Gå til innhold

Jeg vil isolere meg.


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Det føles tryggere. Er det rart? Jeg skal ikke gjøre det og jeg kan ikke gjøre det. Jeg vet jeg kommer til å blir så mye dårligere av det men det føles så trygt å isolere meg. Er det bare meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det sånn av og til jeg også, at jeg får lyst til å bare trekke meg bort fra alt og alle og bare være i fred. Slippe krav, mas og forventninger til å prestere. Noen ganger kan det da hjelpe med en time-out. Hva slags time-out og hvor lang den er kan variere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Vendi skrev (2 minutter siden):

Har det sånn av og til jeg også, at jeg får lyst til å bare trekke meg bort fra alt og alle og bare være i fred. Slippe krav, mas og forventninger til å prestere. Noen ganger kan det da hjelpe med en time-out. Hva slags time-out og hvor lang den er kan variere. 

Hvordan gjør du en sånn time out?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (7 minutter siden):

Hvordan gjør du en sånn time out?

Det kan være alt fra en tur aleine ut i skogen et par timer, til innleggelse noen dager. Jeg kan få det sånn hvis jeg er depressiv, og da er innleggelse noen ganger "indisert" for at jeg ikke skal bli enda verre. Heldigvis sjeldent at jeg har det så ille at jeg trenger innleggelse da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Det føles tryggere. Er det rart? Jeg skal ikke gjøre det og jeg kan ikke gjøre det. Jeg vet jeg kommer til å blir så mye dårligere av det men det føles så trygt å isolere meg. Er det bare meg? 

Går ikke du på skole da? Ikke lett å bli isolert samtidig som man skal gå på skole

Anonymkode: ccc0e...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går ikke du på skole da? Ikke lett å bli isolert samtidig som man skal gå på skole

Anonymkode: ccc0e...d1c

Jo det er nettopp derfor jeg ikke kan isolere meg. Jeg må bli ferdig med skolen. Men det betyr ikke at jeg har lyst til å gå på skolen. Og det betyr ikke at jeg har mindre lyst til å isolere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (2 timer siden):

Jo det er nettopp derfor jeg ikke kan isolere meg. Jeg må bli ferdig med skolen. Men det betyr ikke at jeg har lyst til å gå på skolen. Og det betyr ikke at jeg har mindre lyst til å isolere meg.

Hva skal du studere etter du er ferdig? 

Anonymkode: ccc0e...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva skal du studere etter du er ferdig? 

Anonymkode: ccc0e...d1c

Håper å studere sykepleien og deretter bli jordmor. Men vet ikke om det går. Jeg håper jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange opplever vel å bli såret gang etter gang de har blandet seg med folk. Har man for mange slike opplevelser så er det vel fristende å bare være for seg selv, ihvertfall noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje hørt om Hikikomori i Japan. En bevegelse med unge menn som isolerer seg fra samfunnet. Når man opplever psykisk sykdom kan det også være vanskelig å være sammen med andre. Kanskje har man også opplevd å bli mobbet eller utstøtt flere ganger, og da kan det være lett å gi opp og bli misantrop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96

Når jeg isolerer meg bruker jeg å gå langt inne i skogen, ta med meg litt mat og campe der. Har en hytte med gapahuk jeg har funnet, og sover der og tenner bål, helt alene for meg selv og der er det stort sett folkerett, fritt for folk. Så tar jeg med en god bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten
snusmumeriken96 skrev (15 timer siden):

Når jeg isolerer meg bruker jeg å gå langt inne i skogen, ta med meg litt mat og campe der. Har en hytte med gapahuk jeg har funnet, og sover der og tenner bål, helt alene for meg selv og der er det stort sett folkerett, fritt for folk. Så tar jeg med en god bok. 

Så koselig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trenge en dag alene og trives i eget selskap er bare bra, men du må ikke finne på å begynne å isolere deg over tid. Da faller du lett utenforog det kan bli vanskeligere å komme tilbake til samfunnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (15 timer siden):

Når jeg isolerer meg bruker jeg å gå langt inne i skogen, ta med meg litt mat og campe der. Har en hytte med gapahuk jeg har funnet, og sover der og tenner bål, helt alene for meg selv og der er det stort sett folkerett, fritt for folk. Så tar jeg med en god bok. 

Høres ut som en sunn selvivaretakelse dette da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å føle for å skjerme seg litt, men det finnes mer og mindre konstruktive måter å gjøre det på. Å gjemme seg under dyna er oppskrift på å få det vanskeligere. En tur i Guds frie natur er derimot en glimrende måte å skape seg et avbrekk på. Naturopplevelser, fysisk aktivitet, kanskje lære seg noe nytt i samme slengen (som å gjøre opp bål, fiske osv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...