Gå til innhold

Til Webmaster & Co.


Storebror

Anbefalte innlegg

Man refererer så fint til "Vi følger HONcode prinsippene fra Health on the Net Foundation" på forsiden her på DOL.

Når har dere tenkt å fjerne dette?? - da jeg vet at dere har fått beskjed om å fjerne dette eller slutte å bruke Doubleclick. Jeg har selv klaget dere inn for HONcode, og har fått beskjed tilbake om at dere skal fjerne dette. Dere tilfredstiller nemlig ikke kravene til å skilte med denne æreskoden så lenge dere tracker brukere og gjør bruk av Doubleclick.

Ikke nok med det, men nå er jammen også deres tracker begynt å forfølge DOL brukere over til andre sine sider og etterlate ID i andre sine logger også. Nå får dere skjerpe dere.

Her er litt av loggen

HTTP_COOKIE:sid=195.1.216.172.7920969027311940

Dere kjenner vel igjen trackeren, for det gjør jeg også. Den stammer fra DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å måtte si det, MEN.

Finnes det ikke andre ting å krangle og diskutere om? Hele denne diskusjonen er TOTALT håpløs og har versert gjennom gjentatte forum tidligere.

DOL er "en grei gutt/jente" i denne sammenhengen sammenliknet med andre Web site'r som f.eks nettavisene og nett portaler.

Om du / dere bekymrer dere så mye for denne "trackingen" forstår eg ikke at dere TØR å bruke nettet i det hele tatt. Hvorfor ikke bare avslutte denne diskusjonen med det samme og heller bekymre seg for det som er et problem på nettet (les virus, "skumle" scripts, m.m.)

http://www.gaasland.nu - ICQ #:33375017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, MEN.

Finnes det ikke andre ting å krangle og diskutere om? Hele denne diskusjonen er TOTALT håpløs og har versert gjennom gjentatte forum tidligere.

DOL er "en grei gutt/jente" i denne sammenhengen sammenliknet med andre Web site'r som f.eks nettavisene og nett portaler.

Om du / dere bekymrer dere så mye for denne "trackingen" forstår eg ikke at dere TØR å bruke nettet i det hele tatt. Hvorfor ikke bare avslutte denne diskusjonen med det samme og heller bekymre seg for det som er et problem på nettet (les virus, "skumle" scripts, m.m.)

http://www.gaasland.nu - ICQ #:33375017

Kommentarer fra deg trengs ikke. Jeg vet mere om nettet enn "IT-konsulenten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at teksten du referer til står her lenger. Den stod en kort periode, men er nå borte igjen, så vidt jeg kan se.

Det står der enda. Det var meg som "blingset". Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer fra deg trengs ikke. Jeg vet mere om nettet enn "IT-konsulenten".

Nå akter eg ikke å ta noen som helst diskusjon med hverken deg, eller andre, men eg vet hva eg snakker om.

Eg har forøvrig heller ingen behov for å hevde hverken meg selv, eller kunnskapen, her på DOL.

Synes forøvrig at du bør ta dine diskusjoner med tracking, reklame, sikkerhet.... direkte med DOL ledelsen / Web master i mail's form og ikke benytte forum for å hevde deg

Trodde forøvrig du hadde "takket for deg" her på DOL tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Irrrritert

Slike ting kan du gjerne ta opp med oss direkte pr. mail istedet for å gå ut i forum og skape unødvendig engstelse blant brukerne.

Hver gang det kommer frem ting brukerne misliker så prøver dere å legge lokk på, ved å ikke svare, eller ved slik svar som du ga her. Det må stilles strengere krav til personvern på en slik medisinsk side enn på andre sider. Og en viss respekt for brukernes ønsker skader heller ikke. Først tvinges man til å oppgi mailadresse, som_kun_ skulle brukes til registrering. Deretter får man søplemail fra doladministrasjonen i form av uønskede nyhetsbrev - ren spamming av brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå akter eg ikke å ta noen som helst diskusjon med hverken deg, eller andre, men eg vet hva eg snakker om.

