Gå til innhold

Ville du gått til legen i mitt tilfelle?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Heldigvis skal jeg snart i gang med jobb igjen. Men siden jeg kom tilbake til Norge kjente jeg meg lettere nedfor. Alt av motivasjon er liksom borte, og jeg vet at den kalde og lange vinteren knapt har startet. Jeg tar D-vitamin, og fikk til og med forlenget sommeren med masse sol. Men når jeg kom tilbake så ble det en stor nedtur. Jeg mente jo selv og har lest at ad ikke hjelper mot vinterdepresjon. Så er det vits å snakke om å forhøye dose? Legen snakket også noe om at jeg kunne starte hos voksenpsykiatri igjen og prøve å få de med på å la meg prøve Attentin. Bare for å prøve. Kjedsomheten er uutholdelig akkurat nå for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er ganske normalt når man kommer tilbake fra ferie og møter denne kjipeste tiden på hele året. Det blir mørkere, kaldere, regner og er nokså trist ute. Kanskje jeg har en viss skjevhet her siden jeg selv misliker denne tiden sterkt. 

Hvis du etter en stund på jobb fortsatt føler det sånn, kan du jo vurdere å dra til legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt lysterapi? Det hjelper for en del i vinterhalvåret. Jeg har smartpærer (philips hue) som har en dagslysfunksjon. Det synes jeg hjelper meg å våkne på mørke morgner. Ikea sine smartpæreløsninger er billigere enn Philips Hue, og jeg har hørt av andre at de fungerer bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...