Gå til innhold

Hvordan vet man/de forskjell på schizofreni og stressutløst forbigående psykose?

Anbefalte innlegg

I de tilfellene der vedkommende får 1 psykoseperiode og så begynner på medisiner i den perioden. Hvordan vet de da at man har hatt schizofreni og at det ikke bare var en helt vanlig stressutløst forbigående psykose? 

Anonymkode: 33d54...3eb

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

At stressutløst psykose kommer bare de perioder du har vært så stresset at du ikke har hatt tid til deg selv. 

Har hatt sånne forfølgelsessymptomer en tid da jeg overjobbet. For lite søvn og alt. 

kupton skrev (Akkurat nå):

Dette går både på symptomenes karakter og varighet. Ved schizofreni er symptomene mer omfattende, og diagnosesystemet DSM-IV setter et varighetskrav på minst 6 mnd.

Blir nesten en fulltidsjobb for deg dette? Hvorfor jobber du ikke lenger som psykiater? 

Anonymkode: bec91...43e

Annonse

Jeg trodde det handlet om psykoseterskel. Altså hvor mye stress som skal til for å utløse psykose. Hos friske krever det enormt mye stress, mens hos noen med psykoselidelse trigges psykose veldig mye lettere. Trodde jeg

Anonymkode: 375ac...130

Worriesome Plenty 2

Slik jeg forstår det blir man helt frisk fra forbigående psykose. Schizogrenipasienter har ofte restsymptomer og mange negative symptomer selv om de da ikke er psykotiske.

selv om noen blir helt friske av schizofreni også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...