Eg har forøvrig heller ingen behov for å hevde hverken meg selv, eller kunnskapen, her på DOL.

Synes forøvrig at du bør ta dine diskusjoner med tracking, reklame, sikkerhet.... direkte med DOL ledelsen / Web master i mail's form og ikke benytte forum for å hevde deg

Trodde forøvrig du hadde "takket for deg" her på DOL tidligere.

Enig med deg Alf Ove

de få gangene jeg er her synes jeg det blir for mye mas. Det er mye nyttig og god informasjon i forum, men et utvalgt få synes det tydeligvis er mer interessant å kikke seg over skuldern enn å bruke DoktorOnline til det den er for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Vi har etter at du klaget oss inn for HonCode og de uttrykte betenkeligheter med Double-Click bedt om en redegjørelse for hva de mener er problemet med Double-click og verdens mest brukte annonsehåndteringssystem (Dart).

Vi har foreløpig ikke fått noe svar på vår henvendelse til tross for purring. Så snart svaret foreligger vil vi ta dette opp med Double-Click slik vi for øvrig gjorde etter din henvendelse om dette for noen uker siden.

Se svar fra dengang på følgende side:

http://forum.doktoronline.no/mp/forum/article?_cmd=screen&id=84410

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere GIDDER å bruke tid og krefter på å irritere dere over dette! Ok, vi får en nyhetsmail vi ikke vil ha, men hva er problemet? Det er jo bare å slette den. Og det er ingen som har navnet ditt her inne, de har jo bare mailadressen. Slutt å klage og sutre for alt mulig, DOL er en gratistjeneste, og de som ikke liker opplegget eller tjenesten kan vel bare stikke og finne seg et annet sted. Det er absolutt ingen som tvinger dere til å være her! La oss brukere om er fornøyde få fred! Får vel til svar nå at jeg er ei sur hurpe som ikke har peiling, men det DRITER jeg i! Saken er utdebattert for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor dere GIDDER å bruke tid og krefter på å irritere dere over dette! Ok, vi får en nyhetsmail vi ikke vil ha, men hva er problemet? Det er jo bare å slette den. Og det er ingen som har navnet ditt her inne, de har jo bare mailadressen. Slutt å klage og sutre for alt mulig, DOL er en gratistjeneste, og de som ikke liker opplegget eller tjenesten kan vel bare stikke og finne seg et annet sted. Det er absolutt ingen som tvinger dere til å være her! La oss brukere om er fornøyde få fred! Får vel til svar nå at jeg er ei sur hurpe som ikke har peiling, men det DRITER jeg i! Saken er utdebattert for lenge siden.

Vel,jeg mener faktisk at det er et overtramp av doktoronline, og begynne og sende ut nyhetsbrev på den adressen som det ble lovet at det ikke skulle sendes noen ting til. Jeg og mange her var skeptiske til og registrere mail adresser, men ble lovet at den kunne skulle brukes til registreringen.

Sånn som det er for øyeblikket hjelper det jo ikke en gang og melde seg av fra og motta nyhetsbrev.

Klart jeg kan finne meg andre steder, til dels har jeg vel også gjort det, jeg bruker iallefall mye mindre tid her enn før.

Greit at det er en gratistjeneste, og for meg kan det godt være reklame, men det behøver ikke være den dobleclick greia, som faktisk har vært diskutert om skal gjøres ulovlig.

Brukere av en legespalte skriver gjerne veldig personlige ting, og da skal sikkerheten være ivaretatt til fulle, og man bør kunne være sikker på at man ikke spores utifra hvilke spørsmål man stiller om f.eks. sykdom, seksualitet etc.

Vel det var min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg mener faktisk at det er et overtramp av doktoronline, og begynne og sende ut nyhetsbrev på den adressen som det ble lovet at det ikke skulle sendes noen ting til. Jeg og mange her var skeptiske til og registrere mail adresser, men ble lovet at den kunne skulle brukes til registreringen.

