid før man klarer å være seg selv. Eller er dette selektiv mutisme?

Samme her.

Anonymkode: 6f52f...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her.

Anonymkode: 6f52f...36b

Jeg klarer det bare med de jeg er trygg på, og det er veldig få, det gjelder både familie og venner. 

Anonymkode: 6f52f...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke psykiatrien opptatt av å behandle sosial angst? Er ikke det viktig? Er det ikke mye av livet som går bort? Man kan jo til og med bli psykotisk? Men det er først når man blir psykotisk at man får hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (27 minutter siden):

Hvorfor er ikke psykiatrien opptatt av å behandle sosial angst? Er ikke det viktig? Er det ikke mye av livet som går bort? Man kan jo til og med bli psykotisk? Men det er først når man blir psykotisk at man får hjelp?

Går du ikke til dps? Eller har du gjort det tidligere? 

Anonymkode: 7a8a6...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (34 minutter siden):

Hvorfor er ikke psykiatrien opptatt av å behandle sosial angst? Er ikke det viktig? Er det ikke mye av livet som går bort? Man kan jo til og med bli psykotisk? Men det er først når man blir psykotisk at man får hjelp?

Psykiatrien bruker svært mye ressurser på å behandle sosial angst/fobi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (2 minutter siden):

Psykiatrien bruker svært mye ressurser på å behandle sosial angst/fobi.

Har aldri hørt om at noen med kun sosial angst får gå på dps Over lengre tid enn kanskje 10 timer. 

Anonymkode: 7a8a6...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Psykiatrien bruker svært mye ressurser på å behandle sosial angst/fobi.

Ok. Hva er det egentlig behandlingen går ut på da når det gjelder sosial fobi? Har aldri fått noe tilbud om hjelp med sosial angst annet enn medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (9 minutter siden):

Hva er det egentlig behandlingen går ut på da når det gjelder sosial fobi?

En kombinasjon av medisiner, vanligvis SSRI, (meta)kognitiv terapi og eksponering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

Hvorfor er ikke psykiatrien opptatt av å behandle sosial angst? Er ikke det viktig? Er det ikke mye av livet som går bort? Man kan jo til og med bli psykotisk? Men det er først når man blir psykotisk at man får hjelp?

Noen kan vel bare ikke hjelpes. Noen er vel for «ødelagt» av fortiden og andre ting. Jeg har gått glipp av mye gjennom hele livet men også presset meg mye for å fungere mest mulig normalt, er også blitt flink til å skjule det, men det koster i form av energi bla. Jeg må fortsette å leve med mine begrensinger og gå glipp av ting jeg har lyst til å gjøre. Og jeg ønsker ikke å ta beroligende medisiner. Jeg har også prøvd efexor uten virkning. 

Anonymkode: 6f52f...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om når man først har fått en psykoselidelse så er det eneste sykepleierne er opptatt av om man er psykotisk eller suicidal. Jeg har spurt flere ganger etter behandling for sosial angst, men får ingen svar. Det eneste man blir tilbudt når man har fått en psykoselidelse er medisiner og en samtale med sykepleier annenhver uke. Er det rart man blir gæren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har aldri hørt om at noen med kun sosial angst får gå på dps Over lengre tid enn kanskje 10 timer. 

Anonymkode: 7a8a6...58e

Psykiatrien er mer en DPS. 

Anonymkode: 0f152...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...