AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 Det var noen i en tråd som skrev at man kan bli frisk av schizofreni. Men jeg prøver å finne litt ut av hva frisk egentlig betyr Hvor lenge må jeg gå uten pågående psykotiske symptomer før jeg kan si at jeg ikke lenger har schizofreni? Har skjønt det sånn på @kupton at hvis man har fått en diagnose (som er riktig), så har man den resten av livet. Betyr det at jeg alltid vil ha schizofreni, selv hvis symptomene mine forsvinner helt? Og hvis det kun er de negative symptomene som sitter igjen, er det fortsatt schizofreni da? Og selv om jeg blir frisk, vil jeg ha større sjanse for å bli psykotisk enn andre friske? Mange spørsmål som henger sammen her, men prøver så godt jeg kan å forstå egen diagnose. Skulle ønske jeg kunne få en form for psykoedukasjon, er aldri noen som har snakket med meg om hva diagnosen egentlig betyr, alt jeg kan om schizofreni er det jeg har lest meg opp på nett Anonymkode: 1c295...173 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469273-n%C3%A5r-er-jeg-frisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogbrann Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 Når man har vært symptomfri og samtidig fungert godt over tid. Tror det er snakk om et år. Jeg har ei venninne som ble frisk fra schizofreni. Hun er i dag symptomfri, har kjæreste og en god fulltidsjobb. Hun tar heller ikke medisiner lenger. De negative symptomene forsvant sist. Jeg vet ikke om de negative symptomene er fullstendig borte, men i hvert fall nesten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469273-n%C3%A5r-er-jeg-frisk/#findComment-4120551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det var noen i en tråd som skrev at man kan bli frisk av schizofreni. Men jeg prøver å finne litt ut av hva frisk egentlig betyr Hvor lenge må jeg gå uten pågående psykotiske symptomer før jeg kan si at jeg ikke lenger har schizofreni? Har skjønt det sånn på @kupton at hvis man har fått en diagnose (som er riktig), så har man den resten av livet. Betyr det at jeg alltid vil ha schizofreni, selv hvis symptomene mine forsvinner helt? Og hvis det kun er de negative symptomene som sitter igjen, er det fortsatt schizofreni da? Og selv om jeg blir frisk, vil jeg ha større sjanse for å bli psykotisk enn andre friske? Mange spørsmål som henger sammen her, men prøver så godt jeg kan å forstå egen diagnose. Skulle ønske jeg kunne få en form for psykoedukasjon, er aldri noen som har snakket med meg om hva diagnosen egentlig betyr, alt jeg kan om schizofreni er det jeg har lest meg opp på nett Anonymkode: 1c295...173 Fikk du ikke gå på dps mer? Anonymkode: 4c046...5e8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469273-n%C3%A5r-er-jeg-frisk/#findComment-4120567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.