Sånn som det er for øyeblikket hjelper det jo ikke en gang og melde seg av fra og motta nyhetsbrev.

Klart jeg kan finne meg andre steder, til dels har jeg vel også gjort det, jeg bruker iallefall mye mindre tid her enn før.

Greit at det er en gratistjeneste, og for meg kan det godt være reklame, men det behøver ikke være den dobleclick greia, som faktisk har vært diskutert om skal gjøres ulovlig.

Brukere av en legespalte skriver gjerne veldig personlige ting, og da skal sikkerheten være ivaretatt til fulle, og man bør kunne være sikker på at man ikke spores utifra hvilke spørsmål man stiller om f.eks. sykdom, seksualitet etc.

Vel det var min mening.

Du kan jo afvise breve der kommer fra denne tjeneste (gøres i din opsætning i e-post programmet)så slipper du for Nyhedsbrevet.

Det vil naturligvis så også betyde du ikke modtager flg:

"Gi meg beskjed på epost når jeg får svar på denne meldingen"

Vh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har etter at du klaget oss inn for HonCode og de uttrykte betenkeligheter med Double-Click bedt om en redegjørelse for hva de mener er problemet med Double-click og verdens mest brukte annonsehåndteringssystem (Dart).

Vi har foreløpig ikke fått noe svar på vår henvendelse til tross for purring. Så snart svaret foreligger vil vi ta dette opp med Double-Click slik vi for øvrig gjorde etter din henvendelse om dette for noen uker siden.

Se svar fra dengang på følgende side:

http://forum.doktoronline.no/mp/forum/article?_cmd=screen&id=84410

Vennlig hilsen

Jeg liker opplegget "DOL" - utforming osv. Det har jeg sagt før, og kan godt gjenta det.

Jeg liker ikke å bli tracket. Jeg liker ikke Doubleclick,- faktisk har jeg forbudt min maskine å kontakte bortimot 100-200 forskjellige servere de har; en liste som bare blir lengre og lengre etterhvert som de utvider.

Faktisk syns jeg at man bør forvente at en slik tjeneste ikke tracker sine brukere!!

Forøvrig vil jeg heller ikke ha nyhetsbrev, men jeg tør ikke påstå at jeg ikke har glemt å hake det vekk - noe jeg prinsippielt gjør alle steder jeg er innom - for jeg vil aldri ha nyhetsbrev fra noen. (Kun virusvarsler, men det får jeg på mobiltelefonen) Men som sagt, jeg husker ikke så godt at jeg tør påstå at jeg tok haken bort.

Forøvrig har jeg ikke noe i mot reklamer heller. Du kan vise millioner av dem for min skyld, bare det er reklamer som du selv hoster og ikke er tilknyttet et sentralt register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Vel,jeg mener faktisk at det er et overtramp av doktoronline, og begynne og sende ut nyhetsbrev på den adressen som det ble lovet at det ikke skulle sendes noen ting til. Jeg og mange her var skeptiske til og registrere mail adresser, men ble lovet at den kunne skulle brukes til registreringen.

Sånn som det er for øyeblikket hjelper det jo ikke en gang og melde seg av fra og motta nyhetsbrev.

Klart jeg kan finne meg andre steder, til dels har jeg vel også gjort det, jeg bruker iallefall mye mindre tid her enn før.

Greit at det er en gratistjeneste, og for meg kan det godt være reklame, men det behøver ikke være den dobleclick greia, som faktisk har vært diskutert om skal gjøres ulovlig.

Brukere av en legespalte skriver gjerne veldig personlige ting, og da skal sikkerheten være ivaretatt til fulle, og man bør kunne være sikker på at man ikke spores utifra hvilke spørsmål man stiller om f.eks. sykdom, seksualitet etc.

Vel det var min mening.

Jeg beklager at enkelte mottar nyhetsbrev de ikke ønsker. Det skyldes at vi ved en feil slettet en del av de som registrerte seg som mottakere av nyhetsbrevet og vi derfor måtte sende ut til flere.

