Gå til innhold

Penger fra utlandet


Terje1985

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til Vietnam i desember for å selge et hus der nede, dette har mine foreldre kjøpt og betalt ferdig der nede. Huset har en verge som har tatt vare på huset når det har stått ubrukt, noen som vet hva jeg må gjøre? Renger med at summen kommer på 1,7mill norske kroner. Bare å overføre til Norge? Eller må jeg gjøre andre ting først og ikke minst etterpå?

Takker for alle svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det mangler litt opplysninger for å gi deg et fullverdig svar.

Du sier at dine foreldre bygget huset, men er dette noe du har mottatt i arv? Hvis du har eid det lenge, har du registrert på skattemeldingen at du har formue i utlandet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (38 minutter siden):

Hei,

Det mangler litt opplysninger for å gi deg et fullverdig svar.

Du sier at dine foreldre bygget huset, men er dette noe du har mottatt i arv? Hvis du har eid det lenge, har du registrert på skattemeldingen at du har formue i utlandet? 

Jeg har ikke eid dette, det står oppført på et annet menneske som tar seg av huset. Jeg skal derfor dra ned og ordne med selve salget i desember. Det vil derfor se ut til at jeg helt plutselig mottar en haug med penger, men det er jo mine foreldre som har kjøpt det for en stund siden. Begge har gått bort

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje1985 skrev (22 minutter siden):

Jeg har ikke eid dette, det står oppført på et annet menneske som tar seg av huset. Jeg skal derfor dra ned og ordne med selve salget i desember. Det vil derfor se ut til at jeg helt plutselig mottar en haug med penger, men det er jo mine foreldre som har kjøpt det for en stund siden. Begge har gått bort

 

Uff, da ble det litt verre. 

Litt merkelig at eierskapet skulle gå via denne tredjepersonen. 

Utfordringen blir å sannsynliggjøre at transaksjonen er arv fra dine foreldre, for jeg antar at det skiftet er gjort for lenge siden. Her ville jeg spandert på meg et par timer hos en advokat med kompetanse på dette. I verste fall risikerer du å måtte skatte av hele salgssummen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 timer siden):

Uff, da ble det litt verre. 

Litt merkelig at eierskapet skulle gå via denne tredjepersonen. 

Utfordringen blir å sannsynliggjøre at transaksjonen er arv fra dine foreldre, for jeg antar at det skiftet er gjort for lenge siden. Her ville jeg spandert på meg et par timer hos en advokat med kompetanse på dette. I verste fall risikerer du å måtte skatte av hele salgssummen. 

Mine foreldre har alltid vært litt naive når det gjelder den Norske stat, derfor sto dette huset på en annen som eier men de imellom har en kontrakt igjen som er juridisk korrekt i Vietnam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...