Gå til innhold

Hvorfor blir pasienter skjermet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten skrev (8 minutter siden):

Hva er grunnene for skjerming og hva er bra med det?

Når jeg har blitt skikkelig dårlig har jeg hatt godt av skjerming. Rett og slett helt fri for inntrykk. Ikke tv, ingen andre pasienter. Helt ro. Det og medisiner har fått meg raskere bedre enn om jeg skulle vært ute i avdelingen. 

Endret av emilie321
Den forsvunne diamanten
emilie321 skrev (9 minutter siden):

Når jeg har blitt skikkelig dårlig har jeg hatt godt av skjerming. Rett og slett helt fri for inntrykk. Ikke tv, ingen andre pasienter. Helt ro. Det og medisiner har fått meg raskere bedre enn om jeg skulle vært ute i avdelingen. 

Hva slags diagnose har du? Hvis det er for personlig trenger du ikke svare. Men lurer litt på hva slags dårlig du var. Suicidal? Psykotisk osv.

Ved mani og psykose blir man av og til skjermet for å redusere inntrykk, men også for å skjerme de andre pasientene fra mye uro.

Jeg hadde en kraftig hypomani som grenset til mani, og det tok nok lenger tid før jeg landet siden jeg gikk rundt og pratet med alle medpasientene og sånt. Hadde sikkert landet raskere med færre inntrykk. Men jeg var ikke såpass syk at skjerming var nødvendig tiltak. Jeg bare husker hvordan alt av inntrykk ble så forsterket og forstyrrende. Ved full mani er det nok ennå verre så ser for meg det er det beste da.

Endret av Glitter

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...