Si gjerne i fra til oss hvis du ikke mottar nyhetsbrevet så vil vi sørge for å slette deg fra mottakerlisten.

For øvrig vil jeg nok en gang presisere at brukerenes e-postadresser ikke blir innhentet av Double-Click eller distrubuert til andre via Doktor Online.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at enkelte mottar nyhetsbrev de ikke ønsker. Det skyldes at vi ved en feil slettet en del av de som registrerte seg som mottakere av nyhetsbrevet og vi derfor måtte sende ut til flere.

Si gjerne i fra til oss hvis du ikke mottar nyhetsbrevet så vil vi sørge for å slette deg fra mottakerlisten.

For øvrig vil jeg nok en gang presisere at brukerenes e-postadresser ikke blir innhentet av Double-Click eller distrubuert til andre via Doktor Online.

Vennlig hilsen

Men hvordan vil du forklare dette da Anker? Her er et lite utsnitt av min packet sniffer.

Du utveksler ikke så lite opplysninger med DoubleClick!! Jeg brukte en browser jeg nesten aldri bruker, slik at jeg fikk åpnet opp for det meste av den kommunikasjon du ønsker skal skje mellem min maskin og doubleclick. Dog vil jeg ikke drømme om å la dem sette en cookie her som utløper i år 2030, og heller ikke vil jeg drømme om å la min ID passere igjennem.

For å plasere avlyttningsutstyr i mitt hjem så kreves det en dommertilatelse. Det samme burde være gjeldende for å plasere slikt i min computer.

Så kan du tygge litt på denne utskriften: (Du gir dem ikke min emailadresse, men du gir dem muligheten til å registrere meg og senere identifisere meg over alt på internett!

GET /adl/www.doktoronline.no/egenannonse;sz=142x42;ord=1911018240001003082? HTTP/1.0 Referer: http://www.doktoronline.no/ Connection: Keep-Alive User-Agent: Mozilla/4.7 [en] (Win98; I) Pragma: no-cache Host: ad.no.doubleclick.net Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, image/png, */* Accept-Encoding: gzip Accept-Language: en Accept-Charset: iso-8859-1,*,utf-8 HTTP/1.0 200 OK Server: DCLK-AdSvr Content-Type: text/html Content-Length: 325 Set-Cookie: id=A; path=/; domain=.doubleclick.net; expires=Wed, 09-Nov-2030 23:59:00 GMT Cache-Control: private, no-cache="Set-Cookie" Date: Tue, 19 Sep 2000 21:07:32 GMT Expires: Tue, 19 Sep 2000 21:12:32 GMT

GET /viewad/458699-ikon_storebrand.gif HTTP/1.0

Referer: http://www.doktoronline.no/

Connection: Keep-Alive

User-Agent: Mozilla/4.7 [en] (Win98; I)

Pragma: no-cache

Host: ad.no.doubleclick.net

Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, image/png

Accept-Encoding: gzip

Accept-Language: en

Accept-Charset: iso-8859-1,*,utf-8

GET /adl/www.doktoronline.no/egenannonse;sz=142x42;ord=1911018240001003083? HTTP/1.0 Referer: http://www.doktoronline.no/ Connection: Keep-Alive User-Agent: Mozilla/4.7 [en] (Win98; I) Pragma: no-cache Host: ad.no.doubleclick.net Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, image/png, */* Accept-Encoding: gzip Accept-Language: en Accept-Charset: iso-8859-1,*,utf-8 HTTP/1.0 200 OK Server: DCLK-AdSvr Content-Type: text/html Content-Length: 325 Set-Cookie: id=A; path=/; domain=.doubleclick.net; expires=Wed, 09-Nov-2030 23:59:00 GMT Cache-Control: private, no-cache="Set-Cookie" Date: Tue, 19 Sep 2000 21:07:37 GMT Expires: Tue, 19 Sep 2000 21:12:37 GMT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... trur faktisk du har litt fritidsproblemer....

Kan ikke du finne et annet sted å leke?

Jøss så mye syting å klaging det var her da. Hvorfor i h....... er dere her på DOL da???

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...