Gå til innhold

Hvordan takler dere matsuget når dere har tatt seroquel som sovemedisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og jeg tar bare 25mg.

Lurte også på om kan det være sånn at det er lettere å unngå det om man tar høyere dose? Eller ihvertfall da burde man jo sovne raskere? 

Anonymkode: 2d1da...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg taklet det ikke og la på meg tjue kilo. Byttet over til Truxal og tok av de samme kiloene. 

På 25 mg?

Anonymkode: 82b91...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (42 minutter siden):

Jeg taklet det ikke og la på meg tjue kilo. Byttet over til Truxal og tok av de samme kiloene. 

Men truxal er jo like ille. Ihvertfall den på 25mg. Men tenker hadde jeg tatt f. Eks 50mg så ville jeg jo sovnet tidligere og kanskje ikke merket det? 

Anonymkode: 2d1da...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men truxal er jo like ille. Ihvertfall den på 25mg. Men tenker hadde jeg tatt f. Eks 50mg så ville jeg jo sovnet tidligere og kanskje ikke merket det? 

Anonymkode: 2d1da...f39

For meg var Truxal mye bedre. Jeg tar 75 mg for å sove og opp til 50mg på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

For meg var Truxal mye bedre. Jeg tar 75 mg for å sove og opp til 50mg på dagtid.

Legger meg så fort som mulig jeg har tatt.

Anonymkode: be96d...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 minutter siden):

Har Truxal samme virkninger som Seroquel bare at man ikke får søtsug?

Jeg får matsug av truxal også. Like ille

Anonymkode: 2d1da...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker medisinen BARE for søvn, finnes det «snillere» alternativer enn Seroquel. Da kan du bruke rene antihistaminer eller Surmontil (som teknisk er et TCA men i lave doser et rent antihistamin). Da slipper du i stor grad denne bivirkningen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (På 24.10.2022 den 19.13):

Har Truxal samme virkninger som Seroquel bare at man ikke får søtsug?

Jeg får søtsug av begge. Selv synes jeg quetiapin virker bedre enn Truxal, men tror det er veldig individuelt. En må nesten bare prøve seg fram.  Uten quetiapin så er jeg urolig og sover svært lite. Nå bruker jeg vanligvis 100mg, men øker litt når jeg begynner å bli hypoman. Over den dosen blir dessuten bivirkningene mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...